jednak przez wielu zbamowany i okrzyknięty h.. wie czym
skoro egr i tak jest wywalany to i cześć podciśnienia do niego również, zostawia się tylko przewód do filtra powietrza, żeby zassysał filtrowane powietrze
pozostałe dwa króćce wpina się w przewód podciśnienia idący bezpośrednio do gruszki turbiny
zawór egru będzie spełniał teraz funkcje otwierania w pozycjach 1 i 0
jak macie jakiś inny zawór np z klapy gaszącej to też spełni tę funkcję, będzie nawet lepszy
kupujemy w elektronicznym przekaźnik, ja mam tj na aukcji
http://allegro.pl/przekaznik-12vdc-10a- ... 20208.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podłączamy w następujący sposób
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1221/879242d3b8a39d6dmed.jpg)
gdzie jest + i - możemy zrobi sobie na przełącznik i pociągnąć do kabiny kierowcy, ale ja mam inaczej
mam podłączone do obiegu żarówki światła postojowego, tak że jak włączam światła to zamyka obwód
+ i - mogą być zamienione nie gra to różnicy
osoba użytkująca auto robi to automatycznie i nie musi pamiętać o kolejnym przełączniku
1. plus z akumulatora
2.plus do zaworu egr
3. pozostaje pusty
dodatkowo trzeba pociągnąć masę do zaworu egru
przy zaworze egr jeden pin to masa a drugi plus z przekaźnika
druciarstwem pewnie niektórzy to nazwą
ale ja mam zrobione na płytce drukowanej zabezpieczoną przed wilgocią, przewody są w miarę grube czarne, po izolowane i schowane że ich nie było widać, zaworki na miejscu na ori kostkach tak że zobaczy ktoś jak dopiero mocno się przyjrzy i zagłębi w temat
układ niby prosty ale nie trzeba rozruszać ręcznie sztangi tylko po jeździe ze 2, 3 razy włączyć i wyłączyć światła postojowe, układ wtedy wychyla max i min sztangę oczyszczając nagar
sam po ostrej jeździe włączę wyłączę i nie pogarszają się overboosty, aktualnie mam 50-100mbar overboosta
układ w pozycji świateł 0 nie pobiera prądu, tak że nie osłabia akumulatora
cena spokojnie zamknie się w 10 zł chyba że nie mamy zaworka bo to najdroższy element
zastosowałem to w 7 autach gdzie były problemy z overboostami i pół roku nikt nie wrócił z tym problemem
a to sami znajomi i nigdzie indziej nie pojadą
dodatkowo po ostrej jeździe wyłączając światła turbo zwalnia na biegu jałowym co pozwala na szybsze ochładzanie się oraz krótszy czas do całkowitego wyhamowania turbiny zaraz po zgaszeniu