Nierówna praca na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: jamesoki » wt lis 15, 2011 09:16

Mam nierówną pracę silnika na wolnych obrotach (jak by nie do końca palił na jeden gar) dobrze czuć to w kabinie. Występuje to nie zawsze. Jeżeli już trwa do dobrego rozgrzania się silnika, czasami na gorącym zafaluje i znowu dobrze. Postawiłem na układ zasilania. Po logach nic specjalnego nie widać korekty w normie, strony 13,18,23 w normie. Ciśnienie na vacum na wolnych obrotach 2,7bara przy 3000obr. rośnie do 7bar. Auto słabo pali gdy jest zimne, tzn. załapie od razu ale często zgaśnie lub zatelepie silnikiem jak by startowało od jegnego gara. Jeżeli zgaśnie to drugi raz pali już elegancko. Rano gdy zapale auto mam taki dziwny przydźwięk metaliczny spod pokrywy zaworów. Jeżdżę na Castrol edgu 5w30. Nie dla tego że robię duże przebiegi tylko taki lognlife był zalany u niemca. Podobno oni na takich się kulają. Zastanawiam się czy to nie może być walnięta np szklanka i się zawór podwiesza.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Fahoo » śr lis 16, 2011 02:17

podziel sie tymi logami 13 18 23
vacum na wolnych powinno dac okolice 1 bara próżni


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: jamesoki » śr lis 16, 2011 09:33

Wczoraj postanowiłem wymienić uszczelniacze na pompowtryskach i po demontażu dźwigni popychaczy zobaczyłem że wszystkie sprężyny pompek powychodziły.
Analizując problem dalej zobaczyłem że wszystkie śruby regulacyjne są powyszczerbiane.
Obrazek
Jeszcze dalej widać że talerzyk sprężyny pompki opierał się aż o dźwignię popychacza.
Obrazek
Wygląda mi to na to że zostały źle wyregulowane wszystkie pompki lub w wyniku pracy/tarcia powstał tak duży luz na pompkach. To że sprężyna trzyma się wstępnie na kołnierzu służy tylko do montażu i nie powinno służyć do jej normalnej pracy:
Obrazek
ale w wyniku luzu tak się stało co dalej doprowadziło do wytłuczenia kołnierza
Obrazek

Mam nadzieję że pompki mogą pracować bez tego kołnierza bo wszystkie sprężyny powyłaziły, nie widzę innej funkcji dla tego elementu.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Fahoo » śr lis 16, 2011 11:24

pompki do naprawy lub wymiany
przy okazji zmien stary system popychaczy na nowy poprawiony a unikniesz podobnych uszkodzen
masz kołki wkłądane w pompki a nie grzybki


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: jamesoki » śr lis 16, 2011 12:13

W zestawie naprawczym razem z uszczelkami mam grzybki a tu jeszcze kołki ale mam zamiar dzisiaj zakupić nowe śruby z jak myślę zakończeniem kulistym pod te grzybki. Nigdzie na necie tego nie znalazłem w serwisie chcą po 12,90 od sztuki dla mojego AJM ale pod kołki zakładam że mają pod grzybki tylko bez oznaczenia nie potrafią znaleźć więc podjadę i kupię bezpośrednio, zakładam że będą pasować w popychacze. Jak ktoś ma jakąś etkę czy coś i może podać nr. tych śrub będę wdzięczny.

Ale dla czego do naprawy. Mam plan złożyć to tak jak jest i myślę że będzie chodziło. Końcówka wtrysku ok, zawór/selenoid ok. tylko te blaszki to po co to naprawiać. No nie dla tego żebym był głupio oszczędny ale mam plan nie wyciągać pozostałych 3 pompek dla czego?
Dla tego że jak wiadomo wycierają się gniazda i tą wyjętą pompkę gdy wkładałem drugi raz to już przechodząc przez ostrą krawędź wytarcia ścięła mi się uszczelka środkowa a zewnętrzne mają poszarpane krawędzie i będę musiał jakoś załamać tą krawędź. wolę tego uniknąć na pozostałych gniazdach nie wyciągając ich.

Jedno mnie zastanawia jak cholera. Skąd ten luz na pompkach taki duży ktoś to kiedyś źle ustawił czy po 200kkm tak się wytłukło.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: jamesoki » śr lis 16, 2011 12:27

U Sieńki w Białymstoku śruby "nowego typu" 13 pln.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Fahoo » śr lis 16, 2011 18:53

jamesoki, gniazda z ostrymi krawedziami leci sie papierem 600 na sucho


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: jamesoki » pt lis 18, 2011 08:25

No właśnie próbowałem załamać jedynie tą ostrą krawędź i przy takim dostępie jaki tam jest nie bardzo się to udaje. Mam boja przed piłowaniem gniazda piapier 600 wydaje się trochę za gruby aby potem na takiej gładzi dało się uszczelnić oringiem. A może chodzi o tarcie jakoś tak poza tymi miejscami osadzenia oringu?
Potem to pastą jakąś? Nie chcę spierniczyć głowicy.
Ps
Wczoraj wymieniłem pierwszą pompkę ale niestety kolebie dalej więc mam jeszcze 3/4 szans.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Nierówna praca na wolnych obrotach

Post autor: Fahoo » pt lis 18, 2011 22:49

Normalnie zagładzasz ryse po bujającej sie pompce papierem 600 wodnym na sucho
Zobaczysz ze głowica wbrew pozorom pomimo tego ze aluminiowa to jest twarda
Ruchy góra dół papier na paluch i jedziesz nasz zagładzic a nie zlikwidować próg
Pompke z nowym oringiem nasmaruj olejem i wcisnij ...zauważysz charakterystyczny klik i pompka niemal że sapadnie sie w gnieździe


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości