Rozrząd i pompa wody

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » śr lis 09, 2011 08:53

Witam wszystkich znajacych sie na rzeczy. W ostatnich dniach spotkał mnie nieoczekiwany prezent. Z pompy wody zaczeło sie saczyć więc aby nie czekac za długo postanowiłem wymienic pompe i rozrząd. Oddałem auto do znajomego i ZONK. Auto to MK2 TD 70KM z 1988 roku. Pompa była oryginalna i niestety nie obeszło sie bez wymiany podstawy pompy bo sruby sie pourywały a podstawa aluminiowa sie rozleciała. Pasek rozrzadu Continental wraz z nowym napinaczem ale moje pytanie teraz jest nastepujace. Teraz słysze stukot w silniku i kolega powiedział ze to tak bedzie bo pasek rozrzadu jest nowy bez zadnych luzów i "szklanki" ( jak to okreslił) stukaja bo krzywki lepiej uderzają czy jakos tak. czy tak ma byc i czy ten stukot ustapi czy czeka mnie kolejna robota?
Z góry dziekuje za zainteresowanie tematem. Chciałem go troche odnowić przed VAG'iem w Nysie i jakos moje plany powoli sie sypia wydatki dodatkowe a i tak mam ograniczony budżet


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Adamm » śr lis 09, 2011 08:55

PhoeniX_DDZ, a ja zapytam czy kolega ma czujnik zegarowy i ustawil poczatek tloczenia (kat wtrysku)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » śr lis 09, 2011 09:46

Adamm zebym ja to wiedział. Pracował u nas w stacji kontroli pojazdów i naprawiali tam auta a teraz robi konkurencje dla swojego starego szefa. Nie potrafie Ci odpowiedziec na to pytanie. ale dorobił sobie cos zeby mu sie nie przestawiały wtryski jakis klin chyba


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Adamm » śr lis 09, 2011 11:20

PhoeniX_DDZ, haha nawet jak rozrzad na blokady poskladasz to kat wtrysku TRZEBA!! ustawic

a z tym stukaniem krzywek o niech sie czolo stuknie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » śr lis 09, 2011 12:02

Czyli znowu mu go oddac do poprawki czy jednak sobie go odpuścic i poszukac kogos lepszego i majacego większe pojęcie i dobry warsztat? Kurde musze dzisiaj zrobic jakies 60 km sluzbowo i sie zaczełem teraz dygać


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Adamm » śr lis 09, 2011 12:38

PhoeniX_DDZ, mozesz jechac ale trzeba wyregulowac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » śr lis 09, 2011 12:57

Dobra to wielkie dzieki za interwencje. Troche mnie za duzo to autko pociągneło po kieszonce w tym miesiącu a mam plany, chyba których nie dam rady do zlotu w Nysie wykonać :(


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Orzeł_01 » śr lis 09, 2011 14:11

PhoeniX_DDZ, nie tylko kąt wtrysku trzeba ustawić, bo jeszcze trzeba zablokować wałek rozrządu, poluzować koło pasowe i ustawić względem wału korbowego (górnego martwego punktu, pierwszego cylindra).

Odpuść sobie tego mechanika. Jak nie ma pojęcia o dieslach, to niech sobie łapy w portki wsadzi, a nie próbuje metodami prób i błędów na cudzych silnika. Taka partanina przy rozrządzie, może się skończyć destrukcją silnika :popcorn:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » śr lis 09, 2011 15:17

Kurde juz sam nie wiem co o tym wszystkim myslec. Dzisiaj jeszcze zobacze co i jak. masakrycznie to wszystko sie prezentuje ciul wie o co chodzi ale zobacze jak się nic nie zmieni to i tak mu go oddam bo zapłaciłejm więc wymagam dobrego stanu. W sumie jakos teraz nie widzi mi się wywalac drugi raz pieniedzy na to samo. A robił różne rzeczy w zakładzie to myslałem że się zna


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: Rozrząd i pompa wody

Post autor: adamwwy » śr lis 09, 2011 16:38

Ja ustawiałem ww wszystkich swoich dieslach bez czujnika zegarowego, wszystko na znaki + wyprzedzenie wtrysku na pompie ok. 1mm i w każdym grało jak należy więc chyba mechanik się nie postarał... Ważne jest ustawienie wałka bo jeśli to jest źle ustawione to kombinowanie z wtryskiem nie nie da.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Michał_1977 » śr lis 09, 2011 17:21

Adamm pisze:czy kolega ma czujnik zegarowy i ustawil poczatek tloczenia (kat wtrysku)
Heh,lub czy w ogóle wie co to jest i z czym to się je :-)
PhoeniX_DDZ,rozrząd do poprawy i początek tłoczenia do skorygowania.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: Szymon Jarosz » śr lis 09, 2011 23:14

A moze, to juz zawory w tloki uderzaja :chytry:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Re: Rozrząd i pompa wody

Post autor: PhoeniX » czw lis 10, 2011 09:02

Szymon całkiem mozliwe ale te stuki sa po wymianie pompy i rozrzadu. Dzisiaj zadzwonie i sie zapytam czy mi poustawia wszystko bo mnie jednak troche to wkurza zobacze co tam bedzie a jak nie to jade gdzies do jakiegoś warsztatu zeby mi poustawiali i zobaczyli co i jak


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Rozrząd i pompa wody

Post autor: souler » czw lis 10, 2011 22:42

pewnie na mazak ustawial i kola z walka nie zrzucil. przestawiony o 1 zabek i stuka.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 249 gości