[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pt gru 30, 2011 20:14

jeśli dźwięk jest niski to przeważnie oznacza albo fizyczny kontakt łopatek z obudową albo utratę wyważenia wirnika.
dlatego najpierw trzeba wykluczyć nieszczelność w układze bo często troszeczkę większa może powodować syk który wewnątrz kabiny będzie mógł podobnie brzmieć.

masz może foto wirnika? tak bedzie najszybciej i najprościej.



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

Re: [mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » pt gru 30, 2011 20:36

Mam te fotki zobacz niewiem czy cos bedziesz widzial ale kuknac zawsze mozna
1.jpg
2.jpg
3.jpg

zaznacczylem na fotce czerwonym kolorem, czy chodzilo Ci o te krawedzie ze maja byc w lini prostej a nie w [S] to one sa wlasnie w [S]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt gru 30, 2011 21:54 przez aran29, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pt gru 30, 2011 21:50

ee panieeee. ale pan paniki siejesz :jezor: :jezor:

ładnąturbinę masz.

na wydechu tonormalne jest bo tak wirnik został ukształtowany. chodziło o ten z dwóch pierwszych fotek wirnik. jak nie masz luzów to tylkowkładać i jeździć



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » pt gru 30, 2011 21:58

Dodalem jeszcze jedna fotke kuknij kolego,wiem ze od strony wydechowej wyglada ok ale od strony zimnej to te lopatki sa jakies dziwne wlasnie tak ida w [S]
Doczytalem tez ze jak turbina jest zimna to ma luzy a jak sie rozgrzeje to sie zmniejszaja,no to akurat logiczne jest.tylko ze moje luzy chyba sa zaduze heheh



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pt gru 30, 2011 22:18

ładne turbo masz. określ wielkość luzów ale jak nie leje i dmucha jak należy to nie szukaj dziury w całym bo miodu w d***e nie znajdziesz :kac:

możesz jeszcze tylko zrzucić ostrożnie gorącą muszlę i sprawdzić czy łopatki po gorącej stronie nie są postrzępione jak to mi się kiedyś zdarzyło przy zakupie turbiny przez allegro.

tylkoprzy rozpoławianiu ostrożnie żeby wałka nie skrzywić.
jak łopatki sącałe to zakłądaj i śmigaj a wcześniej zlokalizuj nieszczelność i obejrzyj zwłaszcza gumowe węże czy żaden nie jest dziurawy



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » pt gru 30, 2011 22:35

He he widzisz niewiem jak mam sprawdzic czy okreslic Ci te luzy.
Jezeli chodzi o lanie to nie leje ale czy dmucha to trudno powiedziec bo niesprawdzalem czy dmucha bo dzwiek ktury wydawalo byl tak jak pisalismy wczesniej niskiego tonu i bez zasrtanowienia sie zaczolem rozkrecac wszystko pokoleji,a moze wiesz jak mam sprawdzic te luzy zebym mogl Ci powiedziec ?
Wracajac do tych dzwiekow to pisales wczesniej ze to moga byc lopatki czyli jezeli turbo ma duze luzy bedzie sie tak dzialo?
A zapomnialem dodac jak chwyce lopatki i tak jakbym chcial sprawdzic luz to oczywiscie czuc luz gora i dol, i lezeli przytrzymam lekko jedna strone obojetnie ktora czy ciepla czy zimna to ciezko sie to kreci no ale to normalne no bo wtedy wiadomo lopatki tra o obudowe i wlasnie tu niewim czy ten luz niejest jednak zaduzy :-)



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » pt gru 30, 2011 23:19

poprostu poruszasz wirnikiem w poprzek i wzdłuż. o ile nie wielkie poprzeczne luzy są normą to wzdłużnego nie ma prawa być



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » pt gru 30, 2011 23:38

Wiec poruszajac gora,dol to moge powiedziec ze sa duze luzy napewno nie 0,5 czy 1mm wiecej napewno jest a jezeli chodzi o wzdloz to niema wcale
Zrobie tak poskladam wszystko ale to dopiero w przyszlym tygodniu i wtedy bede pisal co i jak sie dzieje a narazie to dziekuje Ci za pomoc i zycze Dosiego Roku 2012



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » śr sty 04, 2012 18:54

Witam [arwam] poskladalem wszysto do kupy i nagralem filmik

" onclick="window.open(this.href);return false;



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » śr sty 04, 2012 21:23

masz ale cośalbo z popychaczami albo nie trzyma Ci kompresji i wali przez któryć zawór w dolot to nie jest wiązane z turbiną



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » śr sty 04, 2012 23:14

To co proponujesz?
Jak mam to sprawdzic masz jakies pomysly ,Vagiem da rade, a moze wczesniejszemu wlascicielowi pasek strzelil i pokrzywil popychacze moze tak byc,jezeli tak to duzo roboty z tym jest i czy kosztowne bo jak tak to do zyda.
To dlatego tez swieca kontrolki i pokazuje ze cos z emisja spalin jest nie tak.



arwam

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: arwam » śr sty 04, 2012 23:27

proponuję żebyś pojechał do warsztatu gdzie się Dieslami zajmują i niech zmierzą Ci kompresję. jak na którymś garze bedzie mniejsza a sądzę żę będzie to próbę olejową niech zrobią to tak na 100% żeby potwierdzić że ot problem z którymś zaworem.



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » śr sty 04, 2012 23:36

Tak wlasnie zrobie i jak cos bede wiedzial to dam znac dzieki za pomoc i za poswiecenie czasu pozdro :pub:



aran29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr gru 28, 2011 11:07

[mk V DPF] tarcie wirnika w turbinie???

Post autor: aran29 » pn sty 09, 2012 17:12

Witam pogonilem niestety mojego Golfika
okazalo sie ze tak jak kolega pisal,jakis zawor czy tam popychacz stuka, pasek rozrzadu przeskoczyl i sie porobilo no ale trudno bede polowal na innego.
Dziekuje za zainteresowanie i pozdrawiam :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości