podgrzewacz płynu chłodniczego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podgrzewacz płynu chłodniczego.
witam może nie w tym dziale ale przeczytałem cały temat widzę duże grono elektryków a więc posiadam toledo1L 97r 1.9tdi AFN
fabrycznie auto posiadało 90A alternator zmieniłem na 120A ponieważ dołożyłem grzane dupy i podgrzewacz płynu chłodzącego.
A problem polega na tym że na VAGU non stop pokazuje 99% obciążenia alternatora i podgrzewacz nie startuje może ktoś będzie wiedział w czym problem dodam że alternator pochodzi z VR6 z góry dzięki za pomoc.
fabrycznie auto posiadało 90A alternator zmieniłem na 120A ponieważ dołożyłem grzane dupy i podgrzewacz płynu chłodzącego.
A problem polega na tym że na VAGU non stop pokazuje 99% obciążenia alternatora i podgrzewacz nie startuje może ktoś będzie wiedział w czym problem dodam że alternator pochodzi z VR6 z góry dzięki za pomoc.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211081
-
- Użytkownik
- Posty: 328
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Miałem podobny problem i podgrzewacz na krótko zrobiłem.Może i druciarstwo,ale zawsze sobie włącze jak temperaturę płynu mam niską,a automatycznie jak dobrze kojarze gdy lekko Ci się zagrzeje i zgasisz,by za chwilę odpalić to już nie załączy się.
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Panowie, w którym miejscu znajduje się bezpiecznik od grzania świec podgrzewających płyn.
U kolegi w MK4 świeczki nie grzeją. Przekaźniki zlokalizowałem, natomiast nie mogę znaleźć bezpiecznika.
Nad akumulatorem go nie ma. Nie ma tam nawet miejsca na taki bezpiecznik, są tylko 3 zielone.
Może ktoś z was wie gdzie jeszcze może się znajdować?
U kolegi w MK4 świeczki nie grzeją. Przekaźniki zlokalizowałem, natomiast nie mogę znaleźć bezpiecznika.
Nad akumulatorem go nie ma. Nie ma tam nawet miejsca na taki bezpiecznik, są tylko 3 zielone.
Może ktoś z was wie gdzie jeszcze może się znajdować?
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
Kolego,musza byc na akumlatorze. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3bb4e2.Ten" onclick="window.open(this.href);return false; ostatni z prawej strony ,to jest bezpiecznik od podgrzewaczy.Oczywiscie,nie mowie o tych trzech zielonych.
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Podepnę się pod temat a mianowicie czy we wszystkich mk 3 tdi 1z był montowany podgrzewacz płynu ? Kupiłem golfa z Włoch (troszkę cieplejszy klimat) i zastanawiam się czy w moim cos takiego jest zamontowane Ma ktoś może fotkę gdzie to jest i jak najłatwiej to zlokalizować
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.
MrKristopH, te warunki są skopiowane z VAGa więc dlatego tak dziwnie wyglądają. Dokładnie jest to tak zapisane:
Czyli, żeby świece grzały nie może być żadnej "1". Więc muszą być spełnione takie warunki:
Sam mam też problem z grzaniem. Temperatura płynu jest dużo poniżej 70C i powietrza lekko poniżej 5C a w VAGu pojawia się 1 przy ostatniej pozycji.
Wszystko widoczne w logu: Log (0 - 007,012,016).
Wczoraj na zewnątrz było -0,5C a świece dalej nie grzały. Tutaj znalazłem ciekawy temat, może ktoś się pokusi o wykonanie czegoś takiego.
Kod: Zaznacz cały
16,2,Aux. heat,(see label file)
; xxxxxxxx
; 1 Not relevant
; 1 Not relevant
; 1 Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty
; 1 Engine start in last 10 seconds
; 1 Engine below 870 rpm
; 1 Battery below 9 volts
; 1 Generator faulty
; 1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C
Kod: Zaznacz cały
- sprawne czujniki G62 i G72
- silnik pracuje od co najmniej 10 sekund
- obroty są większe niż 870
- napięcie akumulatora większe niż 9V
- sprawny alternator
- temperatura płynu poniżej 70-80C i temperatura powietrza poniżej 5C
Wszystko widoczne w logu: Log (0 - 007,012,016).
Wczoraj na zewnątrz było -0,5C a świece dalej nie grzały. Tutaj znalazłem ciekawy temat, może ktoś się pokusi o wykonanie czegoś takiego.
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
W mk3 były dwa czujniki temperatury płynu i były umieszczone w jednej obudowie. Podobno w mk4 są trzy czujniki. Ktoś może wie coś na ten temat?
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
W MK4 jest jeden podwójny czujnik temp, lub jak wolisz dwa w jednej obudowie. Generalnie są dwa tory pomiarowe. Jeden leci do ECU, drugi do zegarow.
Mialem problem z temp plynu. Na pierwszy ogien poszedl termostat ale temp dalej dziwnie sie zachowywala. No to czujnik. Bingo. Na szczescie tylko tor do zegarow byl skopany, ECU mial poprawny pomiar. A termostat i tak otwieral sie prawie 15st wczesniej niz nowy.
Mialem problem z temp plynu. Na pierwszy ogien poszedl termostat ale temp dalej dziwnie sie zachowywala. No to czujnik. Bingo. Na szczescie tylko tor do zegarow byl skopany, ECU mial poprawny pomiar. A termostat i tak otwieral sie prawie 15st wczesniej niz nowy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
To w takim razie dlaczego mimo odpowiedniej temperatury te trzy świece nie grzeją? Na pewno to ma być poniżej 5C a nie 0C? Znowu zrobiłem logi, niby wszystkie warunki spełnione a ECU twierdzi, że temperatury nie takie: Log (0 - 007,012,016)
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Sam stwierdziłeś, że w ostatniej kolumnie masz 1. Na stronie, którą podałeś, gościu wyczaił, że u niego w ostatniej kolumnie jest 0 gdy:
Warunek:
Wydaje mi się, że zmieniając IAT (Intake Air Temp) zmienia się parametr, na podstawie którego ECU wylicza skład mieszanki. Zresztą ów gościu wspomniał coś, że z rezystorem turbo mu inaczej dmucha.
Najwłaściwszym sposobem byłoby edytowanie warunku. Może vagiem w adaptacji da się coś zmienić, nie wiem.
- IAT (Intake Air Temp) < -10st.
- coolant temp < 55st
Warunek:
składa się z dwóch warunków. or oznacza sumę logiczną, czyli to lub to. Tylko wygląda na to, że parametry warunku (graniczne wartości temp) są inne niż podałeś, przynajmniej u tego gościa. U siebie jeszcze nie sprawdzałem, czy mam problem w tym samym miejscu.Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C
Wydaje mi się, że zmieniając IAT (Intake Air Temp) zmienia się parametr, na podstawie którego ECU wylicza skład mieszanki. Zresztą ów gościu wspomniał coś, że z rezystorem turbo mu inaczej dmucha.
Najwłaściwszym sposobem byłoby edytowanie warunku. Może vagiem w adaptacji da się coś zmienić, nie wiem.
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
najprościej było by odłączyć całą tą instalację i zapodać na te świeczki po prostu napiecie , wiem że brzmi to jak druciarstwo ale jak czytam tego typu tematy bo u mnie też nie grzeje z których i tak nic nie wynika to to było by najrozsądniejsze wyjście , zrobić to na przełączniku i zsynchronizować z jakąś kontrolka na desce albo inną diodą żeby pamietać o wyłączeniu
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
U mnie ,podgrzewacze zalaczaja sie jak temperaturta spada do 0 stopni Celcjusza.
-
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: czw lis 06, 2008 22:44
- Lokalizacja: Borne Sulinowo / Szczecin
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Świece u mnie grzeją, przekaźniki też działają, sterowanie przekaźnikami z ECU też działa, jedyny problem w tym, że ECU sam nie stwierdza odpowiednich warunków do włączenia dogrzewania. Swoją drogą turbiną też bym mógł sterować ręcznie, tylko po co skoro mam od tego komputer
Jutro pomyśle o tym rezystorze, chociaż wolałbym, żeby działało to tak jak inżynierowie z VW zaplanowali
Co do turbiny, zimniejsze powietrze jest gęstsze, czyli jest go więcej w cm3 i nie trzeba aż tyle dmuchać. Znowu inżynierowie z VW nawet to wzięli pod uwagę
Jutro pomyśle o tym rezystorze, chociaż wolałbym, żeby działało to tak jak inżynierowie z VW zaplanowali
Co do turbiny, zimniejsze powietrze jest gęstsze, czyli jest go więcej w cm3 i nie trzeba aż tyle dmuchać. Znowu inżynierowie z VW nawet to wzięli pod uwagę
- MrKristopH
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:17
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
podgrzewacz płynu chłodniczego.
Podanie zasilania na świeczki przez dodatkowy przycisk może mieć niekorzystny wpływ na układ elektryczny w samochodzie. Konkretnie chodzi tu o moment wyłączenia grzania. O ile wyłączenie grzania kilka stopni później może nie mieć znaczenia o tyle grzanie podczas gdy
Wypadałoby zrobić automatyczny układ sterowania, w którym dałoby się ustawić histerezę załączenia grzania i który wyłączałby grzanie gdy napięcie aku < 9V.
Co do turbiny to ona ma za zadanie dmuchać odpowiednie ciśnienie. Efektu zwiększenia gęstości powietrza wraz ze spadkiem temp ECU wogóle nie bierze pod uwagę wysterowując turbo. ECU na podstawie IAT oraz MAF ustala ilość wtryskiwanego paliwa. Im niższa temp powietrza tym można efektywniej spalić więcej paliwa. Po to stosuje się IC.
może zniszczyć alternator, akumulator i może coś jeszcze. Ryzyko się zwiększa wraz z wiekiem aku oraz ze spadkiem jego temp gdyż wtedy spada jego pojemność. Używanie wtedy dodatkowych odbiorników typu: podgrzewane lusterka czy fotele, grzanie tylnej szyby lub też radia nie jest wskazane.
- Engine below 870 rpm
- Battery below 9 volts
- Generator faulty
Wypadałoby zrobić automatyczny układ sterowania, w którym dałoby się ustawić histerezę załączenia grzania i który wyłączałby grzanie gdy napięcie aku < 9V.
Co do turbiny to ona ma za zadanie dmuchać odpowiednie ciśnienie. Efektu zwiększenia gęstości powietrza wraz ze spadkiem temp ECU wogóle nie bierze pod uwagę wysterowując turbo. ECU na podstawie IAT oraz MAF ustala ilość wtryskiwanego paliwa. Im niższa temp powietrza tym można efektywniej spalić więcej paliwa. Po to stosuje się IC.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości