transporter T4 2.4 D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » sob sty 07, 2012 23:35

Ja nie jestem mechanikiem ale samochód potrafię zreperować sam dla siebie. Niedawno kupiłem T4,2.4D i tam pompa jest na osobnym pasku po drugiej stronie silnika. Zluzowałem trzy śruby napinającą pompę a ona ani drgnie i nic tam nie moge więcej zobaczyc,ponieważ nie wyciagałem chłodnicy itd.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: transporter T4 2.4 D

Post autor: karol8114 » ndz sty 08, 2012 22:28

Jeśli chcesz naciągnąć pasek pompy w tym modelu należy odkręcić śruby trzymające korpus pompy (nie te w kole pasowym) następnie napinasz po przez opuszczenie całej pompy do dołu.



arwam

transporter T4 2.4 D

Post autor: arwam » wt sty 10, 2012 20:01

arturroczon1, masz przy pasku od pompy wtryskowej rolki czy nie? jak nie masz to trzeba poprostu wymienić pasek. koszt 40zł wiem bo sam jestem świeżo po zmianie rozrządu w 2.5 przy czym podebrałem pasek pompy od 2.4D z tego wzlgędu że u mnie musiałem ograniczyć długość paska bo nie mogłem sobie pozwolić na dodatkową rolkę bo przewody ogrzewania i elektryka za blisko są paska.
jak masz rolki to zmieniasz naciąg rolkami.

karol8114, czy ty sam siębie słyszysz?
zresztą jak masz centryczny otwór to jak chcesz przesunąć pompę na dół?
chyba jak go rozpiłujesz



arturroczon1, po drugie jeszcze pod głowiczką masz czwartą śrubę mocującą. czyli pod tą żeliwną cześcią z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy



arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » śr sty 11, 2012 19:12

arwam,chyba nie widziałeś tego silnika bo tam pompa idzie po drugiej stronie rozrządu i chodziło mi o napięcie paska pompy a nie o wymianę bo w tym modelu nie ma rolek napinających pompę tylko pytałem ponieważ nie mogłem znależć śruby między blokiem silnika a korpusem pompy bo jest nie widoczna i bardzo ciężko ją zluzować żeby napiąć pasek.

Chciałem zapytać czy kąt wtrysku mogę ustawiać na odpalonym silniku odchylając pompę w stronę silnika lub chłodnicy i czy będzie słychać różnicę pracy silnika?



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: Mumin90 » śr sty 11, 2012 19:44

napewno będzie słychać różnicę w pracy silnika jak będziesz przestawiał pompę na pracującym silniku.
ale kąta wtrysku prawidłowo nie ustawisz. trzeba czujnik zegarowy i ustawić na daną wartość żeby było prawidłowo



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

transporter T4 2.4 D

Post autor: S1BART1 » śr sty 11, 2012 21:38

Jak napiąć pasek od strony pompy wtryskowej - sama pompa jest przykręcona do korpusu(wspornika),a korpus jest przykręcony do bloku silnika,regulacja napięcia paska jest właśnie na śrubach od korpusu.Pasek nie powinien być zbyt mocno napięty ponieważ uszkodzisz pompę (przy zbyt dużym napięciu paska obciążasz wałek na którym jest koło zębate od paska rozrządu z wiązu z czym mogą powstać wycieki paliwa.

Ustawienie początku wtrysku - przede wszystkim musisz sprawdzić ustawienie rozrządu od strony koła pasowego (długi pasek) jeśli tam jest wszystko ok to sprawdzasz ustawienie krótkiego paska ,jeśli i tu jest ok wtedy przy pomocy czujnika zegarowego ustawisz początek wtrysku
Pamiętaj żeby ustawiać początek wtrysku na wciśniętym przyspieszaczu (jak ustawisz na wyciągniętym początek będzie źle ustawiony - znam to z autopsji -dwa razy się tak przejechałem a muszę przyznać że ustawianie początku wtrysku w t4 2.4 nie należy do najmilszych prac
Nie pamiętam jakie maja być parametry ustawienia - nie wiem jakie masz oznaczenie silnika. 2.4 wychodził w dwóch oznaczeniach - AAB a drugiego nie znam

Jeśli chodzi o wycieki z pompy wtryskowej to jeśli nie jest za późno wystarczy wymienić tulejkę w głowicy pompy ,ale jak jak olałeś sprawę i jeździłeś z cieknącą pompa to możne się skończyć na wymianie ośki



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: transporter T4 2.4 D

Post autor: karol8114 » śr sty 11, 2012 21:39

Arwam może opierasz się na 2,5, otóż 2,4 jest jak wspomniałem wcześniej, wiem co mówię, miałem 3 lata ten nieszczęsny silnik.



arwam

transporter T4 2.4 D

Post autor: arwam » śr sty 11, 2012 21:40

arturroczon1 pisze:arwam,chyba nie widziałeś tego silnika bo tam pompa idzie po drugiej stronie rozrządu i chodziło mi o napięcie paska pompy a nie o wymianę bo w tym modelu nie ma rolek napinających pompę tylko pytałem ponieważ nie mogłem znależć śruby między blokiem silnika a korpusem pompy bo jest nie widoczna i bardzo ciężko ją zluzować żeby napiąć pasek.

a to czyli że 2.5TDI to całkowicie inna konstrukcja jest?

Obrazek


a tu masz jak jest w 2.5TDI
z tym że u mnie zamiast elektronicznej masz mechaniczną pompę.


arturroczon1 pisze:Chciałem zapytać czy kąt wtrysku mogę ustawiać na odpalonym silniku odchylając pompę w stronę silnika lub chłodnicy i czy będzie słychać różnicę pracy silnika?
tak można w trakcie pracy silnika ustawiać. z tym że trzeba trochę obycia.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

transporter T4 2.4 D

Post autor: S1BART1 » śr sty 11, 2012 21:46

zapożyczone z innego forum:

Czujnik zegarowy jest niezbędny jeśli ma to być zrobione w fabrycznym zakresie. Używa się go tak że ustawia się silnik w GMP 1 cyl. wykręca się centralną śrubę w głowicy rozdzielacza pompy i wkręca się tam czujnik przez specjalną oprawkę. Ustawia się wstępne napięcie na czujniku na 2mm wsuwając go delikatnie w oprawkę. Sprawdzasz jeszcze raz czy znaki na kole i na wsporniku pompy się pokrywają następnie cofasz wał aż wskazówka czujnika się zatrzyma i w tej pozycji zerujesz czujnik. Po czym z powrotem kręcisz wałem do przodu aż znaki O.T. na kole zamachowym się pokryją i odczytujesz wartość z czujnika, dla silnika AAB jest to przedział 0,93 do 1,07mm jeżeli wartość się nie mieści to regulujesz pompę przestawiając jej koło względem wałka rozrządu. Luzujesz śrubę na kole wałka i obracasz koło pompy w kierunku odwrotnym do kierunku obrotów wału aż wskaźnik przestanie się ruszać a następnie go zerujesz i kręcisz pompą z powrotem ustawiając ją na wartość 1.00mm +/- 0,2mm i przytrzymując w tej pozycji dokręcasz koło wałka a rozrządu następnie sprawdzasz raz jeszcze.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

transporter T4 2.4 D

Post autor: S1BART1 » śr sty 11, 2012 21:48

2.4 od strony pompy nie miał żadnych rolek ,2.5 TDI ma dwie - napinająca pasek i druga od regulacji początku wtrysku :bigok:



arwam

transporter T4 2.4 D

Post autor: arwam » śr sty 11, 2012 22:04

S1BART1 pisze:Jak napiąć pasek od strony pompy wtryskowej - sama pompa jest przykręcona do korpusu(wspornika),a korpus jest przykręcony do bloku silnika,regulacja napięcia paska jest właśnie na śrubach od korpusu
szczerze mówiąc nie miałem styczności z 2.4 a co do 2.5TDI to u mnie tylko jedna z góry idzie. w drugim aucie są tak jak mówisz dwie rolki. z po podebraniu paska nie ma u nie żadnej rolki z tyłu i nie ma potrzeby napinania paska



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

transporter T4 2.4 D

Post autor: S1BART1 » śr sty 11, 2012 22:21

Ja opisałem to na przykładzie dwóch silników z którymi miałem najwięcej styczności :
2.4 o oznaczeniu AAB
2.5 TDI o oznaczeniu ACV

A ten co jest na Twojej fotce to siedzi w Audi ,wiec może tam są inne rozwiązania



arwam

transporter T4 2.4 D

Post autor: arwam » śr sty 11, 2012 22:32

obydwa moje 2.5TDI to AAT



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

transporter T4 2.4 D

Post autor: S1BART1 » czw sty 12, 2012 08:05

Wg autodaty AAT 115KM (drugi ma oznaczenie AEL -140KM)to typowy motor z audi a6 który wkładali w latach 94-97,nie występuje w T4

A tu masz jak to wszystko poustawiać : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 27&t=92489



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości