Problem z pompą wtryskową czy błąd przy wymianie rozrządu ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
Problem z pompą wtryskową czy błąd przy wymianie rozrządu ?
Witam !
Niedawno wymieniłem rozrząd (teraz ma przejechane jakieś 400 km). Od wczoraj mam dziwne zachowanie silnika. Na zimno jak odpali to strasznie szarpie i czasem gaśnie. Pomoże jedynie przyspieszacz wyciągnięty na maxa. Silnik się zagrzeje to niby jest OK ale dalej silnik lekko szarpie i jest "mułowaty". W każdym razie wygląda to tak jakby pompa źle podawała paliwo. I jeszcze jedna rzecz - strasznie kopci (spaliny są siwe nie czarne jak sadza więc chyba nic z wtryskami ?). Sprawdziłem jeszcze czy się coś na rozrządzie nie pokopało, ale wygląda że jest dobrze. Można do czegoś dojść samemu albo zawieźć auto do mechanika ?
Niedawno wymieniłem rozrząd (teraz ma przejechane jakieś 400 km). Od wczoraj mam dziwne zachowanie silnika. Na zimno jak odpali to strasznie szarpie i czasem gaśnie. Pomoże jedynie przyspieszacz wyciągnięty na maxa. Silnik się zagrzeje to niby jest OK ale dalej silnik lekko szarpie i jest "mułowaty". W każdym razie wygląda to tak jakby pompa źle podawała paliwo. I jeszcze jedna rzecz - strasznie kopci (spaliny są siwe nie czarne jak sadza więc chyba nic z wtryskami ?). Sprawdziłem jeszcze czy się coś na rozrządzie nie pokopało, ale wygląda że jest dobrze. Można do czegoś dojść samemu albo zawieźć auto do mechanika ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 28, 2010 19:44 przez KaEsMiechy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
A ja bym powiedział że to początek tłoczenia jest żle ustawiony a nia rozrząd. Jak by to był rozrząd to by dużo głośniej chodził, a tak jak kolega anton pisał jak jest żle ustawiony kont wtrysku to po podciągnięciu przyspieszacza bedzie lepiej. (oczywiście gdy wtrysk jest opuźniony). Popatrz czy przypadkiem napinacz paska się nie poluźnił i czy pasek nie przeskoczył na pompie.
pozdrowienia el Kopyto
- KaEsMiechy
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: pn lut 13, 2006 19:32
- Lokalizacja: Bytom-Miechowice
- Kontakt:
Jeszcze się nie decyduję na wymianę pompy. To by było za proste . Tylko jak stwierdzę że napinacz się polizował skoro pasek mam naciągnięty ?
A teraz jeszcze pytanie (być może głupie ) - jak zmieniałem rozrząd to mogłem się machnąć na pompie ale w granicach błędu. Po tych iluśtamset kilometrach pasek się naciągnął (?? mołżiwe to jest ???) i pompa jest teraz rozregulowana (początek wtrysku w niewłaściwym momencie). Możłiwe czy bzdury (miało być inaczej ale poprzednie mi ocenzurowano ) ???? .
P.S. Chyba już to wspomniałem - jestem mechanikiem amatorem.
A teraz jeszcze pytanie (być może głupie ) - jak zmieniałem rozrząd to mogłem się machnąć na pompie ale w granicach błędu. Po tych iluśtamset kilometrach pasek się naciągnął (?? mołżiwe to jest ???) i pompa jest teraz rozregulowana (początek wtrysku w niewłaściwym momencie). Możłiwe czy bzdury (miało być inaczej ale poprzednie mi ocenzurowano ) ???? .
P.S. Chyba już to wspomniałem - jestem mechanikiem amatorem.
więc zacznijmy od paska rozrządu - sprawdź napięcie paska - tj poprzez przekręcenia paska pod kątem 90* - tyle książkowo ma się pzrekręcić. nastepnie ustaw tj przekręć silnikiem żeby był na znakach - wtedy sprawdź czy kołekj od kółka pompy wchodzi na swoje miejsce - jeśli nie to czy aby nie o włąsnie ten 1 ząbek. jesli jest wszystko w porządku - ustawiony rozrząd + koło pasowe pompy jest zgrane z otworem na kołek ustalający nie pozostaje nic innego jak sprawdzić zegarem ustawienie pompy tj początku tłoczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości