wymiana ROZRZĄDU VW LT35

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

patrykjurek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sty 26, 2009 09:52
Lokalizacja: strzelno

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: patrykjurek » ndz mar 08, 2009 13:40

mam zamiar wymienic rozrzad w ltku w przydomowym warsztacie a co za tym idzie nie mam specjalistycznych narzedzi jakie widze w róznych schematach, czy majac podstawowe narzedzia jest to mozliwe do wykonania? czy w celu wymiany paska z przody musze demontowac chlodnice? jak w ogole sie do tego zabrac i co po kolei robic zeby mi sie nic nie poprzestawialo.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz mar 08, 2009 14:29

Nie mając pełnej wersji VAG-a i takich kluczy wogóle się za to nie bierz, śrube centralna na wale dokręca się 160 Nm. plus 180 stopni, a bez tego nie ma mowy o prawidłowym dociągnięciu.

ObrazekObrazek

Oddaj go do dobrego mechanika i upewnij się, że ma takie klucze do prawidłowego dociągnięcia śruby centralnej i VAG-a do ustawienia prawidłowego konta początku wtrysku po wymianie paska, rolki i napinacza napędu pompy wtryskowej.

Pracując w ASO VW przyjeżdżają do nas nawet 10 letnie LT-ki na wymianę rozrządu, bo ich właściciele są świadomi tego, że bez profesjonalnych narzędzi nie da się tego dobrze zrobić, a nie warto oszczędzać kilkaset zł na tym, bo te auta mają bezawaryjnie jeździć i zarabiać pieniądze.
A wielokrotnie pojawiały sie też LT-ki których właściciele narzekali że po pewnym czasie od wymiany rozrządu u mechanika auto ciężko pali i nie trzyma wolnych obrotów. Diagnoza wtedy jest prawie zawsze taka sama: za słabo dociągnięta śruba centralna co powoduje po pewnym czasie luz na kółku napędu paska rozrządu(zaczyna ścinać się klin) a co za tym idzie skaczący kąt początku wtrysku.

Tak na marginesie, to serwisujemy do teraz pewnego LT-ka rocznik 2002 o przebiegu 1 200 000 km. Silnik jest jeszcze bez remontu kapitalnego i jeździ. Co prawda miał już wymieniane kompletne sprzęgło z kołem zamachowym dwa razy, śróby od mostków na wale korbowym i korbowodach, oraz turbo, ale nadal śmiga bez awarii w trasie.
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 01:05 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: vwer2 » czw gru 01, 2011 17:45

Witam. Panowie podpowiedzcie czy trzeba demontować chłodnice , zderzak i jak dostac się do paska na pompie wtryskowej. Wymieniałem już w VW T4 w Volvo V70 ale trafiło mi sie teraz VW LT :grin:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: Baryla » czw gru 01, 2011 20:49

zrobisz i bez wyjmowania chłodnic, ale lepiej wyjąć, lepszy dostęp. Możesz przygotować się na walkę z wiskozą i śrubą centralną na wale jeżeli nie masz specjalnych kluczy. Do paska od pompy dostaniesz się poprzez zwalanie osłony w kabinie.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: t0mal » pt gru 02, 2011 01:03

Na dzień dobry kup nową śrubę na wał i dobrze obejżyj tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Jak koło ma bicie to lepiej wymienić.



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: vwer2 » ndz gru 04, 2011 18:29

Baryla pisze:zrobisz i bez wyjmowania chłodnic, ale lepiej wyjąć, lepszy dostęp. Możesz przygotować się na walkę z wiskozą i śrubą centralną na wale jeżeli nie masz specjalnych kluczy. Do paska od pompy dostaniesz się poprzez zwalanie osłony w kabinie.
Dzięki za odpowiedz. Chłodnice zdemontowałem jest teraz dojście jak w A4 :helm:
Wiskozę zdemontowałem z całą łapom ( 3 śruby imbus) .Klucze już dawno mam dorobione. Bez tych kluczy można zapomnieć o odkręceniu i poprawnym dokręceniu śruby na wale. osłone w kabinie zdemontowałem .Dojście jest troszkę nie najciekawsze :-(


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Re: wymiana ROZRZĄDU VW LT35

Post autor: vwer2 » ndz gru 04, 2011 18:31

t0mal pisze:Na dzień dobry kup nową śrubę na wał i dobrze obejżyj tłumik drgań w dużym kole pasowym na wale. Jak koło ma bicie to lepiej wymienić.
Śrubę mam nową . Koło jest OK . Zero bicia :hmm:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości