MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Witam,
w moim 1V całkowicie padła pompa, szukam na aukcjach następnej i nie zgadzają mi się niektóre numery seryjne. Co prawda nie spisałem jeszcze z mojej starej, ale na stronie BOSCHa znalazłem taki podział:
1V : 0.460.484.027
JR: 0.460.494.182
SB: 0.460.494.267
Na aukcjach spotykam pompy o zupełnie innych numerach seryjnych (048,032,131) - od JP też nie są.
Mam pytanie, czy oprócz wyżej wymienionych są jeszcze jakieś numery BOSCHowskich pomp. Szukam ogólnie oryg do 1V (bez grzybka 8mm) lub jakieś większe z grzybkiem, do JP mnie nie interesuje.
w moim 1V całkowicie padła pompa, szukam na aukcjach następnej i nie zgadzają mi się niektóre numery seryjne. Co prawda nie spisałem jeszcze z mojej starej, ale na stronie BOSCHa znalazłem taki podział:
1V : 0.460.484.027
JR: 0.460.494.182
SB: 0.460.494.267
Na aukcjach spotykam pompy o zupełnie innych numerach seryjnych (048,032,131) - od JP też nie są.
Mam pytanie, czy oprócz wyżej wymienionych są jeszcze jakieś numery BOSCHowskich pomp. Szukam ogólnie oryg do 1V (bez grzybka 8mm) lub jakieś większe z grzybkiem, do JP mnie nie interesuje.
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
OK, taki właśnie symbol mam na swojej starej + ten mój według kodu BOSCHa. Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara) ? Chodzi mi tylko, żeby jeździł jak poprzednio, nie zależy mi na podnoszeniu mocy
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
to już niech mądrzejsi ode mnie się wypowiedząwegi pisze:Czy zakładając pompę od JR/SB będę musiał dużo zmienić w regulacji turbiny, czy może zostać tak jak jest (ok 0,4 bara)
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA na wszystkich będzie samochód latał jeśli będą sprawne
...bez żadnych zmian
...bez żadnych zmian
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
mechanik (a wiem, że nie najgorszy) twierdzi, że na pompie od JP będzie o wiele słabszy. może ktoś z was miał podobne przypadki, przecież pompa od JP ma 9mm a od 1V 8 mm, chyba niczym więcej się nie różnią.VireWolf88 pisze:Zakładasz i śmigasz wszystko pasuje czy z JP, 1V,JR, SB, czy też RA
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Różnią się. Pompa od wolnossącego ma ustawioną mniejszą dawkę i i rzeczywiście jeśli jej nie zwiększysz to może być słabszy. Inaczej także wyprzeda wtrysk.
Natomiast z mojego doświadczenia wynika że wolnossący 1.6 jest szybszy od 1.6 1V, silnik JP jest elastyczniejszy co jest zasługą kolektora ssącego i większej sekcji, 9mm.
Generalnie jeśli chodzi o pompy to na jaką byś nie zmienił to będzie lepsza od tej z 1V. Będą pasowały wszystkie pompy VW do czterocylindrowego silnika z wyjątkiem tych sterowanych elektronicznie, czyli z TDI, oraz AAZ i 1Y wyprodukowanych po 09.1994.
Jeśli masz zamiar założyć pompę z 1.9 będziesz potrzebował koła zębatego z 1.9 bo jest inne odsadzenie. Może być też problem z niektórymi pompami z 1.6 bo mają krótsze wyjścia na wtryski i trzeba będzie podoginać przewody, albo wymienić króćce na te z 1V (raczej nie polecam, lepiej podgiąć albo dać nowe przewody)
Jeśli z uszu bucha Ci para, to zainwestuj w pompę z peugeota 406 1.9td - na dzień dobry masz paliwa na 90km i dobrą bazę pod modyfikacje.
Natomiast z mojego doświadczenia wynika że wolnossący 1.6 jest szybszy od 1.6 1V, silnik JP jest elastyczniejszy co jest zasługą kolektora ssącego i większej sekcji, 9mm.
Generalnie jeśli chodzi o pompy to na jaką byś nie zmienił to będzie lepsza od tej z 1V. Będą pasowały wszystkie pompy VW do czterocylindrowego silnika z wyjątkiem tych sterowanych elektronicznie, czyli z TDI, oraz AAZ i 1Y wyprodukowanych po 09.1994.
Jeśli masz zamiar założyć pompę z 1.9 będziesz potrzebował koła zębatego z 1.9 bo jest inne odsadzenie. Może być też problem z niektórymi pompami z 1.6 bo mają krótsze wyjścia na wtryski i trzeba będzie podoginać przewody, albo wymienić króćce na te z 1V (raczej nie polecam, lepiej podgiąć albo dać nowe przewody)
Jeśli z uszu bucha Ci para, to zainwestuj w pompę z peugeota 406 1.9td - na dzień dobry masz paliwa na 90km i dobrą bazę pod modyfikacje.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Dzięki, z pompą do 1V to raczej sobie odpuszczę, bo po prostu na rynku takich nie znalazłem, najwięcej jest do zwykłych diesli i są najtańsze. Mam nagraną pompe od TD, nie wiem jakiego ale z grzybkiem więc trzeba założyć i spróbować
P.S:a jak się ma sprawa wymiany pompy na inny rodzaj do moich wtryskiwaczy?
P.S:a jak się ma sprawa wymiany pompy na inny rodzaj do moich wtryskiwaczy?
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
mam nową pompę w ręku, od TD z grzybkiem, na pompie jest symbol 0.460.494.138 (według kodu Boscha) Nie znalazłem nigdzie z jakiego modelu silnika może ta pompa pochodzić. Odkręcałem ją z całego silnika, na pierwszy rzut oka to raczej JR, ale bez filtrów, osłon itp, więc mam pytanie czy to jest na pewno pompa od 1,6 TD, czy może jakaś pierwsza 1,9?
już doszedłem,że to może być JR lub CY.
już doszedłem,że to może być JR lub CY.
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Mam jeszcze pytanie odnośnie "przyśpieszacza", przy mojej starej pompie od dolnego mechanizmu przyspieszenia (z którego wyprowadzona jest linka) odchodziła krótka linka do góry pompy (tak sobie myślę, że może to jest jednoczesne zwiększanie obrotów). Nowa pompa (od silnika CY) nie ma tego ostatniego elementu. Cz\y zatem przy porannym odpalaniu przyśpieszacz będzie tylko przyspieszał kąt wtrysku bez podniesienia obrotów?
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Temat w zasadzie jest wyczerpany.
Chciałbym tylko napisać,że w silniku 1V mam obecnie założoną pompę od CY (to samo co JR), turbo nie ruszane, a silnik zbiera sie o niebo lepiej. Juz od samego dołu (1,4 tyś) ładnie ciągnie, w trasie podczas wyprzedzania również o wiele lepiej.
Chciałbym tylko napisać,że w silniku 1V mam obecnie założoną pompę od CY (to samo co JR), turbo nie ruszane, a silnik zbiera sie o niebo lepiej. Juz od samego dołu (1,4 tyś) ładnie ciągnie, w trasie podczas wyprzedzania również o wiele lepiej.
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
- Michał_1977
- _
- Posty: 14142
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
MK 2, symbol pompy 1,6 TD do 1V
Więc powiadam Ci-zajrzyj do niego,bo zapewne ma zawór upustowy spalin (WG) zapieczony i może przeładowywać,co oczywiście też ma wpływ na moc.wegi pisze: turbo nie ruszane
Znalazłem starą fotkę z opisem,żebyś wiedział o co biega
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 228 gości