pasek alternatora - nie moge zalozyc:(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

pasek alternatora - nie moge zalozyc:(

Post autor: sliver » sob cze 24, 2006 22:39

zabralem sie za wymiane paska napedzajacego alternator ale nie wiem jak powinien byc prawidlowo zalozony. kolo napedkowe od pompy wody jest gladkie i mam takie pytanie - czy powinna napedzac ja gladka czesc paska czy ta z rowkami?? silnik to 1.9D 64KM (1Y).



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz cze 25, 2006 05:41

Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Post autor: sliver » ndz cze 25, 2006 10:29

Gitner pisze:Gladka czescia na zewnatrz, inaczej: napisami na zewnatrz..

Pozdro
Gitner
to, to ja wiem - przeciez nie zaloze go rowkami na zewnatrz :D
nie wiem tylko, ktora strona powinien napedzac kolo pompy wody - probowalem zalozyc tak, zeby napedzal ta gladka ale nie mozna bo jest za krotki mimo, ze to odpowiedzni model paska do tego silnika(wg. sprzedawcy)



k3b
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw maja 11, 2006 01:06
Lokalizacja: Zamość

Post autor: k3b » wt cze 27, 2006 14:02

Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » wt cze 27, 2006 15:17

k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry
Dokładnie. A koło od pompy ma być napędzane wewnętrzną częścią paska czyli od strony rowków na pasku.



Awatar użytkownika
mindcrasher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 13:32
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: mindcrasher » wt cze 27, 2006 16:10

[/quote] Dokładnie. A koło od pompy ma być napędzane wewnętrzną częścią paska czyli od strony rowków na pasku.[/quote]
a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę :grin:
zewnetrzna czyli gładka strona paska ma napędzać pompe, innej opcji nie ma, musisz go poprowadzić górą koła pompy czyli puścić go pomiędzy pompą a tym kołem z rowkami na wale, a nie dołem i wewnętrzną stroną paska :panna: mój typ tak ma i nie narzeka
pozdro



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » wt cze 27, 2006 21:53

k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...



barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr cze 28, 2006 09:41

mindcrasher pisze:a to ciekawe, widocznie niektórzy lubią jak im się pompa obraca w drugą stronę
Sory ja mam AAZ -eta i tak ma być. Widocznie w 1Y jest inaczej.



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Post autor: sliver » śr cze 28, 2006 11:15

zloty60 pisze:
k3b pisze:Pod alternatorem jest sprężyna i ona ci nie daje założyć paska wielorowkowego. Poluzuj śruby alternatora i wciśnij mocno alternator od góry i napewno bedzie dobrze. Ja kiedyś tak sie z tym męczyłem aż odkręciłem koło pasowe pompy wodnej i wtedy dopiero sie to udało.
Co ty za bzdury piszesz.W tym silniku (1Y) 64ps jest napinacz na sprezynie.Alternator stoi sztywno...
ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » czw cze 29, 2006 14:01

ja mam 1Y i u mnie nie ma napinacza na sprzezynie tylko jest tak jak pisze "k3b", ze caly alternator sie przesowa.
Troche dziwnie VW to wykompinowal zeby pasek z rowkami napedzal gladkie kolo pasowe od pompy... ale widocznie tak ma byc:P
Silver w sumie obaj mamy racje od 92 1Y z napinaczem i chyba od 94 1Y bez napinacza...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości