duzo pali oleju napedowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
duzo pali oleju napedowego
volkswagen golf 3 wariant mam problem z duzym spalaniem oleju napedowego na 100 km spala 8 l troche za duzo jak na niego co moze byc przyczyna prosze o propozycje jak usunac usterke
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
duzo pali oleju napedowego
Miałem kiedyś MK3 Variant z tym silnikiem. Jeżdząc tylko po mieście i po drogach leśnych spalał max. 7,5l/100 km, więc jeśli jezdzisz na krotkich odcinkach i masz ciężką nogę to 8l/100 km jest możliwe do osiągnięcia. Jesli jednak dopiero teraz zaczął Ci tyle palić, to po kolei:
- rodzaj paliwa (jakies syfiaste)
- wyciek spod wtryskiwaczy
- kąt wtrysku
- do sprawdzenia układ hamulcowy,może być przyblokowany (szczeki, cylinderki, ewentualnie klocki)
- do sprawdzenia termostat (poczytaj na forum jak sie to objawia)
- rodzaj paliwa (jakies syfiaste)
- wyciek spod wtryskiwaczy
- kąt wtrysku
- do sprawdzenia układ hamulcowy,może być przyblokowany (szczeki, cylinderki, ewentualnie klocki)
- do sprawdzenia termostat (poczytaj na forum jak sie to objawia)
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: pt sie 21, 2009 22:18
- Lokalizacja: Mrągowo/Warszawa
duzo pali oleju napedowego
Sprawdzić, czy nie ciekną, a kąt wtrysku możesz sprawdzić u jakiegoś magika. Najpierw sprawdź czy nie cieknie Ci gdzieś pompa wtryskowa, bo w TD lubi się pocić, jeśli auto się nagrzewa i trzyma 90 stopni, to potem do sprawdzenia kąt wtrysku, jeśli nie to prawdopodobnie termostat do wymiany
Ostatnio zmieniony czw gru 01, 2011 22:44 przez ForeCast, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
duzo pali oleju napedowego
No nie przesadzajcie, 8l/100km to dosyć normalny wynik.
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
- Kontakt:
Re: duzo pali oleju napedowego
Zgadzam się. AAZ w budzie warianta nie jest ekonomiczny. Mi w 3 furtkach pali średnio ok. 6 litrów (i to jeżdżę do pracy 25km w jedną stronę). Ojciec ma warianta ale zwykłego klekota i pali mu ok. 7 litrów. Więc wynik 8 litrów warianta AAZ jest jak najbardziej normalny (tym bardziej jak jest jeżdżony na krótkich odcinkach)Grzechu_1990 pisze:No nie przesadzajcie, 8l/100km to dosyć normalny wynik.
Skoda Rapid Liftback 1,0TSI MY 2019, Ambition+Audio+Sunset
duzo pali oleju napedowego
trochę przesadzacie. AAZ w Variancie bedzie palił trochę więcej w mieście lub w górzystym terenie.
najpierw sprawdzić termostat. pierwszą oznaką niedomagania wtryskiwaczy będzie niebieski dym podczas rozruchu silnika.
potem kąt wtrysku do sprawdzenia. i na początek zmień filtr paliwa i powietrza.
jak będzie kiepski i szczególnie stary olej to w spalaniu też jest to odczuwalne.
potem tak jak już koledzy wspomniejli. choćzapomnieli o ciśnieniu w kołach co też jest ważne.
w każdym bądź razie jak auto stoi na płaskim odcinku drogi to powinno się lekko toczyć co można łatwo sprawdzić próbując go przepchnąć.
również jeśli robisz po kilka km i zanim zgasisz silnik nie zdąży się nagrzać to jest to rzeczą normalną nawet spalanie podchodzące do 10l/100km szczególnie w mieście.
najpierw sprawdzić termostat. pierwszą oznaką niedomagania wtryskiwaczy będzie niebieski dym podczas rozruchu silnika.
potem kąt wtrysku do sprawdzenia. i na początek zmień filtr paliwa i powietrza.
jak będzie kiepski i szczególnie stary olej to w spalaniu też jest to odczuwalne.
potem tak jak już koledzy wspomniejli. choćzapomnieli o ciśnieniu w kołach co też jest ważne.
w każdym bądź razie jak auto stoi na płaskim odcinku drogi to powinno się lekko toczyć co można łatwo sprawdzić próbując go przepchnąć.
również jeśli robisz po kilka km i zanim zgasisz silnik nie zdąży się nagrzać to jest to rzeczą normalną nawet spalanie podchodzące do 10l/100km szczególnie w mieście.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości