1.6tdGrzeje sie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Rożan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 14:48

1.6tdGrzeje sie

Post autor: Rożan » czw sty 12, 2012 20:09

Witam.
Mam problem z grzaniem sie silnika. 1.6 SB
wskazowka odchyla sie bardzo w prawa strone.
dolny wąż jest zimny , termostat?
wyjolem swoj i sprawdzalem w domu za pomoca goracej wody otwieral sie , wsadzilem inny (nowy, tez go sprawdzalem przed montażem ) i dalej dolny waz zimny.
jak by była chlodnica zapchana to waz dolny powinien być ciepły.
kurde co może byc nie tak .
Prosze o pomoc , z gory dziękuje .



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

1.6tdGrzeje sie

Post autor: ja4rqu » czw sty 12, 2012 20:15

Rożan pisze:jak by była chlodnica zapchana to waz dolny powinien być ciepły.

tu się mylisz, jak chłodnica jest zapchana to na dolny wąż woda nie leci tylko na górny.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

1.6tdGrzeje sie

Post autor: Mumin90 » czw sty 12, 2012 20:41

Rożan
a teraz tak zaczęło ci się dziać czy wcześniej?
może jest zły czujnik tem.i źle wskazuje skoro dolny wąż jest zimny i raczej na to bym stawiał, może też być że chłodnica jest zapchana ale to raczej mało możliwe
a w zbiorniczku wyrównawczym widać przelew z chłodnicy?



Rożan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 14:48

1.6tdGrzeje sie

Post autor: Rożan » czw sty 12, 2012 22:35

Powiem tak , ja ten samochod niedawno kupilem a z tej racji ze prawka nie mialem to nie jeździlem . i tak na prawde juz nie pamietam czy dolny waz był ciepły.
chlodnica jak by byla zapchana , to dolny waz by był cieply do chlodnicy z racji tej ze termostat cieplo by puscil. chlodnica by była zimna(dolna jej czesc)

Jutro postaram sie wywalic calkiem termostat i zobacze co sie bedziecie dziac .



sinusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 11, 2012 14:00

1.6tdGrzeje sie

Post autor: sinusss » czw sty 12, 2012 22:44

Rożan pisze:dolny wąż jest zimny , termostat?
wyjolem swoj i sprawdzalem w domu za pomoca goracej wody otwieral sie , wsadzilem inny (nowy, tez go sprawdzalem przed montażem ) i dalej dolny waz zimny.
U mnie walnięty termostat w golfie 3, i w polo objawiał się tym że silnik był zawsze niedogrzany. Nie osiagał własciwej temp. 90st podczas jazdy,
a np. w korkach czy na postoju z uruchomionym silnikiem temp. od razu dochodziła do 90 i a czasami i wiecej. Tez sprawdzałem oba w gorącej wodzie, i pięknie sie otwierały i zamykały. Po wymianie na nowe problemy ustały.

Jesli masz jakiś stary termostat zrób w nim jakis otwór żeby cały czas był obieg, włóż do auta i zobacz czy nadal sie tak dzieje.
Powinieneś mieć niedogrzany silnik podczas jazdy. Jeśli nadal bedzie sie mocno grzał to problem leży gdzieś indziej.

Oczywiście później wymień termostat na sprawny- nowy ;)



Rożan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 14:48

1.6tdGrzeje sie

Post autor: Rożan » czw sty 12, 2012 23:17

wcale nie założe. po co sie bawic w wiercenie :)
Jutro dam znac czy cos to dało.



sinusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 11, 2012 14:00

1.6tdGrzeje sie

Post autor: sinusss » czw sty 12, 2012 23:21

Nie zawsze jest taka możliwość, może ci uciekać płyn z układu. Dlatego pisałem o wierceniu ;)

Jesli nie bedzie to wina termostatu, to prawdopodobnie walnięta pompa wody.



Rożan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 14:48

1.6tdGrzeje sie

Post autor: Rożan » ndz sty 15, 2012 17:41

mi sie wydaje ze moze byc czujnik walniety .
bo sprawdzalem dzis w polowce po przejechaniu trasy 140 km dolny waz zimny a na wskazowce temperatuura trzymała okolo 80-85 stopni .
patrzylem w golfie tdi po przejechaniu okolo 10 km dolny waz zimny a na wskazowce 90.



bubu_ziom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 10:50

1.6tdGrzeje sie

Post autor: bubu_ziom » ndz lut 05, 2012 19:42

kolego miałem to samo problem ustąpił po regulaci ciśnienia wewnętrznego w pąpie wtryskowej co odpowiedzialne jest za dynamiczny kąt wtrysku jeżeli jest za duze to kąt jest za bardzo wyprzedzony przez co wzrasta tęperatura spalin ja miałem tak ze jak jechałem 110 cały czas to gotowało dziś zrobiłem i gitara 180 cisne i temp w normie



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

1.6tdGrzeje sie

Post autor: anaba255 » pn lut 06, 2012 00:28

Waż dolny bedzie zimny, bo przy tych temperaturach podczas jazdy chłodnica zdazy schłodzic płyn, tymbardziej, ze termostat nie bedzie całkowicie otwarty. Termostat sprawdza sie na postoju, odpalasz silnik i czekasz jak sie zagrzeje, gdy osiagnie temperature roboczą, termostat zaczyna sie odwierac, górny wąz jest goracy, chłodnica zaczyna robić sie goraca i wąż dolny, nastepnie włącza sie wentylator, czyli wszystko sprawne.
Kąt wtrysku tez jest odpowiedzialny za temp. silnika, ale najwazniejsze to sprawny układ chłodzenia.



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

1.6tdGrzeje sie

Post autor: berthold61 » pn lut 06, 2012 09:49

a ja stawiam na uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego na 99% weż od kogoś porzycz i sprawdż ale jestem tego pewien miałem to samo nawet mi płyn gotowało po wymianie korka jak ręką ujął koszt to chyba 10 zł


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

golfi16TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 15, 2009 15:07
Lokalizacja: kalwaria Zeb

1.6tdGrzeje sie

Post autor: golfi16TDI » wt lut 07, 2012 07:36

Rożan no i jak ,wyminieles ten czujnik na nowy? mam ten sam problem i ciekawi mnie czy znalazles inna przyczyne?


1.6 TDic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości