Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
leykonrad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 05, 2008 02:19
Lokalizacja: Jaworzno

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: leykonrad » wt lis 01, 2011 14:03

Ja za wiele nie pomogę, ale dalej jest duże przeładowanie mniej więcej od 1900obr/min. aż do końca.



DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » wt lis 01, 2011 15:19

hehe nom to wiem ale kurde nie moge znależć przyczyny tego przeladowania.
czekam na jakies propozycje moze ktos cos wymysli ciekawego bo ja juz im wiecej mysle to czuje ze glupszy jestem na ten temat xD


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Sztomel » wt lis 01, 2011 20:53

Przyczyną jest tylko i wyłącznie turbosprężarka - gdyby pracowała prawidłowo to miałbyś niedoładowanie w całym zakresie zakończone trybem awaryjnym a mimo braku podciśnienia (na odłączonej gruszce) ciśnienie doładowania rośnie i w końcu przeładowuje i to sporo. Mogę jeszcze tylko zasugerować podmianę na próbę czujnika ciśnienia doładowania. Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to mała wartość MAF actual przy sporym przeładowaniu w logu 003 z podpiętym podciśnieniem. EGR nie pracuje wcale więc pewnie zaślepiony.


Obrazek

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » wt lis 01, 2011 23:54

tak zgadza sie egr azslepilem po wczesniejszym wyczyszczeniu go na blysk oraz czyscilem kolektor odrazu.
czyli tak jak sie spodziewalem ze turbina do wymiany ehh nom trudno trzeba bedzie zainwestowac:(
Sztomel pisze:Kolejna rzecz jaka mnie zastanawia to mała wartość MAF actual przy sporym przeładowaniu w logu 003 z podpiętym podciśnieniem
co mam przez to rozumiec?? cos jeszcze mam do wymiany xD?

mam tez pytanie skoro musze juz wymienic turbinke to czy jest mozliwosc wsadzenia do golfa 4 turbiny nieco mocniejszej bez wielkich modyfikacji silnika czy jego osprzetu? czy jest jakas mocniajsza turbinka ktora pasuje go MK4:D?


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Sztomel » śr lis 02, 2011 01:57

Napisałeś, że ostatnie logi dynamiczne były z odpiętą gruchą ale czy to znaczy, że wymontowałeś gruchę ze sztangą z turbiny czy tylko odpiąłeś od gruchy wężyk podciśnienia bo jeśli to drugie to jest jeszcze ewentualność, że sam siłownik się sztorcuje i powoduje te przeładowania (to tak nawiasem zanim już zamówisz gdzieś inne turbo). Wiem, że byłeś pewny za sprawne działanie zarówno zmiennej geometrii w turbo jak i siłownika podciśnienia (gruchy ze sztangą) ale jeśli po podmiance czujnika ciśnienia doładowania G71 nadal będą takie same przeładowania to zastanów się jeszcze najpierw nad ewentualnością wadliwej pracy samego siłownika. Jeśli chodzi o wymianę turbo na mniejsze to nie polecam bo masz fabryczne ciśnienie doładowania 2300 mbar a te z silników ALH, AHF i ASV mogą tego na dłuższą metę nie wytrzymać więc albo taka sama albo z mocniejszego silnika np. ARL lub ostatnio popularne te z silników BRD lub CAHA. Wartość MAF actual w 003 dynamicznym przy ciśnieniu doładowania rzędu 2800 mbar moim zdaniem powinna być wyższa niż u Ciebie zwłaszcza w początkowej fazie obrotów silnika przy przeładowaniu do tej wartości - możesz sobie porównać to przeglądając logi dynamiczne silników ASZ z objawami przeładowania w dziale "Diagnostyka".


Obrazek

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » śr lis 02, 2011 02:09

jesli chodzi o ta gruszke to poprostu odpiąłem wezyk od niej.Powiem ci ze nie jestem pewien za ta grusze do konca .nie jest ona nowa ale z tego co sprawdzalem to nigdzie nie przeskakuje ani nie blokuje sie.rano jescze pofatyguje sie i zerknę dokladniej na nią ale czy to moze byc tego wina?


Od pasji zaczyna się wszystko!

Andyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 21, 2010 13:07
Lokalizacja: - śląsk
Kontakt:

Re: Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Andyk » śr lis 02, 2011 08:38

Witam! Miałem kiedyś taki problem po założeniu nowej turbiny (innej używanej) i okazało się że trzeba wyregulować sztangę (długość cięgna). Służy do tego nakrętka na sztandze - w moim przypadku skrócenie sztangi o 1 obrót tej nakrętki rozwiązało problem.
Pozdrawiam, życzę powodzenia!


Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » śr lis 02, 2011 11:12

hmm moze i to.Nie chcialem jej regulowac bo kiedy ja wymienilem skrupulatnie sprawdzilem czy jest tak samo wyregulowana i byla identyczna jak moja stara i zepsuta wiec uznalem ze nietrzeba regulacji.ale sproboje moze to cos da:)
dzieki za info


Od pasji zaczyna się wszystko!

Andyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 21, 2010 13:07
Lokalizacja: - śląsk
Kontakt:

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Andyk » śr lis 02, 2011 11:37

Tę turbinę którą montowałem miałem od gościa który na niej jeździł i była ustawiona fabrycznie - jednak po założeniu jej do mojego auta - trzeba ją było wyregulować...


Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » śr lis 02, 2011 16:52

powiedz mi czy skróciłeś długość sztangi czy ją wydłużyłeś?


Od pasji zaczyna się wszystko!

Andyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 21, 2010 13:07
Lokalizacja: - śląsk
Kontakt:

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Andyk » śr lis 02, 2011 19:28

Mój problem był trochę inny - ale też dotyczył przeładowania - choć efekt był jakby odwrotny - najpierw zamulało - po przekroczeniu 2000 obr/min dostawał kopa -
to adres do mojego wątku...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=356302


Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » śr lis 02, 2011 23:34

oka dzieki wielkie za pomoc cos pokombinuje jak tylko czas mi pozwoli.Mam nadzieje ze to regulacja gruszki:)
jakby ktos mial jakies pomysy prosze pisac smiallo:)

pozdrawiam


Od pasji zaczyna się wszystko!

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: Sztomel » czw lis 03, 2011 01:27

Z tego co podawałeś mi telefonicznie to wykluczam winę złej regulacji sztangi u Ciebie bo zakres jej skoku jest prawidłowy z i bez podciśnienia podawanego na gruchę.


Obrazek

DaVincI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pn cze 06, 2011 18:20
Lokalizacja: Pyrzowice(blisko lotniska)

Przeladowanie turbiny Golf 4 i odciecie przy 140Km

Post autor: DaVincI » czw lis 03, 2011 09:52

hmm nom to ja juz niewiem co mam robic xD


Od pasji zaczyna się wszystko!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości