Olej na odmie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Olej Na Odmie?

Post autor: Sztomel » ndz lis 27, 2011 08:51

Owszem, 95% oleju w dolocie to olej dostający się tam z odmy. Najczęściej wtedy kiedy nikt dawno nie wymieniał filtra powietrza. Wtedy turbo zaciąga podciśnieniem olej z odmy. Wężyk musisz uszczelnić jeśli są wycieki pomiędzy głowicą a rurą powietrza do turbo lub go wymienić jeśli jest spękany.


Obrazek

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej Na Odmie?

Post autor: pinstonvw » ndz lis 27, 2011 15:40

Wymienić? uszczelnić? Bzdura bo Ci i tak nic to nie da! Można powiedzieć, że 100% aut które jeździły z początku na "long lifie" mają zajechaną odmę. Możesz ją kupić i wymienić, ale prędko problem wróci. Poczytaj sobie na temat "oil tank catch" bo to jest sensowne rozwiązanie. Brudny filtr powietrza nie ma nic do tego, ponieważ odma ZAWSZE wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej. Taka jest przecież jej rola. Problem to jak jak wspomniałem "zepsuta" odma. Jeśli masz zdrowe turbo to cały olej w IC to olej z odmy. Ja ostatnio ze swojego separatora (oil tank catch) wylałem pół szklanki oleju z 4 miesięcy użytkowania. Taki separator można zrobić samemu. Temat wielokrotnie poruszany zresztą na forum.


...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Olej na odmie?

Post autor: damcio151 » ndz lis 27, 2011 19:14

pinstonvw pisze:rudny filtr powietrza nie ma nic do tego, ponieważ odma ZAWSZE wypuszcza powietrze ze skrzyni korbowej.
przy brudnym filtrze powstaje większe podciśnienie między filtrem, a turbo, więc opary oleju są dużo łatwiej zasysane do dolotu
sam olej również ma duży wpływ na to zjawisko



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: pinstonvw » ndz lis 27, 2011 19:28

Może i tak jest ale odma zawsze będzie wypuszczać powietrze w olejem skoro jest już zużyta. To jest właśnie bolączka grupy VAG. Ja nie widzę sensu uszczelniać rurki itp bo co to da? Chcemy przecież żeby olej nie tryskał na łopatki turbo. Albo separator, albo wymiana odmy (a to chyba z pokrywą razem - koszt parę setek). Omawiany silnik pracuje na pełnym syntetyku więc jak kolega wspomniał olej też ma znaczenie. Diego Santo jak masz smykałkę do majsterkowania to sam zrobisz taki separator do oleju przy niewielkim koszcie. Poczytaj na forum (skoda forum i vwpassat.pl forum) wszystko jest opisane co i jak.


...

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: pinstonvw » ndz lis 27, 2011 22:36

Nowa odma wydaje mi się, że będzie przepuszczać ale dosłownie mgiełkę oleju. VW trochę nie dopracował tego elementu i tak już będzie. Ludzie wstawiają zaraz za odmą separator oleju z Lublina i sprawdza się w 100%. Ja mam zrobiony separator z jakiejś przezroczystej rury z nakrętką, dwa króćce w środku wypełnienie z druciaka do mycia naczyń i wszystko jest gites. Powiem tak koszt pokrywy z odmą to ok. 500zł (obiło mi się o uszy więc proszę mnie poprawić co do ceny), koszt gotowego separatora na allegro to ok. 200-300zł, a koszt separatora wykonanego samemu to 100zł max. Przy separatorze masz 100% suchy przewód przed turbo.


...

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: pinstonvw » ndz lis 27, 2011 23:37

Ja mam dość sporą przestrzeń w separatorze i raczej nie ma prawa zamarznąć, tak czy inaczej przejeździłem poprzednią zimę i nic się nie stało. Wręcz o nim zapomniałem :D
Problem z zamarzaniem chyba tyczy się ludzi którzy robią krótkie przebiegi zazwyczaj po mieście, bo wtedy w oleju wytrąca się woda i trafia do odstojnika. Rok temu pamiętam woda była ale nic się nie działo. W tym roku więcej jeżdżę i mam czysty olej.


...

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: pinstonvw » pn lis 28, 2011 17:07

Jak zauważyłeś śmigam passkie b5 więc trochę inaczej jest z umiejscowieniem separatora, ale to żaden problem. Mój separator wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Z góry przepraszam za słabą jakość zdjęć, ponieważ robiłem je na szybko bez uwagi.

Widać wąż wchodzący jest czarny od oleju, a wąż na wyjściu czysty. Węże ogrodnicze zbrojone :D spisują się na medal, dodatkowo jakieś kształtki pospawałem bo mi się zaginały węże pod wpływem temperatury. Przy łączeniu wąż odma, i wąż z rurą dolotową wytoczyłem dwa króćce jak oryginalny, który jest zamontowany.


...

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Olej na odmie?

Post autor: Sztomel » pn lis 28, 2011 20:26

pinstonvw pisze:odma zawsze będzie wypuszczać powietrze w olejem skoro jest już zużyta. To jest właśnie bolączka grupy VAG. Ja nie widzę sensu uszczelniać rurki itp bo co to da? Chcemy przecież żeby olej nie tryskał na łopatki turbo. Albo separator, albo wymiana odmy (a to chyba z pokrywą razem - koszt parę setek)
odma nie wypuszcza powietrza tylko gazy spalinowe z mgiełką oleju. Zużyta odma - a to dobre :grin: Powiedz mi kolego co tam się ma zużyć ?
Nikt się nie martwi tym, że olej dostaje się na wirnik części zimnej turbosprężarki bo od oleju się jeszcze żaden wirnik nie uszkodził, tu chodzi o to by tego oleju nie było w dolocie bo dopalany spalinami z EGR'a tworzy nagar zalepiający prześwit w kolektorze ssącym a także jest powodem wycieków przez zużyty EGR na jego zewnątrz co nie jest estetyczne. Co osiągniesz poprzez wymianę pokrywy klawiatury wraz z zaworem odmy - odpowiedź - NIC. Bolączką VAG jest to, że tam nie ma separatora oleju z prawdziwego zdarzenia (jeśli chodzi o te starsze silniki) a tylko z nazwy i ot cała filozofia. Kolejna rzecz, jeśli cieknie mu z przewodu łączącego pokrywę zaworów z rurą powietrza do turbo to co, wg Ciebie nie wymienia się tego wężyka ? Odma nie zawsze będzie wypuszczać gazy wraz z olejem. Ja mam wyprowadzenie z odmy puszczone wężem do butelki czyli układ otwarty i u mnie w butelce jest sucho a dlaczego ? bo nie ma podciśnienia, którym wcześniej turbo zasysało cały ten syf z odmy.


Obrazek

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: pinstonvw » pn lis 28, 2011 21:03

Zużywa się sama jakby to ująć lipna konstrukcja odmy. Kupisz nową i żadna fala oleju nie poleci przez jakieś 100 tys km. Zauważ, że każdy rzęch VAG puszcza olej z odmy i jakbyś nie chciał tak całość leci aż do kolektora dolotowego. Jeździłem jakiś czas z butelką zamiast separatora i zlewałem taką samą ilość oleju jak teraz. I tak zgodzę się, że przydałby się separator z prawdziwego zdarzenia. Mówiąc, że nie chcemy żeby olej z odmy nie tryskał na łopatki turbo miałem na myśli fakt przetłaczania dalej tego oleju do dolotu - a to chyba logiczne.


...

EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Re: Olej na odmie?

Post autor: EMP-TURBO » wt lis 29, 2011 00:21

Sztomel pisze:
pinstonvw pisze:odma zawsze będzie wypuszczać powietrze w olejem skoro jest już zużyta. To jest właśnie bolączka grupy VAG. Ja nie widzę sensu uszczelniać rurki itp bo co to da? Chcemy przecież żeby olej nie tryskał na łopatki turbo. Albo separator, albo wymiana odmy (a to chyba z pokrywą razem - koszt parę setek)
odma nie wypuszcza powietrza tylko gazy spalinowe z mgiełką oleju. Zużyta odma - a to dobre :grin: Powiedz mi kolego co tam się ma zużyć ?
Nikt się nie martwi tym, że olej dostaje się na wirnik części zimnej turbosprężarki bo od oleju się jeszcze żaden wirnik nie uszkodził, tu chodzi o to by tego oleju nie było w dolocie bo dopalany spalinami z EGR'a tworzy nagar zalepiający prześwit w kolektorze ssącym a także jest powodem wycieków przez zużyty EGR na jego zewnątrz co nie jest estetyczne. Co osiągniesz poprzez wymianę pokrywy klawiatury wraz z zaworem odmy - odpowiedź - NIC. Bolączką VAG jest to, że tam nie ma separatora oleju z prawdziwego zdarzenia (jeśli chodzi o te starsze silniki) a tylko z nazwy i ot cała filozofia. Kolejna rzecz, jeśli cieknie mu z przewodu łączącego pokrywę zaworów z rurą powietrza do turbo to co, wg Ciebie nie wymienia się tego wężyka ? Odma nie zawsze będzie wypuszczać gazy wraz z olejem. Ja mam wyprowadzenie z odmy puszczone wężem do butelki czyli układ otwarty i u mnie w butelce jest sucho a dlaczego ? bo nie ma podciśnienia, którym wcześniej turbo zasysało cały ten syf z odmy.

kolega ma rację , to bardzo prosta odma ,w której nie ma prawa się nic zepsuć .............problematyczne odmy występowały np.w 2,5 TDI ,gdzie w środku w odmie nawinięte było coś w stylu jakiegoś materiału ,który lubił się zatykać i odma nie wentylowała dobrze miski olejowej .
............co do oleju w dolocie to nie uszkodzi on kompresora ,ale jego duża ilość może w skrajnych przypadkach po dostaniu się do cylindrów ,doprowadzić do rozbiegnięcia się motoru ....................
............kolejna ważna rzecz to filtr powietrza ............przy niedrożnym turbosprężarka zawsze będzie tworzyć duże podciśnienie ,które będzie w nadmiarze wysysać opary z odmy (skrzyni korbowej) .............


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: tomassss24 » wt lis 29, 2011 10:35

Ja załozyłem sobie separator oleju z duzego fiata 125p taakie druciane sitko i jest cacy



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Re: Olej na odmie?

Post autor: EMP-TURBO » wt lis 29, 2011 22:12

tomassss24 pisze:Ja załozyłem sobie separator oleju z duzego fiata 125p taakie druciane sitko i jest cacy

hehe tzw. "wygaszacz płomieni " jak to się kiedyś fachowo na to mówiło :D .........tylko musisz pilnować tego okresowo żeby się na zatkało i nie pogorszało wentylacji miski ...........


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: tomassss24 » śr lis 30, 2011 12:18

EMP-TURBO pisze:hehe tzw. "wygaszacz płomieni " jak to się kiedyś fachowo na to mówiło .........tylko musisz pilnować tego okresowo żeby się na zatkało i nie pogorszało wentylacji miski ...........
Kolego ty chyba nie widziałes jak to wyglada jak by miało nie przepuszczac oparów to bym nie zakładał a po drugie ja nie jezdze na smole ze ma mi sie cos zatkac :rotfl: :rotfl:



EMP-TURBO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pn lis 28, 2011 17:28
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Olej na odmie?

Post autor: EMP-TURBO » śr lis 30, 2011 15:17

tomassss24 pisze:Kolego ty chyba nie widziałes jak to wyglada jak by miało nie przepuszczac oparów to bym nie zakładał a po drugie ja nie jezdze na smole ze ma mi sie cos zatkac :rotfl: :rotfl:

nie twierdzę kolego ,że założyłeś zatkane ,ale z czasem może do tego dojść ............opary ze skrzyni korbowej to nie sam olej ,ale olej ze spalinami ........nie wiem czy się orientujesz ? ............i jeśli leciałby tam sam olej to ok ,ale tak nie niestety nie jest . W 2,5TDI V6 jak założysz nową odmę to tez jest ok ,ale po jakimś przebiegu już tak nie jest . ...........a co do tego czy wiem jak to wygląda to bądź pewny ,że wiem ,bo duże fiaty,polonezy i maluchy przerobiłem myślę w większej ilości niż ty :D :D :D


EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości