jak wyjąć alternator w mk4 TDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: sebastian1901 » śr lis 03, 2010 22:31

potrzebuję wyjąć altek w moim AHFie ale miejsca tam ubogo z góry pompa wspomy od spodu sprężarka klimy, jeżeli jakimś cudem go wykręce to czy wymieści się między chłodnicą a pompą wspomy? jak najlepiej go wyjąć ?
z góry dziękuję za pomoc


Sebastian

szybkistefan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn lis 01, 2010 16:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: szybkistefan » czw lis 04, 2010 02:23

Najwygodniej wyciąga się go z ściągnietym pasem przednim :) a nie ma dużo roboty żeby go ściągnąć. Lub wyciąg wentylator od klimy, odkręć płytę pod silnikiem i wyciągnij go dołem, powinien wyjść, patrząc z góry po prawej stronie od kompresora klimy jest troszke miejsca.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: Qto » czw lis 04, 2010 08:30

Obrazek



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: Sztomel » czw lis 04, 2010 08:56

Ostatnio wymieniałem swój altek z silnika ALH z klimą więc powiem, że wcale nie trzeba demontować sprężarki klimatyzacji ani rury powietrza doładowanego. Wjeżdżasz na kanał lub najazd albo auto stawiasz na klockach (dość wysoko by swobodnie móc pod nim się położyć i manipulować rękoma). Odkręcasz dolną matę wygłuszającą (osłonę dolną silnika) oraz górną osłonę silnika. Od dołu przy użyciu klucza odciągasz w górę napinacz paska wielorowkowego aby można było ten pasek zdjąć ściągając go w pierwszej kolejności z rolki prowadzącej nad sprężarką klimatyzacji. Wtedy dopiero od góry demontujesz 3 śruby mocujące napinacz paska wielorowkowego, wykręcasz 3 wkręty i demontujesz wentylator chłodnicy klimatyzacji oraz ściągasz wąż z pompy wspomagania układu kierowniczego (uwaga utracisz pewną ilość oleju z układu wspomagania więc zaopatrz się najpierw w niego a przed zdjęciem przewodu z pompy podłóż sobie szmatę i najlepiej jakiś niewielki zbiorniczek z lejkiem). Od dołu samochodu odkręcasz 2 śruby mocujące alternator we wsporniku kompaktowym a następnie używając kawałka drewnianego kołka i młotka pobijasz od dołu i góry silnika alternator w kierunku przodu samochodu - trzeba dość silnie uderzać młotkiem poprzez drewniany kołek w elementy obudowy altka gdyż bardzo ciasno siedzi we wsporniku a następnie wyjmiesz go bez problemu jeśli wcześniej zdemontowałeś to co napisałem. Przed ponownym jego montażem możesz pobić tuleje w dwóch łapach alternatora na zewnątrz aby zwiększyć wewnętrzną przestrzeń pomiędzy jego łapami aby wszedł na wspornik kompaktowy bez konieczności ponownego wbijania go siłą.


Obrazek

PiterEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 28, 2011 08:16

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: PiterEL » czw lis 03, 2011 20:38

A moze ktoś podpowiedzieć jak to wykonać w silniku ASV ?
Czy zmieniajac alternator z 90A na 120A trzeba wymienić przewód idący do akumlatora od altka ? Bo napewno bezpiecznik na akumlatorze trzeba zmienic z 110A na 150A...Bede wdzieczny za pomoc.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 21:26

Ja wykręcałem pompę od wspomagania i odwieszałem na bok, następnie penetrator na mocowanie i po odkręceniu, podważając przez drewienko z obu stron daje się go wyjąć do góry. Jakieś trzy godziny się zejdzie.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: t0mal » czw lis 03, 2011 23:30

Czyli wychodzi jak w tym starym chińskim przysłowiu: "Masz łeb i c*uj to kombinuj" :)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: Sztomel » pt lis 04, 2011 01:08

Ja nie mogłem sobie pozwolić na odkręcenie sprężarki klimy bo i tak wisiała na dwóch zawieszeniach z których jedno było już pęknięte więc jej demontaż skończyłby się całkowitym ułamaniem tego zawieszenia i konieczności zakupu innej sprężarki.


Obrazek

PiterEL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt paź 28, 2011 08:16

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: PiterEL » pt lis 04, 2011 14:16

A czy posiada ktoś instrukcje wymiany altka dla silnika ASV tego typu jak użytkownik Qto wrzucił dla silnika APE?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: Sztomel » sob lis 05, 2011 00:41

Przecież Qto wrzucił właśnie instrukcję dla silnika TDI o oznaczeniu AGR, ALH, AHF i ASV.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: wesol » sob lis 05, 2011 08:47

Zreszta jaka to roznica od ktorego silnika. Jakie tam moga byc roznice? troszke inny kształt jakiejs łapy, napinacza itp. Co w zasadzie nie wplywa na caly proces demontazu i montazu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: Sztomel » sob lis 05, 2011 09:04

Jednak dla tych, którzy nie mają wprawy w grzebaniu w samochodzie to jednak różnica bo wtedy z góry wiedzą co odkręcać i w jakiej kolejności a wtedy mogą policzyć swoje siły na zamiary zarówno pod względem manualnym jak i zaplecza narzędziowego. Znam kilku, dla których mechanika to czarna magia więc ...


Obrazek

Awatar użytkownika
daniocrack
Forum Master
Forum Master
Posty: 1023
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 13:02
Lokalizacja: ZCH
Kontakt:

Re: jak wyjąć alternator w mk4 TDI

Post autor: daniocrack » wt lis 08, 2011 23:56

Sztomel pisze:Ostatnio wymieniałem swój altek z silnika ALH z klimą więc powiem, że wcale nie trzeba demontować sprężarki klimatyzacji ani rury powietrza doładowanego. Wjeżdżasz na kanał lub najazd albo auto stawiasz na klockach (dość wysoko by swobodnie móc pod nim się położyć i manipulować rękoma). Odkręcasz dolną matę wygłuszającą (osłonę dolną silnika) oraz górną osłonę silnika. Od dołu przy użyciu klucza odciągasz w górę napinacz paska wielorowkowego aby można było ten pasek zdjąć ściągając go w pierwszej kolejności z rolki prowadzącej nad sprężarką klimatyzacji. Wtedy dopiero od góry demontujesz 3 śruby mocujące napinacz paska wielorowkowego, wykręcasz 3 wkręty i demontujesz wentylator chłodnicy klimatyzacji oraz ściągasz wąż z pompy wspomagania układu kierowniczego (uwaga utracisz pewną ilość oleju z układu wspomagania więc zaopatrz się najpierw w niego a przed zdjęciem przewodu z pompy podłóż sobie szmatę i najlepiej jakiś niewielki zbiorniczek z lejkiem). Od dołu samochodu odkręcasz 2 śruby mocujące alternator we wsporniku kompaktowym a następnie używając kawałka drewnianego kołka i młotka pobijasz od dołu i góry silnika alternator w kierunku przodu samochodu - trzeba dość silnie uderzać młotkiem poprzez drewniany kołek w elementy obudowy altka gdyż bardzo ciasno siedzi we wsporniku a następnie wyjmiesz go bez problemu jeśli wcześniej zdemontowałeś to co napisałem. Przed ponownym jego montażem możesz pobić tuleje w dwóch łapach alternatora na zewnątrz aby zwiększyć wewnętrzną przestrzeń pomiędzy jego łapami aby wszedł na wspornik kompaktowy bez konieczności ponownego wbijania go siłą.
ja podobnie zrobilem, odkrecilem napinacz paska wieloklinowego odkrecilem kolo od pompy wspomagania bo inaczej nie mozna odkrecic srub mocujacych - poma wspomagania przesunelem na bok odkrecilem alternator troche kombinacji zeby wyciagnac troche weze od wody trzeba odchylac na boki ale wszystko idzie altek wyciagniety i teraz wsadzilem nowy i przykrecanie wszystkiego do kupy - czas operacyjny 2h :grin: i zadnych wezy od plynow nie odlaczalem ani kropli nie stracilem takze wszystko mozna tylko checi :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości