MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » śr gru 21, 2011 12:01

Witam,

w moim 1V całkowicie padła pompa, szukam na aukcjach następnej i nie zgadzają mi się niektóre numery seryjne. Co prawda nie spisałem jeszcze z mojej starej, ale na stronie BOSCHa znalazłem taki podział:

1V : 0.460.484.027
JR: 0.460.494.182
SB: 0.460.494.267

Na aukcjach spotykam pompy o zupełnie innych numerach seryjnych (048,032,131) - od JP też nie są.
Mam pytanie, czy oprócz wyżej wymienionych są jeszcze jakieś numery BOSCHowskich pomp. Szukam ogólnie oryg do 1V (bez grzybka 8mm) lub jakieś większe z grzybkiem, do JP mnie nie interesuje.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: jaszczur » śr gru 21, 2011 13:14

masz nr ori 068 130 081 MX



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » śr gru 21, 2011 16:23

OK, taki właśnie symbol mam na swojej starej + ten mój według kodu BOSCHa. Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara) ? Chodzi mi tylko, żeby jeździł jak poprzednio, nie zależy mi na podnoszeniu mocy


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: jaszczur » śr gru 21, 2011 18:31

wegi pisze:Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara)
to już niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedzą



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: Bartek_R » śr gru 21, 2011 18:39

Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA na wszystkich będzie samochód latał jeśli będą sprawne :bigok:
...bez żadnych zmian


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » śr gru 21, 2011 22:05

VireWolf88 pisze:Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA
mechanik (a wiem, że nie najgorszy) twierdzi, że na pompie od JP będzie o wiele słabszy. może ktoś z was miał podobne przypadki, przecież pompa od JP ma 9mm a od 1V 8 mm, chyba niczym więcej się nie różnią.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: t0mal » śr gru 21, 2011 23:52

Różnią się. Pompa od wolnossącego ma ustawioną mniejszą dawkę i i rzeczywiście jeśli jej nie zwiększysz to może być słabszy. Inaczej także wyprzeda wtrysk.
Natomiast z mojego doświadczenia wynika że wolnossący 1.6 jest szybszy od 1.6 1V, silnik JP jest elastyczniejszy co jest zasługą kolektora ssącego i większej sekcji, 9mm.
Generalnie jeśli chodzi o pompy to na jaką byś nie zmienił to będzie lepsza od tej z 1V. Będą pasowały wszystkie pompy VW do czterocylindrowego silnika z wyjątkiem tych sterowanych elektronicznie, czyli z TDI, oraz AAZ i 1Y wyprodukowanych po 09.1994.
Jeśli masz zamiar założyć pompę z 1.9 będziesz potrzebował koła zębatego z 1.9 bo jest inne odsadzenie. Może być też problem z niektórymi pompami z 1.6 bo mają krótsze wyjścia na wtryski i trzeba będzie podoginać przewody, albo wymienić króćce na te z 1V (raczej nie polecam, lepiej podgiąć albo dać nowe przewody)
Jeśli z uszu bucha Ci para, to zainwestuj w pompę z peugeota 406 1.9td - na dzień dobry masz paliwa na 90km i dobrą bazę pod modyfikacje.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » czw gru 22, 2011 09:18

Dzięki, z pompą do 1V to raczej sobie odpuszczę, bo po prostu na rynku takich nie znalazłem, najwięcej jest do zwykłych diesli i są najtańsze. Mam nagraną pompe od TD, nie wiem jakiego ale z grzybkiem więc trzeba założyć i spróbować :)

P.S:a jak się ma sprawa wymiany pompy na inny rodzaj do moich wtryskiwaczy?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » pt gru 23, 2011 20:10

mam nową pompę w ręku, od TD z grzybkiem, na pompie jest symbol 0.460.494.138 (według kodu Boscha) Nie znalazłem nigdzie z jakiego modelu silnika może ta pompa pochodzić. Odkręcałem ją z całego silnika, na pierwszy rzut oka to raczej JR, ale bez filtrów, osłon itp, więc mam pytanie czy to jest na pewno pompa od 1,6 TD, czy może jakaś pierwsza 1,9?

już doszedłem,że to może być JR lub CY. :)


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » pn gru 26, 2011 10:33

Mam jeszcze pytanie odnośnie "przyśpieszacza", przy mojej starej pompie od dolnego mechanizmu przyspieszenia (z którego wyprowadzona jest linka) odchodziła krótka linka do góry pompy (tak sobie myślę, że może to jest jednoczesne zwiększanie obrotów). Nowa pompa (od silnika CY) nie ma tego ostatniego elementu. Cz\y zatem przy porannym odpalaniu przyśpieszacz będzie tylko przyspieszał kąt wtrysku bez podniesienia obrotów?


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: t0mal » pn gru 26, 2011 15:17

Tak, nie będzie podbijał obrotów.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: wegi » sob gru 31, 2011 15:27

Temat w zasadzie jest wyczerpany.

Chciałbym tylko napisać,że w silniku 1V mam obecnie założoną pompę od CY (to samo co JR), turbo nie ruszane, a silnik zbiera sie o niebo lepiej. Juz od samego dołu (1,4 tyś) ładnie ciągnie, w trasie podczas wyprzedzania również o wiele lepiej.


Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991

dawniej:

VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 01, 2012 08:43

wegi pisze: turbo nie ruszane
Więc powiadam Ci-zajrzyj do niego,bo zapewne ma zawór upustowy spalin (WG) zapieczony i może przeładowywać,co oczywiście też ma wpływ na moc.
Znalazłem starą fotkę z opisem,żebyś wiedział o co biega Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 226 gości