jaka prawidłowa temperatura

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » pn gru 05, 2011 11:51

dziś tak samo 15 km do pracy i dol zimny ale bez korków więc ma prawo tak



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: Mumin90 » pn gru 05, 2011 21:32

lukasz.gtd
Kiedyś na forum znalazłem info o grzałkach w blok do 1.6TD, ale temat padł.

ja zrobiłem sobie grzanie płynu świecami żarowymi zastosowałem do tego króciec głowicy od silnika TDI w który wkręca sie 3 świece żarowe ja mam wkręcone 2 podłączone przez przekaźnik i przełącznik w kabinie jak silnik osiąga optymalną tem wyłączam grzanie, dzięki temu silnik szybko sie nagrzewa a w miejsce 3 świecy mam wkręcony przez przejściówkę czujnik grzania świec bo drugi króciec mam aluminiowy na jeden czujnik

co do tej tem to jest to dziwne bo w moim przypadku jak zakładam nowy termostat to tem trzyma na środku a za jakiś czas ok 2-3mm przed środkiem to wychodzi na to że termostat po czasie trzyma niższą tem
w drugim mk2 temperatura jest cały czas na samym środku

co do termostatów wahler to wiem że na pewno są 2 rodzaje ich chodzi mi o budowę
jedne są z metalowych blaszek a drugie z mosiężnych nie wiem czy to ma się coś do tego bo główną role gra podkładka gumowa



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: lukasz.gtd » pn gru 05, 2011 21:56

Mumin90 pisze:ja zrobiłem sobie grzanie płynu świecami żarowymi zastosowałem do tego króciec głowicy od silnika TDI w który wkręca sie 3 świece żarowe ja mam wkręcone 2 podłączone przez przekaźnik i przełącznik w kabinie jak silnik osiąga optymalną tem wyłączam grzanie, dzięki temu silnik szybko sie nagrzewa a w miejsce 3 świecy mam wkręcony przez przejściówkę czujnik grzania świec bo drugi króciec mam aluminiowy na jeden czujnik
Miałem na myśli grzałki elektryczne na 230V wkręcane w blok, do tego wtyczka pod zderzakiem, przychodzą mrozy -20 stopni, to sobie włączamy pół godz przed wyjazdem i wsiadamy do ciepłego auta, ale jak to by się sprawowało w praktyce, to nie mam pojęcia.

A pomysł z grzaniem płynu świecami żarowymi też mi chodzi po głowie, myślałem nad króćcem z bmw i nad wstawieniem go na powrót z nagrzewnicy. Dobry pomysł, czy lepiej gdzie indziej założyć? Nie pada Ci aku od tego? Ile szybciej się grzeje?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » pn gru 05, 2011 22:26

specWROC pisze:wiem że dla niektórych temat może się wydać irytujący ale wierzcie mi przeszukałem całe forum i nie znalazłem żadnej konkretnej odpowiedzi....


zrobiłem ostateczny dokładny test:

zakładając
(gruba biała kreska 50-70 stopni,
kolejna 80
środek 90)


wyjazd spod domu spokojna jazda po 5 km wylot za miasto i....
do 100 km/h temperatura cały czas 80stopni
przy zwalnianiu do 50 km/h temperatura 82 stopni
potem delikatny but do 140 km/h i temperatura max 85 stopni ani drgnie dalej
-zrobiłem tak 30 km
odrazu otwieram maskę i dół chłodnicy zimny oraz dolny wąż zimny
-więc do auta i szybka fajka temperatura rośnie 85 stopni 87
i tak po 87 wyskoczyłem spowrotem zajrzeć jak sytuacja i...
dół chłodnicy gorący a dolny wąż taka temp jak górny potem zgasiłem na chwilę silnik....
następnie powrót jazda tak do 100km/h temp spadła to 82-83 i przy butowaniu znów max 85....
po 30 kilometrach wysiadłem z auta i dolny wąż zimny, na pewno jakbym znów z 3 minuty odczekał o by
dolny obieg zadziałał.....

1. nie wiem co myśleć auto 4tys po remoncie
2. czy termostat odpowiada za wychylenia wskazówki????
czy z tego powodu że wahler to roboczo powinno mimo wszystko przecież pokazywać 90???


ps. zrobiłem 60 km, stanie na światłach etc, jakbym nie zatrzymał się na fajkę to zapewne dolny obieg by nie zadziałał....


ps.2 proszę o wyrozumiałość ale tak to jest jak ostatnią kasiorę się wyda na remont ulubionego klekota

co sądzicie o tym jest ok??



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn gru 05, 2011 23:15

specWROC, wyjaśnię ci pewną kwestię z temperaturą, napewno możesz sprawdzić termostat "wrzucic do wody gotujacej sie, włozyc termometr i patrzec przy jakiej temp sie otworzy " (jak nie wiesz jak sprawdzić to poszukaj na forum, napewno coś znajdziesz)
jeżeli się otworzy przy 87-90*C to powinno być w porządku i bym się tym nie przejmował.
Druga kwestia jest taka że musisz brać pod uwagę że licznik (wskaźnik może delikatnie przekłamywać). Jak sprawdzisz termostat i będzie w porządku to możesz iść na :kufel:
jak nie to pisz co zaobserwowałeś.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » wt gru 06, 2011 01:04

nie jestem w stanie go wymontować bo. nigdy tego nie robiłem silnik trzyma mi tak 85 -86 stopni dopiero jak auto pochodzi przy takiej temperaturze dolny obieg włącza milimetr przed środkową wskazówka potem idzie ponad środkową i włącza wiatrak a wystarczy że ruszę to wbija na 83 i zaraz wraca na 85 i jak jadę bez stania w korku to trzyma tak 86

pytanie tylko dlaczego przed remontem było równo 90

wymieniał mi mechanik
całą głowice która osobiście kupiłem
termostat
pierścienie
etc.
przyczyną remontu było spalanie płynu i dziury w głowicy pęknięcia

teraz tak sobie myślę jak wykluczyć czujnik są dwa obok siebie a stojąc przed silnikiem to jak
pamiętam górny tylko i wyłącznie świece a boczny wskazania na liczniku

skoro one są takie same to może podmienić wtyczki tylko czy wtedy wogóle będzie działać ale najpierw zacznę od odpowietrzać czyli włączam auto bez korka i jak włączy się wiatrak zakręcam czy tak

dobrze mówię że boczny czujnik to wskazania temperatury



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt gru 06, 2011 09:35

specWROC, proszę Ciebie! to poproś kogoś z forum kto mieszka też we wrocławiu i zna się na tych rzeczach to ci sprawdzi termostat za czteropak
ostatecznie jak się otwiera przy 87-90 to spoko nie musisz nic już robić po prostu wskażnik przekłamuje koniec kropka. wkurza mnie to że piszesz więcej teorii a żadnej z nich nie sprawdzisz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » wt gru 06, 2011 23:15

nie muszę go sprawdzać przez kogoś, auto trzyma 85 stopni a otwiera termostat przy 87 bo sprawdzałem kiedy zaczyna napływać gorące do dolnego obiegu, niepokoi mnie tylko jedno że nie utrzymuje temp roboczej 90 tylko tak 85-6, pierwszy raz widzę coś takiego wcześniej w każdym aucie miałem 90

pamiętam jak kupowałem termostat wziąłem wahlera i na paragoniemam napisane 4253,87D
czy to dobry???? kosztował 28 zl



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: inż. Mk2_marcin » śr gru 07, 2011 08:47

:panna: boshe... to kup nowy termostat widocznie ten jest walnięty..
a skąd wiesz że ma temp 85*C a nie 87*C? używasz do tego termometru czy masz takie zdolności organoleptyczne?
mówiłem licznik może przekłamywać, nawet w nowszych autach nigdy nie masz idealnie 90*C tylko ta temperatura jest przybliżona.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » śr gru 07, 2011 23:17

dobra może to się wyda żałosne ale gdzie znaleźć taki termometr ???co ma skalę do 100



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: jaka prawidłowa temperatura

Post autor: inż. Mk2_marcin » śr gru 07, 2011 23:41

specWROC pisze:dobra może to się wyda żałosne ale gdzie znaleźć taki termometr ???co ma skalę do 100
to wyjaśnij mi skąd wziąłeś
specWROC pisze: trzyma 85 stopni
tak dokładną temperaturę?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dazmian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob sty 22, 2011 02:33
Lokalizacja: Liverpool Wielka Brytania

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: dazmian » czw gru 08, 2011 00:06

Witam, chciałbym odświeżyć trochę temat bo mam podobny problem. Posiadam Golfa III 1,4 benzyna. Strasznie ciężko jest samochód rozgrzać na środek wskazówki czyli 90 stopni. Rano przejadę ponad 14km w warunkach miejskich (nie szybciej niż 60km/h) około 30min jazdy, i gdy dojadę na miejsce temperatura ledwo dojdzie do 80, czasem 85 ale jak nie grzeje w środku. Po dłuższej jeździe czasem dojdzie do 90 ale nie na długo. W trasie na autostradzie temperatura wacha się od 70-85, i na dodatek im szybciej jadę tym bardziej temperatura spada. Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy i w sumie od tego czasu tak jest. Wcześniej trudno było mu się rozgrzać ale jak już mu się udało dojść do 90 to juz temperatura nie spadała. Wygląda to jakby termostat wogóle się nie zamykał. czy mam racje czy mogłoby to być coś innego? proszę o pomoc?



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: inż. Mk2_marcin » czw gru 08, 2011 00:44

dazmian, wszystko fajnie ale akurat trafiłeś na dział Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników (pewnie szukałeś przez szukajke)
odpowietrzyłeś porządnie po wymianie płynu?, potem sprawdź termostat


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

jaka prawidłowa temperatura

Post autor: specWROC » czw gru 08, 2011 00:51

z tego co rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem to robocza temp to 80-90 ale skoro masz 70 na rozgrzanym to puszcza zapewne termostat



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 139 gości