Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bodziom777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: bodziom777 » wt paź 11, 2011 22:05

Witam, mam problem ktory juz istnieje odkad mam mojego golfa czyli od zeszlego roku, wczesniej brat nim jezdzil, albowiem po rozruchu auto chodzi dosc ladnie do czasu jak nie odlacze ssania (recznego), jak odlacze i dam gazu chcac jechac to autem strasznie szarpie, silnik przerywa jak stara 50-tka z zepsuta swieca i okropnie kopci na siwo, dopiero gdy przejade nim tam okolo 30s to przestaje i jedzie normalnie, czyli jak sie do pewnego stopnia zagrzeje bo sytuacja pojawia sie jedynie gdy jest zimny. Nie chce dawac tego do mechanika bo lubie sam robic z autem lecz nie wiem od czego zaczac i jak sprawdzic, a wydaje mi sie ze szarpie nim coraz bardziej niz wtedy kiedy pierwszy raz nim jechalem.
Inna sprawa byc moze z tym zwiazana - dlatego pisze- to to ze gdy dodam gazu w deche, na jalowym np bo wtedy akurat widze (silnik cieply) to kopci mocno na czarno jak jest na wysokich obrotach..
A jeszcze inna sprawa to to ze silnik gdy jest zimny to cyka (chyba zawory).
Na prawde na silniku sie nie znam wiec moze ktos cos wywnioskuje z tego co napisalem i cos poradzi :blush:
Chyba ze z tym przerywaniem to tak ma byc chociaz nie wydaje mnie sie... kolega odpala bez ssania i nic sie nie dzieje, w sumie moj tez odpali ale siwo za nim jakby ktos ognisko palil albo papieża wybral..



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: trepek » wt paź 11, 2011 22:24

Sprawdź kąt wtrysku i go przyśpiesz. Sprawdź też ciśnienie wewnętrzne pompy, bankowo będzie do podniesienia.
Jak to zrobisz to napisz jak pracuje silnik.

Jak nie masz czujnika zegarowego to aby przyśpieszyć kąt wtrysku zaznacz sobie na metalowej obudowie rozrządu położenie charakterystycznego punktu pompy. Zdejmij plastikową obudowę rozrządu, ustaw koło pasowe pompy tak abyś mógł poluzować dwie śruby (rozmiar 13), jeszcze jedną śrubę znajdziesz nad tymi dwoma śwubami ale łbem skierowaną w przeciwną stronę (do pompy). Czwarta śruba do poluzowania znajduje się pod sekcją wysokiego ciśnienia. Pompę o 1mm do silnika, skręć śruby, odpal.

Miłej jazdy.



Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 612
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: kordzio » czw paź 27, 2011 00:36

Witam, podłącze się pod temat, bo mam podobny problem... dzieje się to tylko gdy robi się zimniej - w tamtym roku mniej więcej o tej porze roku miałem to samo... gdy po nocnym postoju odpalam silnik Golf przerywa jakby się dusił - nawet na wyciągniętym ssaniu i wydobywa się siwy dym... wystarczy, że lekko przygazuje przez jakiś czas i jest ok... gdy pochodzi tak ok pół minuty, zgaszę i ponownie odpalę jest już wszystko w porządku... czy to będzie to samo co u kolegi wyżej? w lato nic takiego się nie pojawia... pomocy!
Dodam jeszcze, że w tym roku się pogorszyło, ponieważ nawet na wyciągniętym ssaniu się dławi - rok temu dławił się tylko jak odpalałem bez ssania...


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Michał_1977 » czw paź 27, 2011 07:48

kordzio,przypuszczalnie niektóre świece padły.Wtryskiwacze też mogą podlewać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 612
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: kordzio » pt paź 28, 2011 01:06

Michał_1977, Podejrzewałem właśnie świece - zostały wymienione i zero poprawy :-( a czy jakby podlewały wtryski byłoby coś widać? bo u mnie jakby przy jednym było trochę mokro... przez jeden mogłoby się coś takiego dziać? i czy można je jakoś samemu sprawdzić czy tylko u specjalisty? dzięki za pomoc :pub:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Michał_1977 » sob paź 29, 2011 08:31

kordzio pisze:czy jakby podlewały wtryski byłoby coś widać?
Dym za autem :bigok:
kordzio pisze: u mnie jakby przy jednym było trochę mokro... przez jeden mogłoby się coś takiego dziać?
Pisząc "wtryski leją", ma się na myśli brak rozpylenia ON,a nie pocenie się wokół korpusu.
kordzio pisze: można je jakoś samemu sprawdzić czy tylko u specjalisty?
Trzeba mieć specjalny próbnik do wtryskiwaczy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 612
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: kordzio » sob paź 29, 2011 16:33

Acha :-) jak kogoś znajdę to postaram się sprawdzić te wtryski... wczoraj mi kumpel który NIBY zna się trochę na mechanice mówił, że może silnik ma już słabą kompresję i dlatego jak jest zimniej tak się zachowuje - może to być prawda?


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Michał_1977 » sob paź 29, 2011 20:29

kordzio pisze:może to być prawda?
Może.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Orzeł_01 » sob paź 29, 2011 21:48

kordzio, a jak auto odpala jak jest zimne?
U mnie leje któryś z wtrysków, auto pali od strzała, ale jak jest zimne, to przerywa i puszcza chmury siwego dymu.
Myślę że przy słabej kompresji, trzeba trochę zakręcić zanim odpali.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Michał_1977 » sob paź 29, 2011 21:56

Orzeł_01 pisze:Myślę że przy słabej kompresji, trzeba trochę zakręcić zanim odpali.
Jeżeli mowa o słabej kompresji na wszystkich baniakach,to tak,ale jeśli spadek sprężania jest na jednym lub dwóch,to odpali od strzała,ale bedzie przez chwilę "przebierał".


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
kordzio
Grupa Podlasie
Grupa Podlasie
Posty: 612
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:14
Lokalizacja: BS

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: kordzio » sob paź 29, 2011 22:15

Orzeł_01, u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: ja4rqu » pn paź 31, 2011 12:03

kordzio pisze:u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...

mój przy 5 stopniach bez świec tak pali :bigok: [youtube][/youtube]

jak widać około 10 sekund kręcenia, więc chyba nie jest taki zły ten silnik :bigok:



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Re: Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: Mumin90 » pn paź 31, 2011 19:24

kordzio
po odpaleniu w przewodach paliwowych nie masz pęcherzyków powietrza?



dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie

Post autor: dominik7 » wt lis 01, 2011 00:16

ja4rqu pisze:
kordzio pisze:u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...

mój przy 5 stopniach bez świec tak pali :bigok: [youtube][/youtube]

jak widać około 10 sekund kręcenia, więc chyba nie jest taki zły ten silnik :bigok:
Nie szkoda Ci było rozrusznika i akumulatora tak piłować?
Mi sie wydaje, że jak na zdrowy silnik 10s przy plus 5 stopniach to jest słabiutko, ale zobaczę jutro na swoim specjalnie bez podgrzewania.
Mi silnik kręci gdzieś z 2 kręcenia wału rano, po zgaśnięciu kontrolki świec (a kontrolka szybko gasnie-kiedyś miałem silnik JR to świeciła z 10s).
Palę z cięgnem zmiany kąta wtrysku, dopiero gdy temperatura spadnie poniżej zera.

Kolego Kordzio a co Ty tankujesz do baku? Może pompa Ci sie rozszczelnia przez opał np. :bigok:


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 211 gości