Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cezar12.68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:54

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: cezar12.68 » sob paź 29, 2011 18:42

Witam. Mam pytanko czy da się wymienić sprzęgiełko alternatora w moim MK4 AHF bez wyjmowania alternatora. Czy do alternatora 90A BOSCH 038903023L będzie pasowało sprzęgiełko INA F-226804.09.Dziękuje za każdą podpowiedż.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: Mumin90 » sob paź 29, 2011 18:56

tak da się wymienić bez wyjmowania alternatora



cezar12.68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:54

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: cezar12.68 » sob paź 29, 2011 19:21

Jest jakaś porada jak to zrobić?Czy to sprzęgiełko INA F-226804.09 będzie pasowało do altka 038903023L Boscha?Dziękuje za wszelkie podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony sob paź 29, 2011 20:06 przez cezar12.68, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: italiano_83 » sob paź 29, 2011 19:45

cezar12.68 pisze:Jest jakaś porada jak to zrobić?
Potrzebny jest specjalny skrócony klucz taki :

Obrazek
Obrazek

Trzeba zdemontować dolną osłonę silnika, zrzucić pasek napędu osprzętu podnosząc nieco do góry napinacz, włożyć dwuczęściowy klucz do środka i mieć na tyle szczęścia, że się odkręci. Ja próbowałem w zeszłym tygodniu i się nie udało, tak mocno rolka się zakleszczyła :panna:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: markim321 » sob paź 29, 2011 19:49

Kluczem pneumatycznym powinno się udać. Mi się udało odkręcić w ten sposób.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: italiano_83 » sob paź 29, 2011 19:52

markim321 pisze:Kluczem pneumatycznym powinno się udać. Mi się udało odkręcić w ten sposób.
Ale wtedy alternator trzeba zrzucać :bigok:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

cezar12.68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:54

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: cezar12.68 » sob paź 29, 2011 20:17

Klucz ten specjalny pożyczyłem od kumpla, może się uda.Jak się nie da odkręcić to z wyjęciem altka są jakieś kłopoty? Mam klimę.Wiecie czy to sprzęgiełko co pisałem będzie pasowało.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: italiano_83 » sob paź 29, 2011 20:23

cezar12.68 pisze:Klucz ten specjalny pożyczyłem od kumpla, może się uda.Jak się nie da odkręcić to z wyjęciem altka są jakieś kłopoty? Mam klimę.Wiecie czy to sprzęgiełko co pisałem będzie pasowało.
Trzeba odkręcić kompresor klimatyzacji i go podwiesić na lince, nie odkręcać przewodów bo klimę trzeba będzie nabijać i alternator można wyjąć dołem po małych "kombinacjach" z jego położeniem. Sprzęgła są dwa rodzaje w zależności o numeru budy

NUMER PRODUCENTA

535001210

ZASTOSOWANIE:

VW GOLF IV (1J1)


1.9 TDI (1997.08 - 2004.05); 1896.00 ccm - 110.00 KM/81.00 kW; Silnik: AHF; ASV
do numeru nadwozia: 1J-W-200 000

A powyżej tego numeru były montowane dwa rodzaje. Trzeba szukać po necie czy to koło pasuje do tego alternatora lub w katalogach, albo spisać numer koła które jest teraz zamontowane i na tej podstawie dobrać odpowiednie, jedno i to samo koło INA do tego samego alternatora ma kilka numerów - jeden diabeł wie dlaczego :panna:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: adamwwy » sob paź 29, 2011 20:43

Jak wymieniałem sprzęgiełko to zablokowałem je w ten sposób: wieloklin sprzęgiełka owinąłem szmatką, na tym zacisnąłem duży klucz do rur, klucz do sprzęgiełka włożyłem na miejsce i bez problemu się odkręciło. Dodam, że dzień wcześniej poległem na tym próbując odkręcić wieloma innymi sposobami łącznie z wyjęciem alternatora i użyciem klucza pneumatycznego... Dopiero ten patent pomógł.



cezar12.68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:54

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: cezar12.68 » sob paź 29, 2011 20:53

Łapie się tym przedziale do 200 000 nr nadw. Sprawdzę jeszcze w katalogu Inter Carsu te nr. Italiano_83 Dzięki za bardzo cenne podpowiedzi . W poniedziałek biorę się za robotę . Dam znać po robocie. Jeszcze raz dzięki.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: przemlin » sob paź 29, 2011 21:34

Alternator można , chodź z oporami wyciągnąć do góry/ja tak robiłem/przeszkadzają weze klimy, trzeba zdemontować wentylator chłodnicy i wtedy można wyciągać do góry, potrzeba dwóch osób jedna działa z kanału druga pomaga od góry, trzeba go obracać i wyciągać... g...niana robota ale sie da.
Pozdrawiam.



cezar12.68
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sty 15, 2011 18:54

Wymiana sprzęgiełka alternatora MK4 AHF

Post autor: cezar12.68 » wt lis 01, 2011 19:12

Witam.Sprzęgiełko wymienione dopiero po wyjęciu alternatora tak było zaciśnięte.Poradził dopiero klucz pneumatyczny. Alternator wyjąłem do dołu po podwieszeniu na lince klimy.Było trochę dłubania,ale jaka cisza teraz.Dziękuje za wszystkie podpowiedzi.Temat zamknięty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości