Ciśnienie/pompa oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DeepHeet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: wt paź 05, 2010 15:03

Ciśnienie/pompa oleju

Post autor: DeepHeet » pt lis 04, 2011 15:46

Auto: Passat B4 1.9 TDI 1Z 90KM, olej Motul 10W40
Problem:
Wracałem z trasy i na parkingu zobaczyłem świeże krople oleju, mały wgląd pod auto i szok! Olej lał się prawie ciurkiem cała podłoga w oleju! Otwieram maskę, bagnet suchy, turbo zachlapane olejem... Wlałem jakieś może +2l świeżego oleju żeby mieć normę na bagnecie. Silnik ostygł międzyczasie, kapać przestało. Odpaliłem go ponownie żeby sprawdzić skąd się leje, znaczny wyciek z okolicy spływu oleju z turbo. Telefon do brata i holowanie do mechanika żeby dokładniej zbadać temat.
Okazało się że wyciek jest niestety spod uszczelniaczy tubo :-( (turbo z AWXa) tylko dlaczego? Odma sprawdzona-drożna. Dalej do sprawdzenia ciśnienie oleju:
wyszło na to że na wolnych obrotach ma 0,xbara (nie pamiętam wartości) a wraz ze wzrostem obrotów ciśnienie rośnie na potęgę przy 3.5tyś miało 9barów? Komputer pokazał błąd czujnika ciśnienia oleju, podmiana na nowy nic nie dała a problem pozostał.
Koledzy co to może być? Pompa oleju do wymiany? Co jeszcze sprawdzić?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ciśnienie/pompa oleju

Post autor: t0mal » ndz lis 06, 2011 11:14

Zamulił się zawór przelewowy w pompie oleju - typowy problem.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Ciśnienie/pompa oleju

Post autor: wesol » pn lis 07, 2011 10:01

Tak zawor w pompie oleju. Chodiz oto ze olej ma rozna gestos zalezna od temp. i teraz gdy olej jest zimny pompa oleju dawalaby tak duze cisnienie ze w niekotrych autach zrywa filtr oleju ( jak jest wkrecany) Po rozgrzaniu cisnienie spada. W zwiazku z tym wymyslono taki zaworek co powoduje ze czes coleju splywa ponownie na zasysanie do pompy- duza czasc oleju krazy poprostu w pompie a tylko tyle ile potrzeba idzie na smarowanie calego motoru. Jelsi zawor podwiesi sie w pozyski otwartej to mamay za niskie cisnienie i to jest najczesciej spotykane. Czsami sie zdarzy takz e ze zawor podwiesi sie w pozycji zamknietej wiec wtedy pompa pomuje na maxa. Tak jak turbo moze sie podwisic na max i na min doladowania jelsi jest zapieczona.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości