Kontrolka płynu chłodzącego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 15, 2006 22:59
Lokalizacja: Lublin

Kontrolka płynu chłodzącego

Post autor: lukin » pn lip 03, 2006 14:01

Witam,
Od kilku dni obserwuję niepokojący objaw w moim Golfiku II 1,6 D (samochód leciwy, bo z 1985r. ale jeszcze jary). Otóż lubi się włączać kontrolka ta, która jest za wskaźnikiem temperatury płynu chłądzącego. Kontrolka mruga i nie przestaje, dopiero wyłączenie i uruchomienie ponowne silnika pomaga (coś jak z komputerem z systemem windows :jezor: ). Dzieje sie to w roznych momentach, zarówno przy nagrzanym silniku jak i przy zimnym rowniez (np o 6stej rano, po przejechaniu 200 metrow). Płyn chłodzący jest, a silnik według wskaźnika się nie przegrzewa (rzadko przekracza pół skali). Również zaznaczam, że włązcenie się kontrolki nie jest związane ani z żadnym szczególnym działaniem (duże obroty, ostre zakręty - nic), ani nic przy chłodzeniu ostatnio nic nie robiono...

Proszę o jakieś sensowne porady.

Pozdrawiam
Lukin



Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » pn lip 03, 2006 14:11

skoro tak to czaas na zmiane czujnika bo jest padniety to nie duzy wydatek kup czujnik temperatury od płynu chłodzacego


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

lukin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 15, 2006 22:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukin » pn lip 03, 2006 14:28

A gdzie on w ogóle jest i czy bardzo trudna wymiana? Zawracać głowę mechanikowi, czy przeciętnie inteligentny człowiek sobie sam poradzi?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 03, 2006 14:53

Na początek radze sprawdzić poziom płynu,jak będzie mało to kontrolka mruga.Druga sprawa to przeczyść styki w wtyczce na zbiorniku wyrównawczym,troche WD 40.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pn lip 03, 2006 15:54

Też od tego bym zaczął !! w tych zbiorniczkach przed 88 był taki problem że co jakiś czas trzeba czyścić tą wtyczkę. lukin, powoli ją wyjmuj bo jak miałem kiedyś JP to dwa razy urwałem tą wtyczkę ale na szrocie dużo tego :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

lukin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 15, 2006 22:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukin » pn lip 03, 2006 17:22

Dzięki, jutro rano się zacznę bawić :D

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pn lip 03, 2006 18:14

w razie by nie pomogło tu masz zdjecie na ktorym jest pokazane miejsce czunikow, ty akurat mozesz miec tylko jeden, ale nie jestem pewien.wymiana polega na wyciagnieciu wtyczki, potem wyjeciu czujnika i wstawienu nowego.to jest bardzo proste.
pozdro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 137 gości