Problem z termostatem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z termostatem

Post autor: matiz_1990 » pt paź 21, 2011 22:58

Witam! Dzisiaj wymieniłem termostat na nowy wahlera. Wcześniej dogrzewał max do 70 w czasie jazdy i do 90 w korkach, ale po ruszeniu temperatura zaraz spadała do 70, przy dodatkowo włączonym grzaniu nawet poniżej. Teraz też coś mi nie pasuje. Auto zagrzewa się perfekcyjnie do 90, następnie trzyma ta temperaturę non stop, ale rura od termostatu jest zimna. Powinno tak być? Wskaźnik ma niewielkie odchylenia, a po dłuższym czasie ta rura staje delikatnie letnia, ale nie ciepła jak w moim poprzednim aucie. Z nawiewów leci gorące powietrze, płynu nie brakuje, myślę, że jest dobrze odpowietrzony. Nawet jak zostawię go na chodzie to ciągle jest to 90 ani grama więcej. Macie jakiś pomysł, ale bo prostu upewnijcie mnie, że wszystko jest ok bo nie mam doświadczenia z dieslami jak na razie. Pozdrawiam! :pub:


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Problem z termostatem

Post autor: bercik2 » sob paź 22, 2011 01:27

Wszystko jest dobrze .


jak by nie było będzie bardzo miło :P

Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

Problem z termostatem

Post autor: biercok mkII » sob paź 22, 2011 05:30

Skoro na piecu masz 90 a taki termostat ma temperature otwarcia 84-87 stopni to moim zdaniem rura przy termostacie w tym momencie tez powinna byc goraca. A jak postoisz to obie rury powinny byc gorace i powinien sie wlaczac wiatrak.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Problem z termostatem

Post autor: Quintus » sob paź 22, 2011 06:56

jest dobrze, to jest sprawny diesel, nie bedzie się grzał do właczenia wentylatora przy takiej temperaturze zewnętrznej. Dla spokoju podłącz vaga.



Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z termostatem

Post autor: matiz_1990 » sob paź 22, 2011 12:30

Uff :D Dobrze wiedzieć, że wszystko jest w porządku :D Będę miał możliwość to pójdzie pod waga na kontrole. Dzięki chłopaki! :pub:


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » wt paź 25, 2011 17:00

Dołączę się do tematu, mam nadzieje że mnie nie pogonicie :jezor: w swoim samochodzie myślałem że oszukuje mnie wskaźnik temp albo czujnik, temp do 70 stopni ale kiedyś sprawdziłem to wentylator właczył sie przy 80 stopniach, więc za wcześnie, przewód dolny raczej zimny, czasami ciepły a górny ciepły, nie gorący tylko ciepły. Dzisiaj przetestowałem, wentylator właczył się przy 90 stopniach, no.. czas reakcji wskaźnika temp to niech będzie te 95 stopni. Więc pewnie termostat jednak do wymiany mi sie szykuje.Jak wróciłem z miasta włożyłem do zbiorniczka wyrównawczego termometr, taki od pieca ;D i wyszło niecałe 50 stopni. Ale zastanawia mnie ten dolny przewód że raczej zimny jest.. Może po prostu otwiera się za wcześnie? Jak to jeszcze można sprawdzić, najlepiej zeby termostatu nie wyciągać bo trochę czasu mało.. Bo czytałem na forum nie jeden przypadek że ktoś wymienił termostat a okazało sie że czujnik temp oszukuje.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Problem z termostatem

Post autor: Quintus » wt paź 25, 2011 17:16

Proste, jak stoisz temperatura rośnie do 90, jak zaczynasz jechać spada. tego typu wahanie to objaw "przedwczesnego" termostatu:p Bo tak nie do końca pojąłem twój opis:)



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » wt paź 25, 2011 17:47

No no jak stoi to rośnie jasna sprawa :) Tylko nawet podczas jazdy np wracam z miasta to nieraz przewód zimny, mimo że po 15 km powinien się rozgrzać :) Chyba ze wcześniej ostygł a termostat zamknięty, tyle że za wcześnie się otwiera :) I ja sam siebie do końca nie czaiłem to wiesz :bajer:



Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z termostatem

Post autor: matiz_1990 » wt paź 25, 2011 18:42

Jak węże są zimne, takie letnie, to płyn idzie Ci po całym obiegu i nie ma szansy się nagrzać. Zmień termostat będzie o rajt :-) Służę radą w tej kwestii jakby co :pub:


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » wt paź 25, 2011 19:16

Czyli w sobotę będzie robota, amorki, termostat.. I trochę kaski pójdzie. Ale dobra jak coś będe potrzebował pomocy to skorzystam :) A jaką firmę byś polecał? FEBI, WAHLER? Czy może coś innego?

PS a górny wąż to czasami dobrze ciepły nawet, wtedy ten dolny robi się ciepły. MI się wydaje że on się otwiera, ale za wcześnie po prostu. Nie tak że ciągle otwarty bo często jest ten przewód dolny zimny



Awatar użytkownika
matiz_1990
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
Lokalizacja: Rzeszów

Problem z termostatem

Post autor: matiz_1990 » wt paź 25, 2011 20:12

Ja osobiście polecam Wahlera, nigdy się nie zawiodłem. W dwóch parchach go zakładałem i zawsze potem wszystko było bez zastrzeżeń :bajer: Wymieniaj i ciesz widokiem 90 stopni na blacie :bigok:


Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » wt paź 25, 2011 20:29

A ja myślałem że może mnie czujnik oszukuje.. :) Tak mi znajomy doradził i ten wentylator który sie włączył przy 80 stopniach mnie zmylił. Ale nie pamiętam wkońcu czy było 80 czy 90 stopni :) I na forum czytałem że często ktoś wymienił termostat a tu okazuje się że czujnik albo wskaźnik walnięty. A biorąc pod uwagę czas reakcji wskazówki to mogło by być te 95 stopni ale też myślałem że wentylator włącza się powyżej 100 stopni, a tu nieee :) No to może przy dobrych wiatrach nawet jutro się to zrobi :)



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Problem z termostatem

Post autor: KamilP » śr paź 26, 2011 22:55

Więc tak, termostat wymieniony, jeszcze przestraszyłem się trochę że był odwrotnie włożony i dlatego może źle działał, wg schematu na Etce wychodziło że założony odwrotnie, ale odwrotnie go nie da się założyć. Rozgrzewanie na postoju, nie chciało mi sie tyle czekać to pojechałem na CPN gazu do kuchni kupić, ok 6 km w jedną stronę iiii:
Obrazek
A przewód jeszcze zimny :) Tamten stary ledwo wyciągnąłem kombinerkami, bo ręką się nie dało, tak się przykleił. Jutro jeszcze rano sprawdzę czy płynu trzeba dolać. I silniczkowi wreszcie ciepło :bigok: Jutro zobaczymy jak będzie przy trasie 15 km :)



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Problem z termostatem

Post autor: Quintus » czw paź 27, 2011 08:21

hmm 12 km i nie nagrzał się do 90? to nie jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości