transporter T4 2.4 D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » czw sty 05, 2012 19:45

Witam! Mam problem,auto na zimnym silniku ciężko pali i dymi na biało lub popielaty kolor. Został wymieniony rozrusznik na nowy,równiez akumulator,świece żarowe,filtr paliwa.
W aucie nie ubywa płynu chłodzącego. Po przejechaniu 3-5km.dym jest niewidoczny jest wtedy ok. Na gorącym silniku przestaje być mulisty i pali z dotyku,chciałbym dodać że to jest V5 2.4 D.75km. Prosze o pomoc.Dzięki.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: Mumin90 » czw sty 05, 2012 19:58

kąt wtrysku do sprawdzenia



arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » czw sty 05, 2012 23:02

Jaką mogę mieć pewność że to jest kąt bo w tym śilniku już tyle rzeczy zostało wymienionych a jeżeli to jest kąt to gdzie i jak to sprawdzić ?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: BENITO » czw sty 05, 2012 23:41

I sprawdź czy do świec żarowych dochodzi prąd, bo wszystko wskazuje na brak grzania.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: Michał_1977 » pt sty 06, 2012 10:23

arturroczon1 pisze:jeżeli to jest kąt to gdzie i jak to sprawdzić ?
Najlepiej u pompiarza.Czujnik zegarowy lub lampę stroboskopową trzeba posiadać.
arturroczon1 pisze:Po przejechaniu 3-5km.dym jest niewidoczny jest wtedy ok.
Wtryskiwacze mogą być na wykończeniu :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: t0mal » pt sty 06, 2012 11:33

A może to nieszczelność, albo klin na wale, objawy pasują.

W sumie to chyba masz już wymienione wszystko co może się zepsuć tym silniku :)



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: transporter T4 2.4 D

Post autor: karol8114 » pt sty 06, 2012 13:31

Tomal zapewne widziałeś jak wygląda klin na wale w tym modelu, prawie jak w Ursusie, nie sądzę żeby go ścinało. Jak koledzy wspomnieli, kąt i wtryski pod lupę.



arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » pt sty 06, 2012 14:27

klin na wale na stówę nie bo wtedy rzuca śilnikiem w ramie na biegu jałowym i dymi cały czas na biało bo w tym 2.4.d coś trzyma ten motor przy zimnym śilniku przy pierwszych trzech obrotach pali wchodząc wolno w obroty i dymi tak jakby para leciała z rury potem jest ok.



madKOWAL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: śr lis 03, 2004 17:59
Lokalizacja: Żarnów/Kressbronn(Bodensee/DE)
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: madKOWAL » pt sty 06, 2012 14:46

kat wtrysku



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: JABcok20 » pt sty 06, 2012 22:22

Kąt wtrysku, zegarem w pompe. sam ustawiałem na wartośc 1,0 według danych, w jednym wymieniałem wtryski bo lały niemiłosiernie, kupiłem komplet w autolandzie boscha i od samego poczatku pierwszy sprawdzony na mierniku lał , więc założyłem swoje od merca kupione w intercarsie boscha rok wcześniej ( rozpylały idealnie ) samochód jeździ do dziś ale jeden wtrysk został stary. spalanie spadło podobno 2 litry i silnik zrobil sie mocniejszy, Sprawdz jeszcze cz pompa nie cieknie z dzwigni gazu bo często uszczelniam to u klientów. Objawem jest cieżkie palenie z rana. Ostatnio robiłem tdi z ścietym klinem, to samochód na pełnym bucie powyżej 2000-2500 kopcił że świata nie było widać, wtryski i pompa była idealna.
Są dwa rodzaje wtrysków więc jeśli miałbyś zamawiać to według numerów wtrysku.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: BENITO » pt sty 06, 2012 23:40

JABcok20, Czy w SBku można taki wyciek z linki gazu uszczelnić samemu na pompie? Może posłużył byś instrukcją?


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: Michał_1977 » pt sty 06, 2012 23:55

BENITO pisze:Czy w SBku można taki wyciek z linki gazu uszczelnić samemu na pompie?
Oczywiście.Wystarczy zdjąć górę i wymienić o-ring,a jeśli zachodzi taka potrzeba,to również tulejkę osi gazu.
Tutaj masz moją foto-poradę odnosnie LDA.Masz opis co i jak ze zdjęciem góry.Jak to rozbierzesz,to na bank zakumasz co dalej.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arturroczon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw sty 05, 2012 19:15

transporter T4 2.4 D

Post autor: arturroczon1 » sob sty 07, 2012 21:53

Dzisiaj przyśpieszałem zapłon na pompie paliwa i samochód nie chciał palić,gdy opóżniłem zapłon było tak samo i zauważylem że spod mechanizmu dodającego gazu na pompie paliwa jest wyciek ropy i przyspieszacz nie za bardzo reaguje. Pompa oddaje dziwne jęki gdy silnik schodzi z obrotów. Czy ta pompa mogłaby byc przyczyną palenia na zimnym silniku i dymienia na biało? Pasek pompy paliwa przed rozebraniem był lużny,czy mógł przeskoczyć i teraz nie reaguje na przestawianie zapłonu i jak napiąć pompę paliwa?



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

transporter T4 2.4 D

Post autor: Mumin90 » sob sty 07, 2012 22:04

jak najbardziej pompa mogła byc przyczyną palenia i dymienia na biało
możliwe że pasek przeskoczył i tu też może być częściowa przyczyna.

i jak napiąć pompę paliwa?
nie bardzo wiem co masz na myśli



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 108 gości