Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » śr lis 02, 2011 11:21

Witam panowie przyszło do wymiany świecy żarowej i jedna ciężko idąc od początku urwała się w połowie tak że główka się kręci ale nie chce wyjść.
Nie chcę trafić na jakiegoś mechanika który będzie się na moim samochodzie uczył mechaniki. Wiem że są metody wykręcania świecy bez zdejmowania głowicy.
Auto stoi nieruchome wiec pozostaje kontakt w okolicy białegostoku.
Jeżeli macie jakieś namiary to serdecznie proszę o podanie. Widzę że sam już nic nie wykombinuję.

Pomóżcie w biedzie.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: wesol » śr lis 02, 2011 12:15

wiertarka musisz nawiercic i potem najlepiej wykretakiem. Tylko nie przewiercaj na przelot. Najpierw mniejszym wiertelkiem a pozniej wiekszym tak do 6 czy 7 mm. Unas w aso w oplu gdzi erobilem chlopaki tak wykrecili cos kolo 4 swiec przy mnie. Tak wiec da sie bez problemu. nSa sprzety ale to raczj eniewiele warsztatow posiada.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » śr lis 02, 2011 12:58

Myślałem że świeca jest wyrwana cała ale główka kręci się i jest przekręcona co oznacza że odpadła połowa świecy z głowicy wystają dwa zwoje widoczne czyli świeca urwana w środku gwintu. Wydaje mi się że jeszcze tam jest gwint. Ale nie mogę wyjąć reszty która się obraca jeszcze w głowicy. podważam kluczem 9 poniżej sześciokąta i kręcę ale nic nie idzie. Obawiam się że sam pogorszę sprawę i chciałbym postawić do kogoś kto zrobi to profesionalnie. Wiem że temat jest dosyć powszechny i są narzędzia do tego. W warsztatach chętnie to zrobią już biorą do ręki klucze żeby głowicę ściągać, nie tędy droga.
Nie mam pojęcia kto w mojej okolicy może to zrobić nie chcę jak pisałem że ktoś kto powie że to zrobi będzie robił to pierwszy raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: wesol » śr lis 02, 2011 14:36

zawsze jest pierwszy raz. Wyciagnac swieczke zarowa w 1.9 tdi to jest ze tak powiem pikuś. Spróbuj w 1.9 opla ( tu tez zalezy ktory) lub np w 1.3 tez opla. W zasadzie sa to silniki fiata ale to nie istone. Swiece od tdi to przy tych od 1.3 to sa mega grube i krótkie wiec nie ma problemu.
Sam to powinienes wykonac bez problemu. musisz pozbyc sie wpierw tej czesci ktora ci sie urwala- co sie kreci. Wyrwac, ukrecic, wyszarpac. Dalej wiercisz tak jak pisalem-nie do konca a bedziesz wiedzial ile wiercic przykladajc do wiertła nowa swiece. Nawiercisz i potem wykretakiem ja wykrecisz bez problemu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » czw lis 03, 2011 13:56

Widzę niespożyte pokłady optymizmu w koledze. Ja już straciłem nerwy od momentu urwania nie byłem w garażu (5 dni). Teraz przyszedł czas zakończyć żale i zacząć działanie. Dziwne jest to że świeca urwała się po kilku obrotach odkręcania. To wydaje mi się kluczowe. Szła bardzo ciężko od początku. Ćwiczyłem ją tak 15 minut i udało mi się prawo lewo odkręcić 2÷3 zwoje. Po tym czasie zauważyłem brak przyrostu obrotu więc spróbowałem trochę mocniej i tu nastąpił drugi kluczowy moment.... Wydaje mi się że scenariusz mógł być następujący świeca mogła być niedokładnie dokręcona. Podejrzewam że zabrakło uszczelnienia na stożkowej części świecy. W wyniku czego doszło do zarzucenia sadzą części cylindrycznej (pomiędzy gwintem o częścią grzejną.) Tak mi się wydaje bo oczywiście tego nie widziałem. Obawiam się że gdy założę wykrętak (w wyniku czego będę mógł ciągnąć tylko w jedną stronę-odkręcenia) będzie szło coraz ciężej i nic to nie da.
Wpadłem gdzieś na stronach na coś takiego:
http://www.mbmakiewicz.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety cholera daleko.
330km w jedną stronę.
Człowiek bierze 300 zeta od świecy.
Mówił że to że jest ona trochę wykręcona o ile głowica jest szczelna to można jeździć i nie pogorszy to ew. jej usunięcia. Wlewania wd40 też nie polecał jako nieskuteczne i niepotrzebne.

Biję się z myślami umówiłem się za tydzień (takie terminy) z człowiekiem który złota rączka takie rzeczy robi u mnie we wiosce ale obawiam się że będzie to próba z typowym wiertłem i wykrętakiem.

Gdyby główka od świecy odpadła przy próbie odkręcenia od razu (moment przełamania odkręcenia) wierzyłbym że jest to kwestia tzw przełamania wykrętakiem tu jednak mam obawy. Liczę na wasze rozległe komentarze.

Jeżeli taki wyjazd byłby być albo nie być oryginalnemu gwintowi w głowicy to można się przejechać do łodzi. Kurcze nie wiem sam.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » pt lis 04, 2011 12:28

Wkręciłem nowe świece 3 tam gdzie się dało i widzę że urwana świeca jest zaraz nad gniazdem czyli tam gdzie kończy się gwint i zaczyna podtoczenie. Łebka tego sześciokątnego jeszcze nie wyrwałem bo nie daje się i chyba to zostawię bo przecież i tak nie wyjmę świecy. Auto odpaliło dobrze nie wiem jak będzie paliło na 3 w mrozy. Na razie auto na chodzie obawiam się że jak pojadę do felczera i zacznie dłubać to ani gwintu ani samochodu że wyrwie gwint albo go uszkodzi przy próbie wyciągania i wtedy problem będę miał większy.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: wesol » pt lis 04, 2011 14:32

niepotrzebnie panikujesz. Jesli auto stalo kilka dni to mogles zlac to ropa czy jakas nafta by sobie tam penetrowała. Jesli odkreciles tak jak piszesz 1 czy 2 obroty to chlopie jestes uratowany. Nawiercaj ta swieczke nawet tylko 2-3 cm w głąb i nabijaj klucz torx tak by ładnie mozna bylo nim krecic. Powoli po mału próbuj wkrecić i wykreci nawert tylko po cwierc obrotu. Lej nafta i tak krec. Puści i wyciagniesz ta swieczke. Niepotrzebnie sie boisz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » wt lis 08, 2011 12:03

Stało się postawiłem do mechanika, ale jak to zwykle bywa jeżeli może iść gorzej niż lepiej to idzie gorzej. Okazało się że mechanik nie miał żadnego narzędzia a chciał to zrobić przy pomocy klucza torx. Niestety żarnika nie udało się wyjąć więc w zasadzie nic nie zrobił bo żarnik urwał się wewnątrz świecy co jak mi się zdaje uniemożliwiło nawiercenie otworu. Jakie mam szanse na wyciągnięcie tego?

Wydaje mi się że pozostaje:
http://www.top-ogloszenia.comwww.dajogl ... g_id=25795" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mbmakiewicz.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zastanawiam się jakim sprzętem te warsztaty dysponują.

Potrzebuję opinii kogoś kto wykonywał prace w w/w lub zna inny.



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » pt lis 11, 2011 21:52

Odebrałem auto od mechaniora niestety próbował zrobić ale nie dał rady wyjąć żarnika żeby bić torxa. Na szczęście nie wziął kasy. Obecnie sytuacja wygląda następująco:
Obrazek
Obrazek
świeca jest wykręcona dwa zwoje.

Da nie wiem co z tym dalej robić.
Za ściągnięcie głowicy i obsadzenie reperaturki gwintu mechanior chce 550 zeta plus graty. Graty myślę że oblecę za 250 pln, jednak wolałbym czapki nie ściągać.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: Haki » sob lis 12, 2011 01:42

Czytałem ten Twój opis kolego i jedno mi się nasuwa na myśl pytanie ....
Mianowicie - czy kiedykolwiek wymieniałeś świece ? zwłaszcza żarowe w TDI ? chyba nie .
Wystarczyło poczytać a tematów jest wiele .. by je wcześniej popsikać ,, delikatnie poluzować i znów psiknąć naftą , ropą itp specyfikiem... zostawić ( gdy są opory ) i poczekać.
Ów naloty jak to ładnie opisałeś ( jak z WIKIPEDII :grin: ) właśnie się wtedy rozpuszczą i świecę wykręcisz bez problemu...
Rozumiem ,że problem może mieć ktoś kto ma auto pod blokiem , ale widzę ,że garaż jest więc mogłeś to robić na spokojnie.

Teraz do sedna ... znajdź nie mechanika a ślusarza - narzędziowca ... najlepiej kogoś kto siedzi na tokarkach - frezarkach... Oni mają odpowiednie narzędzia by wykręcić to co zostało w komorze ,,,

PS - mam nadzieję ,że nie uraziłem :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: wesol » sob lis 12, 2011 08:53

nadal nie wiem czemu ten mechanik nie nawiercil wiecej. Jakj dla mnie sprawa nie jest trudna- do ogarnięcia bez wielkich problemów. Trzeba najpierw np zapunktować dobrze, malym wiertelkiem np 2,5-3 mm nawiercic potem dac 5-6 mm wiertlem i bedzie mozna zapodac wykretakiem tą reszte. Trzeba nwiwercic tym wiertlem prawie na cala dlugość świecy ( nie liczac elementu grzejnego wchodzacego do komory spalania). Tak jak wczesniej pisalem wymierzysz na podstawie długości nowej świecy.

Jako ciekawostke podam iz zapiekanie sie świec i wtrysków jest spowodowane osadzaniem sie kamienia z wody. Skąd tam woda?? Przewaznie z faktu takiego ze lubia ludzie myć silniki oraz niekiedy kształt glowicy i konstrukcja auta powoduja ze niewielkie ilosci wody zberaja sie w tych miejscach. Mielismy to np w vivaro opla gdzie wlasnie przez wloty powietrza idealnie na silnik leciała woda podczas jazdy w deszczu. Potem takie krzaki to juz norma.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » sob lis 12, 2011 09:25

PS - mam nadzieję ,że nie uraziłem :pub:
Spokojnie.
Nigdy nie miałem kopciucha zawsze kulałem się benzyną. Nie przyszło mi na myśl żeby rozpoznawać temat przed wymianą tak trywialnej jak myślałem wcześniej rzeczy jak świece. W benzynie szło bez problemu, jak nie chciało iść to tylko dla tego że rura była za krótka :grin: Coś tam słyszałem że ktoś urwał gwint ale nie świecę, kręciłem prawo lewo z 15 minut, ale że jestem niecierpliwy i dwa nie wierzyłem że można to urwać poszło trochę za mocno i powiem że klucz był na prawdę bardzo delikatny ciut nie śrubokręt, żadnej rury nie było.

Muszę chyba na początek przemyśleć jak pozbyć się tego środka. Zdaje się że nie ma on więcej jak 2mm średnicy wiec rozwiercanie raczej 1 na początek zastanawiam się jak to zrobić. Jest urwane równo z głowicą więc złapanie czymś i ciągnięcie nie wchodzi w grę.



paulinka646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:42
Lokalizacja: wałbrzych

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: paulinka646 » pt lis 18, 2011 07:08

i jak tam...swieca wykrecona?? :chytry:



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Urwana świeca żarowa potrzebny kontakt

Post autor: jamesoki » pt lis 18, 2011 14:16

Uf niestety nie bo pojawiły się inne problemy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=432331" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale jak się z tym obrobię to mam zamiar jechać do warszawy
http://www.top-ogloszenia.comwww.dajogl ... g_id=25795" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości