Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych (NR OEM 6Q0906625 lub 6Q0906625E).
Czy ma znaczenie literka w numerze części bo występuje on pod numerem 6Q0906625 od A do G...
Zauważyłem, że przy dodawania gazu (lekko) w przedziale 1600 - 2000 obr, auto szarpnie, na takich obrotach jeżdżę jak jest nie rozgrzany (1600 - 2500), żeby uniknąć tematów o PSJ .
Wcześniej ten zawór nazywał się N75, ale w mojej Skodzie Octavii II, już tak się nie nazywa, wiem, że ta sama część występuje w Golfie V.
Czy ma znaczenie literka w numerze części bo występuje on pod numerem 6Q0906625 od A do G...
Zauważyłem, że przy dodawania gazu (lekko) w przedziale 1600 - 2000 obr, auto szarpnie, na takich obrotach jeżdżę jak jest nie rozgrzany (1600 - 2500), żeby uniknąć tematów o PSJ .
Wcześniej ten zawór nazywał się N75, ale w mojej Skodzie Octavii II, już tak się nie nazywa, wiem, że ta sama część występuje w Golfie V.
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Praktycznie nie ma znaczenia, wedle niektórych bloki były poprawione te z litera E ale praktycznie to niczym to sie nie różni tyllko producent w zależności od wersji dawał okresloną literkę...natash pisze:Czy ma znaczenie literka w numerze części bo występuje on pod numerem 6Q0906625 od A do G..
Zrób logi dynamiczne wedle instrukcji i wtedy będzie można powiedziec co to...natash pisze:Zauważyłem, że przy dodawania gazu (lekko) w przedziale 1600 - 2000 obr, auto szarpnie, na takich obrotach jeżdżę jak jest nie rozgrzany (1600 - 2500), żeby uniknąć tematów o PSJ .
samego zaworu nie ale jak pracuje osprzęt silnika już tak i na tej podstawie da się ocenić czy zawór jest sprawny, a najprosciej wziąc wakuometr i sprawdzić podcisnienie....natash pisze:Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych
Re: Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Mógłbyś mi to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie, bo jestem zielony z mechanikimarmi m pisze:samego zaworu nie ale jak pracuje osprzęt silnika już tak i na tej podstawie da się ocenić czy zawór jest sprawny, a najprosciej wziąc wakuometr i sprawdzić podcisnienie....natash pisze:Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych
Będę wdzięczny.
Re: Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Witam.
Panowie czy można jakoś dostać sie do środka tego bloku zaworów-poprostu otworzyć jakoś te skrzynke,najprawdopodobniej n75 sie przycina(samochód po diagnozie kol.z forum)czy pozostaje tylko wymiana na inny.
Panowie czy można jakoś dostać sie do środka tego bloku zaworów-poprostu otworzyć jakoś te skrzynke,najprawdopodobniej n75 sie przycina(samochód po diagnozie kol.z forum)czy pozostaje tylko wymiana na inny.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Co się dzieje, że chcesz n75 wyjmować, to się praktycznie nie psuje .lukas1305 pisze:Panowie czy można jakoś dostać sie do środka tego bloku zaworów-poprostu otworzyć jakoś te skrzynke,najprawdopodobniej n75 sie przycina(samochód po diagnozie kol.z forum)czy pozostaje tylko wymiana na inny.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Kolega z forum który to diagnozował to ja. Wężyki całe, sztanga chodzi jak z fabryki, podciśnienie zmierzone. Auto po delikatnym przegonieniu zaczęło normalniej jeździć, bez notlaufów ale logi nie są idealne. Pozostał tylko zaworek, a na podmianę takiego nie miałem a też czasu na głębsze grzebanie nie było. No nic, trzeba kupić jakąś skrzyneczkę
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Jak się doładowanie wiesza, to n75 nie koniecznie musi za to odpowiadać szczególnie,żetwromek pisze:sztanga chodzi jak z fabryki
Więc co ma do tego n75 ? Skoro po przegonieniu się poprawiło Nie mówię, że nie, ale żebyś się nie zdziwił, że będzie tak samo po zmianie bloku zaworów. Kto analizował logi ?twromek pisze: Auto po delikatnym przegonieniu zaczęło normalniej jeździć, bez notlaufów
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Sztanga była sprawdzana przed przegonieniem. Dziwna sprawa, ale wygląda jakby N75 był zastany i powoli zaczął działać.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Nie patrz na sztangę bo ona może działać w bs i na zgaszonym silniku ok, a podczas jazdy kierownicę mogą się podwieszać.twromek pisze:Sztanga była sprawdzana przed przegonieniem. Dziwna sprawa, ale wygląda jakby N75 był zastany i powoli zaczął działać.
Wolno reaguje n75- czyli co doładowanie idzie w górę a wysterowanie n75 stoi w miejscu ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Wysterowanie lekko się zmienia a doładowanie idzie w górę i powoli spada. Za powoli. Swoją drogą wysterowanie ma się nijak do stanu faktycznego jeśli zaworek jest uwalony.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
To w ogóle nie działa co się zdarza "nigdy" .Jedynie co może się uszkodzić to gumowy kołnierz i zaworek w sworzniu, co skutkuje nie trzymaniem podciśnienia.twromek pisze:jeśli zaworek jest uwalony.
Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)
Nie byłbym taki pewny co do tego co się dzieje w zintegrowanym zaworze magnetycznym gdyż nigdy takowego ani nie wymieniałem ani nie rozbierałem. W każdym razie szybko wykryłbym czy to jego wina czy nie a swoją drogą musi się ktoś znaleźć kto pierwszy go "rozbierze" i opis zamieści na forum. Nie mam silnika w moim trupie z takim zestawem elektrozaworów ale chętnie bym sprawdził jak go rozebrać i jak naprawić gdyby dotyczyło to mojego grata.
Jak się zdecydujesz to będziesz pionierem na tym forum i jak zamieścisz z tego fotoporadę to zapiszesz się na tym forum na stałe w jego annałach do czasu aż inżynierowie z VW nie wymyślą znów czegoś innego co częściej będzie się psuło !
Jak się zdecydujesz to będziesz pionierem na tym forum i jak zamieścisz z tego fotoporadę to zapiszesz się na tym forum na stałe w jego annałach do czasu aż inżynierowie z VW nie wymyślą znów czegoś innego co częściej będzie się psuło !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 140 gości