Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Witam
W niedawno zakupionym passacie tdi pd ATJ zauważyłem lekkie falowanie wskazówki obrotomierza zainteresowało mnie to i po podłączeniu vaga okazało się że faktycznie obroty co jakiś czas się zmieniają z 819 na 840 w momencie zmiany obrotów widać również zmianę dawki paliwa
czy ktoś z kolegów ma jakiś pomysł ? co sprawdzić ? oczywiście żadnych błędów nie ma korekcje i bipy wręcz wzorowe
Druga sprawa to stuki w silniku po jego rozgrzaniu najbardziej słychać w okolicy 1500 obrotów słychać postukiwane wydaje mi się jak by klepała jedna łapka od pompowtryskiwacza bo na regulator zaworu to nie wygląda stuk milknie po przekroczeniu 3000 obr na zimnym silniku również go nie słychać czy to może byc wina oleju ?? bo nie sądze aby poprzedni właściciel lał olej przeznaczony do PD olej wymieniam w sobote ale ciekawość zmusza mnie do zadania pytania
W niedawno zakupionym passacie tdi pd ATJ zauważyłem lekkie falowanie wskazówki obrotomierza zainteresowało mnie to i po podłączeniu vaga okazało się że faktycznie obroty co jakiś czas się zmieniają z 819 na 840 w momencie zmiany obrotów widać również zmianę dawki paliwa
czy ktoś z kolegów ma jakiś pomysł ? co sprawdzić ? oczywiście żadnych błędów nie ma korekcje i bipy wręcz wzorowe
Druga sprawa to stuki w silniku po jego rozgrzaniu najbardziej słychać w okolicy 1500 obrotów słychać postukiwane wydaje mi się jak by klepała jedna łapka od pompowtryskiwacza bo na regulator zaworu to nie wygląda stuk milknie po przekroczeniu 3000 obr na zimnym silniku również go nie słychać czy to może byc wina oleju ?? bo nie sądze aby poprzedni właściciel lał olej przeznaczony do PD olej wymieniam w sobote ale ciekawość zmusza mnie do zadania pytania
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
zdejm dzwigienki z pompek i sprawdz czy sruby regulacyjne sa całe
jesli umiesz zablokowac popychacze w taki sposób aby nie dotykały krzywki to fajnie by było oblukac je w miejscu styku z krzywkłą wałka rozrządu
jesli umiesz zablokowac popychacze w taki sposób aby nie dotykały krzywki to fajnie by było oblukac je w miejscu styku z krzywkłą wałka rozrządu
Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Ok pokrywę zdejmę w przyszłym tygodniu, ale czy nie klepało by cały czas ? stuk wzrasta wraz z temperaturą silnika może to jakaś szklanka ? ale warto sprawdzić te śruby czy jak odkręcę łapki od pompek to po ich założeniu trzeba bedzie na nowo regulować luz na pompkach ??
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
nom musisz wyregulowac głębokosc pracy pompki
piszac post wyzej o popychaczach mówiłem własnie o szklankach...trzeba sprawdzic czy nie maja dziur i rys
piszac post wyzej o popychaczach mówiłem własnie o szklankach...trzeba sprawdzic czy nie maja dziur i rys
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
a może jakaś porada dotycząca regulacji głębokości pompek ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Pompki reguluje się następująco:
Musisz wałek rozrządu ustawić w pozycji takiej, aby dźwignia która naciska daną pompkę dociskała ją na maxa, czyli krzywka wałka maksymalnie uniesiona do góry. Najlepiej robić to na przyrządzie zegarowym wtedy ustawisz sobie górny punkt idealnie. Gdy już masz złapany max docisk pompki, wtedy kręcisz śrubą regulacyjną która znajduje się na dźwigni popychacza do momentu aż poczujesz wyraźny opór (czyli pompka wciśnięta na maxa) wtedy należy odkręcić (popuścić) śrubę regulacyjną o 180st, następnie kontrujesz nakrętką. I tak po kolei z każdą pompka, czyli ustawiasz górny punkt na wałku, dokręcasz śrubę regulacyjną do końca i popuszczasz o 180st.
Powodzenia
Musisz wałek rozrządu ustawić w pozycji takiej, aby dźwignia która naciska daną pompkę dociskała ją na maxa, czyli krzywka wałka maksymalnie uniesiona do góry. Najlepiej robić to na przyrządzie zegarowym wtedy ustawisz sobie górny punkt idealnie. Gdy już masz złapany max docisk pompki, wtedy kręcisz śrubą regulacyjną która znajduje się na dźwigni popychacza do momentu aż poczujesz wyraźny opór (czyli pompka wciśnięta na maxa) wtedy należy odkręcić (popuścić) śrubę regulacyjną o 180st, następnie kontrujesz nakrętką. I tak po kolei z każdą pompka, czyli ustawiasz górny punkt na wałku, dokręcasz śrubę regulacyjną do końca i popuszczasz o 180st.
Powodzenia
Ostatnio zmieniony ndz gru 04, 2011 21:45 przez vpil, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
vpil, TA TO PODAJ JESZCZE MOMENTY W NM....przeprowadzałeś regulacje czy tylko znalazłes opis?
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... wtrysk%F3w" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Ok sprawdze w tygodniu i dam znać nie wygląda mi to na wałek czy szklankę bo raz puka ciszej raz głośniej , najpierw wymienię olej bo nie wiadomo co tam jest nalane dziwne że nie puka na zimnym silniku i po przekroczeniu ok 2500 obr
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Miesiąc temu wymieniałem z kumplem uszczelniacze na pompowtryskach w MKV 2.0 SDI i wszystko śmiga jak należy.Fahoo pisze:vpil, TA TO PODAJ JESZCZE MOMENTY W NM....przeprowadzałeś regulacje czy tylko znalazłes opis?
Robiłem to po raz pierwszy i powiem Ci, że była to jedna z łatwiejszych napraw jakie wykonywałem.
Jeżeli chodzi o momenty dokręcania poszczególnych śrub to już nie pamiętam za bardzo, ale wtedy miałem wszystko przygotowane na kartce z jakiejś serwisówki wv.
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Re: Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Tak, miałem taką długą 50cmm, bo wyciągałem pompki z gniazd.Fahoo pisze:vpil, a suwmiarkę miałeś ?
Nie wiem po co Ci suwmiarka do regulacji skoku pompki , owszem jest ona potrzebna, ale w przypadku gdy pompki będą wyciągane z gniazda, a kolega Neoarti pytał jak reguluje się skok pompki, a nie jak się je wymienia.
Widze, że kolega tu usilnie pije do mnie, ale ja nie mam zamiaru dalej ciągnąć tego wątku i zaśmiecać temat.
Jak kolega wie więcej to proszę to dokładnie opisać, co i jak wtedy przynajmniej będzie z tego pożytek i ktoś z tego może skorzysta.
Pozdrawiam,
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
sprawdzam tylko czy masz kompetencje aby udzielac takich rad
Lekkie falowanie obrotów i postukiwanie ATJ
Podepnę się do tematu bo może podobny.
Gdy odpalam zimne auto to przez kilka sekund słyszę metaliczne cykanie pod pokrywą zaworów. Jest to jakieś 5÷10 cyknięć potem ustaje. Jak gdyby na siedzeniu pasażera słychać jeszcze takie cichutkie cykanie ale bardzo ciche do rozgrzania się silnika tak aż zacznie się podnosić wskazówka.
Zalany jestem edgem 5w30.
Czy to przypadkiem nie jest walnięta szklanka?
Wałek jest cały i nie widać przebicia zaworu do wałka bo ostatnio oglądałem te okolice.
Czy prawdą jest że w 1.9 uszkodzenia szklanek to typowe uszkodzenia?
Gdy odpalam zimne auto to przez kilka sekund słyszę metaliczne cykanie pod pokrywą zaworów. Jest to jakieś 5÷10 cyknięć potem ustaje. Jak gdyby na siedzeniu pasażera słychać jeszcze takie cichutkie cykanie ale bardzo ciche do rozgrzania się silnika tak aż zacznie się podnosić wskazówka.
Zalany jestem edgem 5w30.
Czy to przypadkiem nie jest walnięta szklanka?
Wałek jest cały i nie widać przebicia zaworu do wałka bo ostatnio oglądałem te okolice.
Czy prawdą jest że w 1.9 uszkodzenia szklanek to typowe uszkodzenia?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 49 gości