Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ
Vitam po przeszukaniu forum nie odnalazłem informacji dotyczącej mojego silniczka.
Właśnie na liczniki wybija mi 90.000 więc chciałem wymienić rozrząd z racji tego że jestem laikiem proszę was o pomoc. Chciałbym wiedzieć co dokładniej należy wymienić ( pompę wody tak jeżeli tak to dlaczego). Chciałbym również wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie przez mechanika?? Jak krok po kroku wygląda wymiana rozrządu ( może ma ktoś jakąś fotoporade dotycząca tegoż właśnie silniczka, na forum znalazłem ale do 90 konnego)
Jakiej frmy wybrać części od jednej z firm motoryzacyjnych dostałem taką propozycję
- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody SKF 81303 - 194 zł, Ruville 65432 - 109 zł
jak oceniacie te firmy ?? którą pompę lepiej kupić i czy w ogóle jest sens kupowania ??
chciałem dodać że mój golf jest z roku 2003
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Właśnie na liczniki wybija mi 90.000 więc chciałem wymienić rozrząd z racji tego że jestem laikiem proszę was o pomoc. Chciałbym wiedzieć co dokładniej należy wymienić ( pompę wody tak jeżeli tak to dlaczego). Chciałbym również wiedzieć na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie przez mechanika?? Jak krok po kroku wygląda wymiana rozrządu ( może ma ktoś jakąś fotoporade dotycząca tegoż właśnie silniczka, na forum znalazłem ale do 90 konnego)
Jakiej frmy wybrać części od jednej z firm motoryzacyjnych dostałem taką propozycję
- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody SKF 81303 - 194 zł, Ruville 65432 - 109 zł
jak oceniacie te firmy ?? którą pompę lepiej kupić i czy w ogóle jest sens kupowania ??
chciałem dodać że mój golf jest z roku 2003
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 12:16 przez madejki, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, wymienialem rozrzad jakies 8tys km temu... tez PD. Powiem tak ja kupowalem wszystko Rivula, ze wzgledu, ze to dobra firma, moze nie najtansza, ale nie najdrozsza. Jak masz gotowke to bierz SKF, ta firma robi dobre lozyska, a jak wiadomo pompa, napinacz + rolka to same lozyska
Pasek wez ContiTecha Continental lub PowerGrip Getsa - obydwa dobre, reszta to kibel. Moim zdaniem wymiana pompy to dobry pomysl, co sam z reszta zrobilem, odpukac, ale dajmy na to, ze wymienisz wszystko posmigasz troche, a tu bach padla pompa, bedziesz mial pretensje sam do siebie, bo koszt pompy jest 10x mniejszy niz koszt remontu silnika po przesunieciu paska...
Czesci jakie beda Ci potrzebne to: Napinacz, rolki (nie wiem ile, zaleznie od modelu), pompa wody i sam pasek. Niektorzy wymieniaja tez napinacz hydrauliczny napinacza rolkowego, ale jak kiedys uslyszalem na tym forum wymienia sie go co 180kkm (nie wiem ile w tym prawdy).
Do samej wymiany paska trzeba wymontowac rure od icka, zbiornik plynu wspomagania, zdjac kolo, wymontowac plastikowa oslone nadkola... etc
Mysle, ze kazdy szanujacy sie mechanik zrobi to bez problemu, ale przypilnuj go zeby pod zadnym pozorem nie pomagal sobie metalowym narzedziem przy zakladaniu nowego paska (tj. srubokret), co moze skrucic jego zywotnosc, niech sie meczy za to mu placisz
Jak nigdy nie zmieniales sam paska to nie rob tego pierwszy raz.. lepiej przypatrz sie jak robi to ktos, kto potrafi i za drugim razem bedziesz mogl dzialac sam
Powodzenia
K.D

Czesci jakie beda Ci potrzebne to: Napinacz, rolki (nie wiem ile, zaleznie od modelu), pompa wody i sam pasek. Niektorzy wymieniaja tez napinacz hydrauliczny napinacza rolkowego, ale jak kiedys uslyszalem na tym forum wymienia sie go co 180kkm (nie wiem ile w tym prawdy).
Do samej wymiany paska trzeba wymontowac rure od icka, zbiornik plynu wspomagania, zdjac kolo, wymontowac plastikowa oslone nadkola... etc
Mysle, ze kazdy szanujacy sie mechanik zrobi to bez problemu, ale przypilnuj go zeby pod zadnym pozorem nie pomagal sobie metalowym narzedziem przy zakladaniu nowego paska (tj. srubokret), co moze skrucic jego zywotnosc, niech sie meczy za to mu placisz

Jak nigdy nie zmieniales sam paska to nie rob tego pierwszy raz.. lepiej przypatrz sie jak robi to ktos, kto potrafi i za drugim razem bedziesz mogl dzialac sam

Powodzenia
K.D
Tylko PD, zadnych traktorow ;-)
mozna tez wymienic uszczelniacze 2 po 50 zeta
tak dla spokoju, gdyz jakiekolwiek wycieki nie beda widoczne bez rozbierania oslony
pompa wody na wymiane jest duuzo tansza niz nowa bez oddawania starej
tak dla spokoju, gdyz jakiekolwiek wycieki nie beda widoczne bez rozbierania oslony
pompa wody na wymiane jest duuzo tansza niz nowa bez oddawania starej
Ostatnio zmieniony śr paź 24, 2007 22:05 przez inspire, łącznie zmieniany 1 raz.
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
ja słyszałem że napinacz hydrauliczny wymienia się po 300kkmesenpe pisze: Niektorzy wymieniaja tez napinacz hydrauliczny napinacza rolkowego, ale jak kiedys uslyszalem na tym forum wymienia sie go co 180kkm (nie wiem ile w tym prawdy).

dokładnie, nie rób tego sam, tdi to nie benzyna gdzie do wszystkiego jest elegancki dostęp, aby wymienić pasek trzeba rozebrać "prawie" pół silnika i odkręcić łapę od strony rozrząduesenpe pisze: Jak nigdy nie zmieniales sam paska to nie rob tego pierwszy raz.. lepiej przypatrz sie jak robi to ktos, kto potrafi i za drugim razem bedziesz mogl dzialac sam![]()


Pozdrawiam!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
rozrząd ok co do pompy to bym ci proponował hepu(niemiecki producent pomp do aut)sa tańsze i jakosciowo bdb a tu ich ceny
1.nr oryginału 038 121 011G nr hepu P569 136 zł od roku prod.: 2003.01
2. nr oryginału 038 121 011C nr hepu P550 cena 168,8 do roku prod.: 2002.12
tutaj co nieco o wymianie rozrządu

1.nr oryginału 038 121 011G nr hepu P569 136 zł od roku prod.: 2003.01
2. nr oryginału 038 121 011C nr hepu P550 cena 168,8 do roku prod.: 2002.12
tutaj co nieco o wymianie rozrządu


jaszczur, Dzwoniłem do tej firmy w sprawie napinacza i pompy hepu i zrobili mi taką ofertę
- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody HEPU P569 - 149 zł
- napinacz EVR 55495 - 149 zł
a teraz moje pytanie myślisz że taki zestaw jest ok?? jak z cenami ?? bo nie ukrywam że to nie pytałem w innych sklepach ?? skąd ty masz te ceny ?? bo z tego co widze pompe już napisałeś parę zł mniejszą niż w tym sklepie!!!!
Podaje Ci dokładne dane autka golf IV 130 ASZ WVWZZZ1JZ3W380760 z 2003 roku
Dzięki za odpowiedz!!!!
- rozrząd (pasek, rolki) SKF 01250 - 302 zł
- pompa wody HEPU P569 - 149 zł
- napinacz EVR 55495 - 149 zł
a teraz moje pytanie myślisz że taki zestaw jest ok?? jak z cenami ?? bo nie ukrywam że to nie pytałem w innych sklepach ?? skąd ty masz te ceny ?? bo z tego co widze pompe już napisałeś parę zł mniejszą niż w tym sklepie!!!!
Podaje Ci dokładne dane autka golf IV 130 ASZ WVWZZZ1JZ3W380760 z 2003 roku
Dzięki za odpowiedz!!!!
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 11:57 przez madejki, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ
odgrzebię temat bo chciałem dopytać.
przymierzam się do wymiany rozrządu w tym silniku i wszędzie jako zestaw jest podawany pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca i pompa wody. a tu wyżej jest jeszcze dodatkowo napinacz ale nie zostało doprecyzowane to czy trzeba go wymieniać. stąd pytanie czy trzeba (druga wymiana rozrządy 150tys)?
A drugie pytanie o firmy godne polecenia oprócz wspomnianego wyżej SKF,
Znalazłem zestawy firm Ruville, INA, Dayco, Dolz
paski Contitech, Gates, Dayco
co możecie polecić? jaka firma produkowała na pierwszy montaż?
przymierzam się do wymiany rozrządu w tym silniku i wszędzie jako zestaw jest podawany pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca i pompa wody. a tu wyżej jest jeszcze dodatkowo napinacz ale nie zostało doprecyzowane to czy trzeba go wymieniać. stąd pytanie czy trzeba (druga wymiana rozrządy 150tys)?
A drugie pytanie o firmy godne polecenia oprócz wspomnianego wyżej SKF,
Znalazłem zestawy firm Ruville, INA, Dayco, Dolz
paski Contitech, Gates, Dayco
co możecie polecić? jaka firma produkowała na pierwszy montaż?
Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ
Napinacza sie nie wymienie chyba ze sie wysypał. Zreszta tylko pierwsze ASZ go mialy a pozniej z niego zezygnowano. Zreszta ja nigdy ni erozumiem ludzi bo producent podaje wyraznie zestaw na wymiane to co jeszcze szukać. Skoro wymieniac wszystko to wymienic uszczelnacze na wałach kolo z tłumikiem na walku rozrzadu itd. Wymieniasz to co podaj eproducent i starczy. PAsek najlepszy to conti. Rolki, pompy itp to ta gama firm co podawałeś jest okej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Pytanie odnośnie wymiany rozrządu w ASZ
wesol pisze:Napinacza sie nie wymienie chyba ze sie wysypał.
A to interesujące

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości