Max turbo power

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Max turbo power

Post autor: souler » pt cze 30, 2006 22:41

jako ze z nudow czlowiekowi przychodza do glowy rozne pomysly to wymyslilem taki mod - max cisnienie turbiny poprzez zablokowanie wastegate. do wastegate dochodzi wezyk, ktory jak mniemam ma za zadanie doprowadzic cisnienie do zaworu i zmniejszyc w ten sposob cisnienie, ktore podaje turbina. wiec jezeli odepnie sie ten wezyk lub zaslepi go, to turbo powinno pompowac bez ograniczen. jesli sie myle to mnie sprostujcie. zaleta tego jest latwiejszy dostep do wastegate niz ciegna turbiny. i teraz dalej - jakie max cisnienie podaje garett t2? czy jazda na po takim modzie jest bezpieczna jezeli uzywa sie tego bardzo rzadko, wlasciwie tylko na trasie do wyprzedzania lub czasem scigania? jakie ewentualnie szkody moga powstac w silniku pod wplywem takiego cisnienia? no to panowie glowkujemy i piszemy. moze znowu przyjdzie nam jakis szalony pomysl do glowy i ciekawe wnioski. :satan:
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 09:35 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt cze 30, 2006 23:01

wystarczy odlaczyc wezyk idacy do wastegate i turbo bedzie pompowalo na maxa (T2 okolo 1,4-1,5 bar)

ale...

turbo gdy zbliza sie do max cisnienia bardzo traci na wydajnosci, poogladaj sobie wykresy turbin i zobaczysz przy jakim cisnieniu sa najbardziej wydajne. Na maxa bedzie pompowalo gorace powietrze. Poza tym na 5 biegu przy wyprzedzaniu nie dasz rady w zaden sposob utrzymac niskiego cisnienia - bedzie momentalnie skakalo na maxa przy wciskaniu gazu, to samo przy probie utrzymywania wyzszej predkosci... Nie jest to zbyt bezpieczne dla silnika. IMHO kiepski pomysl

wykresik
Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lip 01, 2006 05:56

Odłączenie wastegate i uzyskanie mocy , to chyba zbyt proste żeby było skuteczne :bigok: choć takie pomysły można szybko i samemu sprawdzic , pozdrowionka i powodzenia moze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lip 01, 2006 07:16

zaprzal i o take odpowiedzi my walczyli :D konkrety. rzeczywiscie taki mod na dluzsza mete i do jazdy na trasie sie nie nadaje bo turbo strasznie by dostalo po tylku i silnik tez, ale do krotkodystansowego scigania powinno byc ok. wyprobuje ktos? :bigok:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob lip 01, 2006 07:22

Można jednorazowo jak ktoś się chce pościgać . :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » sob lip 01, 2006 07:59

nawet krótki dystans zabić cię może bo głowica 75% prawdopodobieństwa daje że odleci w kosmos, turbo nagoni ci ciepłego powietrza i temperatura wzrośnie - zatarcie :) nie jest to dobry pomysł :bigok:


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lip 01, 2006 10:40

w AAZ bym zaryzykowal, ale w 1.6 raczej bym tego nie robil, ktos na forum niby tak jezdzil, ale ja bym sie nie skusil... Do jady po miescie to jeszcze jakos to mozna kontrolowac i da sie jechac, ale na trasie nie zapanujesz nad cisnieniem, a auto wcale nie bedzie lepiej jechalo niz powiedzmy na 70-80% max cisnienia... Popatrzcie na ten wykresik na gorze


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » sob lip 01, 2006 13:50

Hmm u mnie ten wężyk z wastegate idzie do zaworu EGR i potem do elektrozaworku ktory włącza podciśnienie , czyli u mnie nic to nie da odłączanie wężyka.
Dobrze myśle ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » ndz lip 02, 2006 08:17

ja mam tak zrobione :bigok: i niewielke sie dzieje. trzeba mieć wskaźnik i w odpowiednim momencie ujmować leciutko gazu. pozatym AAZ ma niezłą głowicę więc aż takiego strachu nie ma. ale za ciśnieniem musi pójść więcej paliwa bo inaczej niewiele to da.


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lip 02, 2006 08:54

Cinek, tylko Ty z tego co pamietam masz duza turbine ktora sie pozno wkreca, przy malej naprawde ciezko jest nad tym zapanowac na trasie, zaznaczam przy wyzszych predkosciach, przy 110km/h jeszcze sie da nawet na malej turbince

ile ci to na maxa teraz dmuchnie?

poza tym jest taka opcja, ze auto jedzie szybciej na nieco mniejszym cisnieniu, ale z butem wcisnietym w podloge, niz na wiekszym cisnieniu ale ograniczanym jak Cinek, mowi pedalem gazu wcisnietym do powiedzmy 3/4. Moc nie bierze sie z powietrza. Tym bardziej, ze turbo nie powinno pracowac na max swoich mozliwosci, jest wtedy mniej efektywne a cisnienie ktore pompuje to nie jest jedyny parametr, sa inne czynniki. Wiem, ze kilka osob tak jezdzi, ale nie polecam tego

SouleR, najlepsza opcja jest elektrycznie sterowany MBC, ze srodka kabiny


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz lip 02, 2006 08:57

SouleR, generalnie pomysł chyba nie jest dobry. Pół biedy ja jeździł byś tylko po mieście, od czasu do czasu depniesz i już. Ale w dłuzszej trasie to nie wierzę że będziesz jechał cały czas 100 km/h kiedy turbo tłoczy leciutko. Przy wyższych prędkościach to nawet lekkie dodanie "gazu" powoduje nagły przyrost ciśnienia. Ja mam tak w aucie zrobione ale nie specjalnie tylko przy demont. głowicy ułamało się cięgno od wastegate i trzeba je było zespawać. Więc ciśnienie jest teraz "regulowane" tylko moja prawa nogą. Ale tym autem praktycznie tylko jeżdżę po mieście.



Awatar użytkownika
szerszeniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 21:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: szerszeniak » ndz lip 02, 2006 13:09

ja mam u siebie MBC czyli do pewnego momętu tak jak bym mial zdjeta tą rurke i jak jade 150km/h trzymam równo spada ciśnienie do 0,4-0,5bar a max mam 0,9 wiec nawet na trasie nie bedzie to takie straszne ale lepszym pomysłem bedzie regulacja albo choć tak jak u mnie zaworek na tej rórce i mozna sobie regulować do woli


sprzedam pompe wtryskową 1,6TD silnik SB
felgi 15" BBS i całe auto http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1942956

dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » ndz lip 16, 2006 14:11

Mam u siebie zaślepiony wężyk do wastegata. Ciśnienie doładowania 0,8 bara przy 3 tys obr. i rośnie dalej przy większych obrotach. Mam tak już z miesiąc i nic się nie dzieje złego. Jakby spalanie spadło ale musze je sprawdzić dokładniej bo ostatnio troche więcej jezdziłem w trasie. Mam garetta t2.



Awatar użytkownika
Bolekrsko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 674
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 11:18
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Bolekrsko » sob wrz 29, 2007 18:46

lol 2 .. witam all. mam vento 1,9 td t2 1,3 bara na 5 piegu wyciaga.. pin od 1,6 td ale nie pamietam jakiej grubosci ... no i lekko dawka... zrobilem hmm z 10 tys na takich setupach i nic sie nie dzieje :) no pewnie turbina odleci keidys tam ale ja zmieniam wiec nie lezy mi to.. dopuki nie zrobilem gova to przy rozpedzaniu i szybkim zmienianiu biegow bylo czuc laga 3000 Obrotow lagg next bieg znowu lagg.. laga nie ma gdy jedzimy wiecej niz ok 10 sekund jakies 2 tys obrotow wtedy laga nie ebdzie... chyba paliwko sie uzbiera i ogien.. hehe pozdrawiam all :grin:


http://datingsidorsingel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości