MK3 TDI Przerywa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » pt paź 21, 2011 09:09

Oring nie pomógł. Pęcherzyki powietrza suna dalej do pompy, tym grubym przewodem paliwowym. Na wolnych obrotach jest to ciągła scieżka drobniutkich bąbelków, a po dodaniu gazu leci ich znacznie wiecej i pojawiają sie duże babole powietrza w rurce. Tak więc dziś robie test z butelką paliwa i przewodami bezposrednio z niego, najpierw przez filtr, jesli nic nie da to poźniej wyeliminuje filtr... zobaczymy


pozdrawiam

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » pn paź 24, 2011 08:41

Po krótce co zrobiłem:

1. Sprawdziłem zaworek na filtrze paliwa - miałem źle założony, obróciłem - nie pomogło
2. Założyłem nowy zaworek - nie pomogło
3. Podpiołem na krótko z butelki omijając filtr paliwa - nie pomogło, cały czas nierówna praca na wolnych obrotach i szarpanie.

Czyli już powoli padało podejrzenie że to pompa. Na koniec jeszcze sprawdziliśmy wtryski, przez ich kolejne poluzowanie. No i okazało sie że pierwszy skrajny coś miesza bo auto zaczeło pracować momentami dobrze. Wykreciliśmy wtrysk ... mokry, więc sprawa się wyjąsniła. Ale dopóki nie wymienie i nie stwierdze że to na 100% wtrsykiwacz to nie będe prorokował.

Teraz pytanie, czy jesli kupie nowe końcówki wtrsykiwaczy (nosze sie z zamiarem zakupu ze średniej pólki marki "Firad") bedzie potrzebna ich regulacja u pompiarza? Jesli już bede wymieniał to wszystkie, bo pewnie reszta też ma już dosyć.
Pytam bo różne opinie spotkałem na forach. Jesli tak - to mniej więcej jaki to jest koszt ?
dzieki za wszelkie info na ten temat


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: Adamm » pn paź 24, 2011 09:07

rafalr27, zdecydowanie tak bo sam nie ustawisz cisnien otwarcia !


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » wt paź 25, 2011 18:47

Do pompiarza umówiony jestem na jutro.
Z ciekawości zrobiłem jeszcze logi grupy 13, oto co wyszło:
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_61111.html" onclick="window.open(this.href);return false;


pozdrawiam

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: t0mal » wt paź 25, 2011 22:28

Uu spore korekcje na dwóch sąsiadujących cylindrach - lepiej sprawdź sprężanie, bo może okazać się, że będzie trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą.



rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » śr paź 26, 2011 07:45

Może to i problem sprężania... ale czy wtedy nie byloby problemu z rozruchem ? Moje auto pali po 2-3 przekreceniach rozrusznika...


pozdrawiam

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » śr paź 26, 2011 15:17

Diagnoza pompiarza - nastawnik.
Podpiał jakiś elektroniczny tester do pompy i stwierdził że nastawnik stawia za duże opory, próbował także go jak to nazwał przepchnać nieco większym napieciem czy prądem ale nie za bardzo sie dało. Panowie co Wy na to ?
Robiłem przecież także test z impulsatorem - nic nie pomogło... a podobno miało wykluczyć nastawnik


pozdrawiam

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » śr paź 26, 2011 22:13

Generalnie szukam pompy... sprawdziłem jeszcze wtryskiwacze ponownie, dwa były zapieprzone syfem. Wiec już nieco zgłupiałem, nastawnik nastawnikiem ale przy takich wtryskach to i normalne ze chodzi nierówno. Tak czy owak zaczne od pompy. Może jutro uda mi sie jakas uzywke dorwac.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: t0mal » czw paź 27, 2011 00:49

Koniecznie sprawdź kompresję żebyś nie wywalił pieniędzy w błoto. Pompa swoja drogą nastawnik to element wykonawczy korekcje sterownik wylicza mierząc czas i położenie wału.



rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » pt paź 28, 2011 21:22

Nadal kaszanka, gałązki już mi opadają...
Kupiłem pompe wtryskową z golfa "anglika" (gość twierdził że sprawna - dał gwarancje rozruchową). Przed demontażem starej pompy auto paliło bardzo dobrze, jedyny problem to szarpanie - tak dokuczliwe że nie dało się jezdzic. Po pierwszych bojach pompa nie podawała paliwa. Przyjrzałem sie przewodom elektryczynym od kostki, jeden wisiał w powietrzu, podlutowałem i zaczął podawać paliwo. Wtryski ładnie rozpylają, lecz auto nie chce odpalić. Rozrząd ustawiony ok, według ksiązki. Bezpieczniki w skrzynce sprawdzone.Po podpieciu VAG'a pokazał kilka błedów -skasowałem, teraz pokazuje tylko bład przepływki ale rura dolotowa sciagnieta wiec i kosta wypieta stad ten bład. Nie mam za bardzo pomysłów co może być jeszcze spaprane... (Mam nadzieje że nie mają angliki pomieszanych przewodów doprowadzających do wtrysków :))

Co do pompy, czy sa pompy o identycznym wygladzie jak 109H ? Pytam bo pompe ojciec wziął w ciemno bo faktycznie ktoś zatarł numery na tabliczce pompy.


pozdrawiam

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

MK3 TDI Przerywa

Post autor: Derbi013 » sob paź 29, 2011 00:40

kat wtrysku ustawiony??


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » sob paź 29, 2011 08:19

Próbowałem przestawiać na pompie - lekko w jedno i drugą, ale bez efektu. Dokładnie bez odpalenia nie ustawie...


pozdrawiam

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: t0mal » sob paź 29, 2011 13:14

Idzie paliwo na wtryski? Poluzuj jedną nakrętkę na wtrysku.



rafalr27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

MK3 TDI Przerywa

Post autor: rafalr27 » ndz paź 30, 2011 21:16

Pompa zaczela wspołpracować, okazało sie ze jednak twkil problem w rozrzadzie, przestawilem na walku rozrzadu o jeden zabek i auto zaczelo powoli palic, kilka korekt na pompie i zostawilem kat 58. Na razie auto chodzi równo nie szarpie.
Na pewno dobra rada dla wymieniajacych pompe to:
Albo zalać ją dobrze paliwem za pomoca strzykawy albo wykrecic swiece żarowe i poluzowac wtryski i krecic (druga metoda mimo ze prostsza to nieco pochlapie silnik), bo mimo że paliwo w pompie bedzie to przy zapowietrzeniu pompy plus zapewne nie trafiony kąt wtrysku o zapłon bedzie ciężko.


pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 157 gości