1.6 JR pali 9.6/100

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » ndz gru 04, 2011 13:14

witam czy takie spalanie moze byc wina slabego sprezania silnika ? na cieplym silniku ma on 20-24 bar jakie powinno byc prawidlowe sprezanie ? dodam ze po odpaleniu auto przez jakis czas kopci na niebiesko. W silniku zostaly zmienione koncowki wtryskiwaczy na te od SB troche zwiekszona dawka paliwa govmod, timing mod, pin mod i turbo gt 1749v ustawione na 0,6 bar. Za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: Baryla » ndz gru 04, 2011 14:39

moj stary jr palił na ori wtryskach 5-5,5l na trasie. Po zmianie na końcówki od SB praktycznie nie możliwe było zejść poniżej 6l. Podniosłem ciśnienie doładowania dzięki czemu spadło dymienie, ale nadal dużo palił. Pomogło zmniejszenie dawki.



kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » ndz gru 04, 2011 22:41

zrozumial bym te 6-7l przy spokojnej jezdzie ale prawie 10 to raczej przesada biorac pod uwage ze nie ma zadnego wycieku


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz gru 04, 2011 23:20

kolego jak pali niebiesko to uszczelniacze zaworowe sa do wymiany. jaką masz chłodnice? masz fmic?
PS:temat wałkowany milion razy


Obrazek
Obrazek

kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » ndz gru 04, 2011 23:47

fakt puszcza niebieskie baki po odpaleniu. chlodnica najwieksza od gti 16v trzyma temperature 90-95 przy spokojnej jezdzie fmica niestety niema. Czytalemkila tematow o tym ze duzo pala ale nie zauwazylem nigdzie zeby komus podchodzil 1.6 pod 10l :( jeszcze jedno pytanie jakie powinno byc prawidlowe sprezanie tego silnika ?


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: Baryla » pn gru 05, 2011 09:55

według volkswagena jeżeli któryś cylinder ma poniżej 26bar silnik do remontu. Ja u siebie miałem od 21 do 26 i jakoś jeździł, w zimę przy -20 ciężko, ale odpalał. Bez grzebania w pompie tylko dawka, doładowanie i wtryski od sb wypluł 101km. Powiedz mi jeszcze te spalanie 9.6 to jest po trasie? Bo po mieście mi jr w zimę potrafił do 11 dojść.



arwam

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: arwam » pn gru 05, 2011 10:46

przy takich spalaniach na ori pmpie to sprawdźcie kąt wtrysku i wtryskiwacze o dobrego pompiarza



kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » pn gru 05, 2011 18:03

jazda jest ciagla nie stoje w korkach silnik sie dosc szybko dogrzewa. jakies 10tys temu koncowki byly zmienione na nowe boscha i ustawione cisnienia na 155 bar


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

arwam

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: arwam » pn gru 05, 2011 21:36

no sprawdź jeszcze kąt wtrysku czy nie masz zwiększonych oporów toczenia, ciśnienie w kołach czy żaden z hamulców nie trzyma, i ewentualnie geometrię jeśli auto nie prowadzi się jak należy.
przyczyn dużego spalania może być dużo.

P.S. przy jakich prędkościach przeważnie podrużujesz? i jeszcze jedno jak mu wciśniesz do spodu to nie dymi nadmiernie?



kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » pn gru 05, 2011 22:42

oporow toczenia niema nic go nie trzyma ostatnio mialem go na podnosniku iprowadzi sie rowniez bezproblemowo nie sciaga ani nic cisnienie w kolach mam 3.0 a przewaznie jezdze 80-110 staram sie nie przekraczac 2700-3000 obrotow jak teraz wcisne do oporu to dymi przestaje dymic przy doladowaniu ponad 1 bar wczesniej mialem t3 i pompa pod nia byla ustawiona wtedy az tyle nie palil dopiero po zmianie na vnt


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn gru 05, 2011 23:00

arwam, kolega napisał, że
kamilini pisze:po odpaleniu auto przez jakis czas kopci na niebiesko.
nie powinien uporać się z tym zanim zacznie ustawiać kąty wtrysku pompe itd..?
korzystając z twojej wiedzy nie sądzisz że po tych modach
kamilini pisze: W silniku zostaly zmienione koncowki wtryskiwaczy na te od SB troche zwiekszona dawka paliwa govmod, timing mod, pin mod i turbo gt 1749v ustawione na 0,6 bar.
powinien znaleźć się jednak Fmic jako że chłodnica z gti 16v nie tak samo wydajna.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: Bartek_R » pn gru 05, 2011 23:57

kamilini pisze: 80-110 staram sie nie przekraczac 2700-3000 obrotow
a jakie masz ciśnienie przy tej prędkości na VNT może tu należy szukać spalania,
zbyt miękko ustawiona sprężyna pod boost-pinem do tego ciśnienie przy 100km/h ok 0,4-0,5b i może zrobić robotę,


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

arwam

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: arwam » wt gru 06, 2011 00:17

kamilini pisze:cisnienie w kolach mam 3.0 a

to trochę za dużo. proponuję nieco spuścić. u mnie przy sporo cięższym silniku jest z przodu 2.7 bara przy oponach 195/45 R 16 a więc niższym profilu niż u Ciebie, spuść na około 2,5bara i będzie dobrze.



kamilini pisze: przewaznie jezdze 80-110 staram sie nie przekraczac 2700-3000 obrotow jak teraz wcisne do oporu to dymi przestaje dymic przy doladowaniu ponad 1 bar wczesniej mialem t3 i pompa pod nia byla ustawiona wtedy az tyle nie palil dopiero po zmianie na vnt

i tu jest problem. zapewne masz sterowanie ciśnieniowe i sztangę max wciągniętą. :bajer:
ja rozumiem że fajnie ciśnienie rośnie ale właśnie dlatego opracowałem taki fajny system sterowania podciśnieniem który uzależnia ciśnienie od stopnia wciśnięcia gazu.
a u Ciebie turbo dość sporo pompuje nawet przy spokojnej jeździe, prawda?

a to dlatego że jak masz sztangę wciągniętą na max to spaliny są przeciskane przez otwór wielkości "dziurki od klucza" co powoduje duże straty na wydechu jak również nie potrzebne przy małym zapotrzebowaniu na moc duże ciśnienie powoduje znów straty w trakcie suwu sprężania.


i to właśnie jest przyczyną.
po cieszę cię że to jest normalne przy ciśnieniowym sterowaniu turbina :wink:

dorób coś takiego :

Obrazek

a tu masz foto jak to wygląda:



Obrazek

Obrazek


i link :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... start=1386" onclick="window.open(this.href);return false;
a w razie jak Ci by link nie działał to tu masz link do tematu.
to jest mój projekt i jaknarazie u mnie od pół roku działa perfekcyjnie.


czarnybrat pisze:kamilini napisał(a):
po odpaleniu auto przez jakis czas kopci na niebiesko.

nie powinien uporać się z tym zanim zacznie ustawiać kąty wtrysku pompe itd..?

napisał wcześniej że po odpaleniu puszcza niebieskiego bąka co sugeruje ze gumki zaworowe można by było zmienić.


i moja wina że wcześniej nie doczytałem że jest po zmianie na VNT.
szkoda tylko że nie napisał że to po zmianie się tak zrobiło :)

co do FMIC to fakt powinien się znaleźć ale to nie jest przyczyna wysokiego spalania. co do chłodnicy to też fakt



kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

1.6 JR pali 9.6/100

Post autor: kamilini » wt gru 06, 2011 13:00

dzieki zaodpowiedzi w takim razie muse zaczac od lepszego sterowania lopatkami bo faktycznie dzisiaj sie przyjrzalem jak sie zachowuje turbina i orzy 1500 obrotow pompuje juz 0.4-0.5 bez wciskania gazu


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości