Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Neoarti » czw gru 01, 2011 19:20

Witam
W niedawno zakupionym passacie tdi pd ATJ zauważyłem lekkie falowanie wskazówki obrotomierza zainteresowało mnie to i po podłączeniu vaga okazało się że faktycznie obroty co jakiś czas się zmieniają z 819 na 840 w momencie zmiany obrotów widać również zmianę dawki paliwa
czy ktoś z kolegów ma jakiś pomysł ? co sprawdzić ? oczywiście żadnych błędów nie ma korekcje i bipy wręcz wzorowe :)
Druga sprawa to stuki w silniku po jego rozgrzaniu najbardziej słychać w okolicy 1500 obrotów słychać postukiwane wydaje mi się jak by klepała jedna łapka od pompowtryskiwacza bo na regulator zaworu to nie wygląda stuk milknie po przekroczeniu 3000 obr na zimnym silniku również go nie słychać czy to może byc wina oleju ?? bo nie sądze aby poprzedni właściciel lał olej przeznaczony do PD olej wymieniam w sobote ale ciekawość zmusza mnie do zadania pytania :) :pub:


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Fahoo » czw gru 01, 2011 23:33

zdejm dzwigienki z pompek i sprawdz czy sruby regulacyjne sa całe
jesli umiesz zablokowac popychacze w taki sposób aby nie dotykały krzywki to fajnie by było oblukac je w miejscu styku z krzywkłą wałka rozrządu


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Neoarti » pt gru 02, 2011 11:33

Ok pokrywę zdejmę w przyszłym tygodniu, ale czy nie klepało by cały czas ? stuk wzrasta wraz z temperaturą silnika może to jakaś szklanka ? ale warto sprawdzić te śruby czy jak odkręcę łapki od pompek to po ich założeniu trzeba bedzie na nowo regulować luz na pompkach ??


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Fahoo » pt gru 02, 2011 12:17

nom musisz wyregulowac głębokosc pracy pompki
piszac post wyzej o popychaczach mówiłem własnie o szklankach...trzeba sprawdzic czy nie maja dziur i rys


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Neoarti » pt gru 02, 2011 14:18

a może jakaś porada dotycząca regulacji głębokości pompek ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: vpil » sob gru 03, 2011 23:47

Pompki reguluje się następująco:
Musisz wałek rozrządu ustawić w pozycji takiej, aby dźwignia która naciska daną pompkę dociskała ją na maxa, czyli krzywka wałka maksymalnie uniesiona do góry. Najlepiej robić to na przyrządzie zegarowym wtedy ustawisz sobie górny punkt idealnie. Gdy już masz złapany max docisk pompki, wtedy kręcisz śrubą regulacyjną która znajduje się na dźwigni popychacza do momentu aż poczujesz wyraźny opór (czyli pompka wciśnięta na maxa) wtedy należy odkręcić (popuścić) śrubę regulacyjną o 180st, następnie kontrujesz nakrętką. I tak po kolei z każdą pompka, czyli ustawiasz górny punkt na wałku, dokręcasz śrubę regulacyjną do końca i popuszczasz o 180st.
Powodzenia
Ostatnio zmieniony ndz gru 04, 2011 21:45 przez vpil, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Fahoo » ndz gru 04, 2011 00:17

vpil, TA TO PODAJ JESZCZE MOMENTY W NM....przeprowadzałeś regulacje czy tylko znalazłes opis?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: damcio151 » ndz gru 04, 2011 10:23

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... wtrysk%F3w" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Neoarti » ndz gru 04, 2011 18:25

Ok sprawdze w tygodniu i dam znać nie wygląda mi to na wałek czy szklankę bo raz puka ciszej raz głośniej , najpierw wymienię olej bo nie wiadomo co tam jest nalane dziwne że nie puka na zimnym silniku i po przekroczeniu ok 2500 obr


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: vpil » ndz gru 04, 2011 21:48

Fahoo pisze:vpil, TA TO PODAJ JESZCZE MOMENTY W NM....przeprowadzałeś regulacje czy tylko znalazłes opis?
Miesiąc temu wymieniałem z kumplem uszczelniacze na pompowtryskach w MKV 2.0 SDI i wszystko śmiga jak należy.
Robiłem to po raz pierwszy i powiem Ci, że była to jedna z łatwiejszych napraw jakie wykonywałem.
Jeżeli chodzi o momenty dokręcania poszczególnych śrub to już nie pamiętam za bardzo, ale wtedy miałem wszystko przygotowane na kartce z jakiejś serwisówki wv.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Fahoo » ndz gru 04, 2011 23:43

vpil, a suwmiarkę miałeś ?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

vpil
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
Lokalizacja: Katowice
Auto: Golf 7
Silnik: Czca

Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: vpil » pn gru 05, 2011 08:43

Fahoo pisze:vpil, a suwmiarkę miałeś ?
Tak, miałem taką długą 50cmm, bo wyciągałem pompki z gniazd.
Nie wiem po co Ci suwmiarka do regulacji skoku pompki :bajer: , owszem jest ona potrzebna, ale w przypadku gdy pompki będą wyciągane z gniazda, a kolega Neoarti pytał jak reguluje się skok pompki, a nie jak się je wymienia.
Widze, że kolega tu usilnie pije do mnie, ale ja nie mam zamiaru dalej ciągnąć tego wątku i zaśmiecać temat.
Jak kolega wie więcej to proszę to dokładnie opisać, co i jak wtedy przynajmniej będzie z tego pożytek i ktoś z tego może skorzysta.
Pozdrawiam,



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: Fahoo » pn gru 05, 2011 09:04

sprawdzam tylko czy masz kompetencje aby udzielac takich rad :jezor:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ

Post autor: jamesoki » pn gru 05, 2011 13:30

Podepnę się do tematu bo może podobny.
Gdy odpalam zimne auto to przez kilka sekund słyszę metaliczne cykanie pod pokrywą zaworów. Jest to jakieś 5÷10 cyknięć potem ustaje. Jak gdyby na siedzeniu pasażera słychać jeszcze takie cichutkie cykanie ale bardzo ciche do rozgrzania się silnika tak aż zacznie się podnosić wskazówka.
Zalany jestem edgem 5w30.

Czy to przypadkiem nie jest walnięta szklanka?
Wałek jest cały i nie widać przebicia zaworu do wałka bo ostatnio oglądałem te okolice.

Czy prawdą jest że w 1.9 uszkodzenia szklanek to typowe uszkodzenia?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości