Reset, a uślizg sprzęgła, i jakby spadek moc - ASZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Urodzony13marca
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: pn paź 09, 2006 12:30
Lokalizacja: Olsztyn

Reset, a uślizg sprzęgła, i jakby spadek moc - ASZ

Post autor: Urodzony13marca » pn gru 05, 2011 14:04

Witam
Któregoś dnia postanowiłem doładować akumulator, a przy okazji jak się do niego dobiorę, to pomyślałem, że zrobię "twardy reset" spinając odkręconym przewodem + (plusem) z - (minusem). Oczywiście nie prądem z plusem do minusa, tylko samym przewodem (nie wiem co mnie podkusiło). Tak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych (mam odpowiedź). Zatem ... Rano akumulator do samochodu, podłączyłem vaga a tu zonk:
"18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
(18263- Przesył magistrali danych - monitorowanie oprogramowania)
Trochę się wystraszyłem w internet no i znalazłem coś takiego: "18263 Magistrala danych układu napędowego: kontrola stanu oprogramowania P1855-35-00 autko było pewnie chipowane albo ktoś użył spawarki i soft się zesrał." Fakt, mój ASZ był coś grzebany, a nic nie było spawane. Błąd usunąłem, no i w przejażdżkę. 120 km przejechane i co zauważyłem:
1. Jakby spadek mocy, zatem czy taki "reset" mógł spowodować powrót do tych "firmowych" 130 KM ? Wcześniej samochód zapakowany normalnie (tzn ja i córka i trochę gratów w bagażniku) przyspieszenie takie jakby "lekkie" (no oprócz uślizgu sprzęgła). Teraz jakby za przednie koła ktoś trzymał, ale jedzie się w miarę dobrze.
2. Sprzęgło przestało się ślizgać. Od września miałem uślizg, nowy LUK leży i czeka a tu nagle takie coś? Spadek mocy pewnie to spowodował, ale żeby aż tak? Zatem do ilu mógł być grzebnięty mój ASZ? Poprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM. Zatem czy spadek o jakieś 20-30 KM (oczywiście również obniżenie momentu) mogło to spowodować? Jakie inne problemy mogą powstać (np walnięty sterownik)?

Co myślicie?


AAM już pojechał w siną dal, teraz jest ASZ w octavi
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/184089.html][img]http://images.spritmonitor.de/184089.png[/img][/url]
[img]http://img180.imageshack.us/img180/7369/new1wj9.gif[/img]

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Reset, a uślizg sprzęgła, i jakby spadek moc - ASZ

Post autor: italiano_83 » pn gru 05, 2011 19:51

Urodzony13marca pisze:Tak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych (mam odpowiedź).
Ciekawa teoria :panna:
Urodzony13marca pisze:1. Jakby spadek mocy, zatem czy taki "reset" mógł spowodować powrót do tych "firmowych" 130 KM ?
Przeca nie wy żarło zmian w sofcie... fizycznie zostały tam dane zmienione, więc jak komp ma wrócić do poprzednich jak ich nie ma....

Chcesz wiedzieć co siedzi w sterowniku, zrób komplet logów i wrzuć do działu Diagnostyka, są tam użytkownicy zajmujący się edycją oprogramowania i powiedzą czy coś zostało zmienione czy nie.
Urodzony13marca pisze:2. Sprzęgło przestało się ślizgać. Od września miałem uślizg, nowy LUK leży i czeka a tu nagle takie coś? Spadek mocy pewnie to spowodował, ale żeby aż tak? Zatem do ilu mógł być grzebnięty mój ASZ? Poprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM.
Jak auto straciło moc i moment obrotowy spadł, to całkiem możliwe. że sprzęgło przestało łapać uślizgi... odnośnie tuningu, to jeśli nie masz żadnego kwitu o kolegi na potwierdzenie jego słów, to możesz domniemać, że to 'ściema" Jak by to robiło, aso to dali by kwit, fakturę za usługę przynajmniej, a sprzedający winien się czymś podeprzeć, co uwiarygodni ten tunning... bo tak to każdy może mówić..
Zresztą zrobisz logi dynamiczne będzie widać...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 221 gości