pytanie o turbine ( afn )
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
pytanie o turbine ( afn )
witam!
chcialem poprosic szanownych kolegow o skorzystanie ze swojej wiedzy i pomoc (O ILE TO MOZLIWE)
cala historia w skroconym skrocie:
otóż samochod golf iii tdi afn ostatnio dosc duzo pali - okolo 1,5 litra wiecej niz na mfa, predzej roznica w rzeczywistym spalaniu byla niewielka. mowimy o okolo 7-8 litrach w miescie gdzie wczesniej przy tym samym stylu jazdy (spokojnym) oscylowalo wokol 6 litrow, no i trasa jakies 6 przy naprawde spokojnej jezdzie
nie wspominam juz o odczuwalnej stracie mocy
zabralem sie wiec za wymiane filtra powietrza i paliwa jako ze troche to zaniedbalem, przy okazji zajrzalem pod auto by wyciagnac do spawania peknieta rure wydechowa - okazalo sie ze calkiem sie odspoila zaraz za puszka katalizatora
no i zobaczylem niemily widok - kapiaca olejem turbine. mam problem okreslic skad jest wyciek. wiec turbina na stol i taki oto widok mnie zastal:
jako ze jakis rok temu czyscilem lopatki chodzily lekko. po rozpolowieniu jej wygladalo to tak:
otwarlem tez zimna strone by sprawdzic czy przypadkiem nie doladowywuje silnika olejem - wewnatrz jednak wydaje sie byc czysto:
luzy na walku sa wyczuwalne poprzecznie i prawie niewyczuwalne podluznie
no i teraz seria pytan:
- czy turbina ma juz dosc? o ile da sie to wogole ocenic na podstawie powyzszych informacji...
- czy taki stan turbiny moze miec wplyw na wyzsze spalanie i slaby silnik? podejrzana jest rowniez przeplywka ale jej jeszcze nie sprawdzalem
- radzicie poskladac wszystko do kupy i czekac co sie stanie czy dac sobie lepiej spokoj i szukac nowej trubiny?
- moze to nieszczelny dolot oleju narobil mi strachu i znim mozna cos podzialac?
- na jednej lopatce strony cieplej zauwazylem male wygiecie - silnik cos wyplul czy jak? mozna to jakos wytlumaczyc?
na chwile obecna to tyle co mi przyszlo do glowy. wszelkie sugestie bardzo mile widziane bo nie bardzo wiem jak do calej sytuacji podejsc no i ile PLNow mi na to ucieknie
z gory dziekuje i pozdrawiam!!
sargon
chcialem poprosic szanownych kolegow o skorzystanie ze swojej wiedzy i pomoc (O ILE TO MOZLIWE)
cala historia w skroconym skrocie:
otóż samochod golf iii tdi afn ostatnio dosc duzo pali - okolo 1,5 litra wiecej niz na mfa, predzej roznica w rzeczywistym spalaniu byla niewielka. mowimy o okolo 7-8 litrach w miescie gdzie wczesniej przy tym samym stylu jazdy (spokojnym) oscylowalo wokol 6 litrow, no i trasa jakies 6 przy naprawde spokojnej jezdzie
nie wspominam juz o odczuwalnej stracie mocy
zabralem sie wiec za wymiane filtra powietrza i paliwa jako ze troche to zaniedbalem, przy okazji zajrzalem pod auto by wyciagnac do spawania peknieta rure wydechowa - okazalo sie ze calkiem sie odspoila zaraz za puszka katalizatora
no i zobaczylem niemily widok - kapiaca olejem turbine. mam problem okreslic skad jest wyciek. wiec turbina na stol i taki oto widok mnie zastal:
jako ze jakis rok temu czyscilem lopatki chodzily lekko. po rozpolowieniu jej wygladalo to tak:
otwarlem tez zimna strone by sprawdzic czy przypadkiem nie doladowywuje silnika olejem - wewnatrz jednak wydaje sie byc czysto:
luzy na walku sa wyczuwalne poprzecznie i prawie niewyczuwalne podluznie
no i teraz seria pytan:
- czy turbina ma juz dosc? o ile da sie to wogole ocenic na podstawie powyzszych informacji...
- czy taki stan turbiny moze miec wplyw na wyzsze spalanie i slaby silnik? podejrzana jest rowniez przeplywka ale jej jeszcze nie sprawdzalem
- radzicie poskladac wszystko do kupy i czekac co sie stanie czy dac sobie lepiej spokoj i szukac nowej trubiny?
- moze to nieszczelny dolot oleju narobil mi strachu i znim mozna cos podzialac?
- na jednej lopatce strony cieplej zauwazylem male wygiecie - silnik cos wyplul czy jak? mozna to jakos wytlumaczyc?
na chwile obecna to tyle co mi przyszlo do glowy. wszelkie sugestie bardzo mile widziane bo nie bardzo wiem jak do calej sytuacji podejsc no i ile PLNow mi na to ucieknie
z gory dziekuje i pozdrawiam!!
sargon
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
-
- Użytkownik
- Posty: 386
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
- Lokalizacja: gorzów wlkp.
- Kontakt:
pytanie o turbine ( afn )
Co do uwalonej turbiny olejem to widac , ze Dopływ oleju jak i sam spływ sa upaciane, wiec jak juz bys skladal , kup nowa uszczelke na spływ, a dopływ porzadnie skręc . a co do turbiny to raczej ona niema wplywu na wieksze spalanie ON, ale przepływka to juz owszem !! Najlepiej zrobic LOGI dynamiczne .
Składaj to do kupy pakuj do auta i zrób logi
Składaj to do kupy pakuj do auta i zrób logi
Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts
pytanie o turbine ( afn )
dzieki za szybka odpowiedz
dopiero w przyszlym tygodniu bede mial chwile to poskladac oczywiscie z nowymi uszczelkami, zrobie logi i bede mial prosbe o ocene
Pozdrawiam!
dopiero w przyszlym tygodniu bede mial chwile to poskladac oczywiscie z nowymi uszczelkami, zrobie logi i bede mial prosbe o ocene
Pozdrawiam!
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
- conrad81
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: pt sty 13, 2006 14:26
- Lokalizacja: Stargard, PL
- Kontakt:
pytanie o turbine ( afn )
Szybki jesteś jak jak spoglądam pod auto i widzę turbinę do wyjęcia to siadam i czekam aż mi przejdzie.
Generalnie ze zdjęć widać, że tragedii nie ma.
I tak jak chrzaniu mówi zapodaj logi to coś podumamy. Jak jeszcze tego nie zrobiłeś to wsadź blaszkę najlepiej z InPost przed EGRem.
Następnym razem zanim wydłubiesz takiego brudasa, umyj go najpierw jakimś zmywaczem i polataj trochę. Zobaczysz wtedy dokładniej skąd leci, bo tak to ogólnie ciężko wyczuć.
Bywa, że przy rozbieraniu turbiny ludzie walą młotem w korpus, który pęka i nic z niego już nie wystrugasz.
Generalnie ze zdjęć widać, że tragedii nie ma.
I tak jak chrzaniu mówi zapodaj logi to coś podumamy. Jak jeszcze tego nie zrobiłeś to wsadź blaszkę najlepiej z InPost przed EGRem.
Następnym razem zanim wydłubiesz takiego brudasa, umyj go najpierw jakimś zmywaczem i polataj trochę. Zobaczysz wtedy dokładniej skąd leci, bo tak to ogólnie ciężko wyczuć.
Bywa, że przy rozbieraniu turbiny ludzie walą młotem w korpus, który pęka i nic z niego już nie wystrugasz.
Są dwa rodzaje nadsterowności: klasyczna i zaaajebiesta:)
pytanie o turbine ( afn )
Młotkiem metalowym nie wolno pukać mocno czy słabo, chodzi prawdopodobnie o rezonans który uszkadza łożyska ślizgowe. A z tym egr to ja nie zaślepiam i nie narzekam, odłączyłem egr teściowi w zimie to po paru dniach powiedział że dłużej się grzeje więc ustawiłem jak było. W sumie to po co zaślepiać skoro wystarczy odłączyć wężyk i wcisnąć w niego śrubkę:S
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Re: pytanie o turbine ( afn )
jak pisalem poszledl mi tez wydech i musialem wyciagnac do spawania - jako ze starczylo tylko od kolektora odkrecic to to zrobilem a ze rok temu czyscilem lopatki to i rozpolowienie jej nie bylo problememconrad81 pisze:Szybki jesteś jak jak spoglądam pod auto i widzę turbinę do wyjęcia to siadam i czekam aż mi przejdzie.
Generalnie ze zdjęć widać, że tragedii nie ma.
I tak jak chrzaniu mówi zapodaj logi to coś podumamy. Jak jeszcze tego nie zrobiłeś to wsadź blaszkę najlepiej z InPost przed EGRem.
Następnym razem zanim wydłubiesz takiego brudasa, umyj go najpierw jakimś zmywaczem i polataj trochę. Zobaczysz wtedy dokładniej skąd leci, bo tak to ogólnie ciężko wyczuć.
Bywa, że przy rozbieraniu turbiny ludzie walą młotem w korpus, który pęka i nic z niego już nie wystrugasz.
poza tym narazie mam sluzbowke wiec gofer moze troche postac i jest czas zajac sie rzeczami ktore zaniedbalem
EGR juz dawno zaslepione
tak jak pisalem wyzej...jak dostane uszczelki i znajde troche czasu to pokladam to wszystko do kupy razem z podreperowanym wydechem i pojade zrobic logi
zobaczymy co z tego wyniknie
pozdrawiam!
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
pytanie o turbine ( afn )
witam!
wszystko juz dawno poskrecane potestowane
problem nie znikl - tzn o ile turbina jest szczelniejsza to brak mocy i duze spalanie zostalo
tutaj porobione logi i pare dodatkowych uwag:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=434274" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
wszystko juz dawno poskrecane potestowane
problem nie znikl - tzn o ile turbina jest szczelniejsza to brak mocy i duze spalanie zostalo
tutaj porobione logi i pare dodatkowych uwag:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=434274" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdrawiam
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
pytanie o turbine ( afn )
a czy sprawdziłeś ,czy sztanga z actuatora po odpaleniu motoru przyciągana jest na tyle ,że cięgno od geometrii opiera się o zderzak w korpusie środkowym ?sargon pisze:problem nie znikl - tzn o ile turbina jest szczelniejsza to brak mocy i duze spalanie zostalo
EMP-TURBO
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
TURBOSPRĘŻARKI
CZĘŚCI DO TURBOSPRĘŻAREK
http://www.emp-turbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości