AHF kopci na czarno

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MarianSŁW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 21:55
Lokalizacja: SŁW (MMZ)
Kontakt:

AHF kopci na czarno

Post autor: MarianSŁW » śr sie 10, 2011 13:23

Witam. Mam Golfa IV 1.9 Tdi AHF z 1999 roku. Przebieg jest dość spory bo już 242 tys, km.
Silnik straszne dymi na czarno przy wkręcaniu na wyższe obroty. Jak przegazuje go w miejscu na jakieś 3,5 - 5 tys. obrotów to na ziemi zostaje czarna plama pod tłumikiem. Kiedyś przegazowałem go w garażu to na drugi dzień samochód był cały w sadzach. Silnik pracuje w miarę cicho.
Czym to kopcenie może być spowodowane?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

AHF kopci na czarno

Post autor: kw » śr sie 10, 2011 13:30

Jakieś błędy się pojawiają? Zacząłbym od sprawdzenia szczelności doprowadzenia powietrza, ewentualnie wina przepływomierza. W jakim stanie jest turbo?


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

AHF kopci na czarno

Post autor: wesol » śr sie 10, 2011 15:08

MarianSŁW pisze:Przebieg jest dość spory bo już 242 tys, km
heh. Spory?? raczej silnik na dotarciu. Chyba ze tak naprawde ma nalatane 800 tys albo melona.
Sprawdz na vagu parametry przpelywki, cisnienie doladowania a najlepiej auto zlogowac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

marcin998
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw mar 10, 2011 21:56

AHF kopci na czarno

Post autor: marcin998 » śr sie 10, 2011 21:16

MarianSŁW pisze:Jak przegazuje go w miejscu na jakieś 3,5 - 5 tys.
Nie ma się co dziwić w okolicach 4,5 tys obr jest granica dymienia, więc każdy zakopci powyzej 4,5.
Sprawdź dolot czy jest szczelny, a jeżeli to Twoj pierwszy diesel to poczytaj i poobserwuj troche inne diesle, bo kopcenie to jest akurat normalna sprawa.



MarianSŁW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 21:55
Lokalizacja: SŁW (MMZ)
Kontakt:

AHF kopci na czarno

Post autor: MarianSŁW » ndz sie 14, 2011 16:29

Nie wiem czy licznik był cofany. Może był bo aut było sprowadzone. To nie jest mój pierwszy diesel... tzn mój pierwszy ale ojciec jeździ już 3 dieslem i żaden tak nie kopcił. Teraz ma Toyotę avensis to ona prawie w ogóle nie dymi. Co do błędów to nie wiem bo nigdy nie podłączałem go do kompa... Musze jechać do jakiegoś elektronika samochodowego. A przy okazji może ktoś zna jakiegoś dobrego w okolicach Mińska Mazowieckiego???

I druga sprawa. Jakieś 3 dni temu mój golf dostał strasznej zamułki. Prawie w ogóle nie ma przyspieszenia. Ostatnio nawet ciężarówki nie mogłem wyprzedzić. Czy to kopcenie ma związek z tym zamuleniem? Dodam, że zatankowałem prawdopodobnie słabego paliwa bo na jakiejś prywatnej stacji. I po tym sie zaczęło tak mulić. Jak go w czasie jazdy przegazuje to troche przechodzi i zaczyna przyspieszać lepiej ale i tak nie jest to takie przyspieszenie jak było kiedyś. Jeszcze jedną rzecz spostrzegłem. Mam na kompie chwilowe spalanie. Kiedyś jak go dociskałem to pokazywało 30 - 40 l/100 km. A teraz po tej zamule to pokazuje 6-7 l/100km przy pedale wciśniętym do dechy. Czy to może paliwo nie dochodzi do silnika??? może filtr sie przypchał???



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Re: AHF kopci na czarno

Post autor: kw » ndz sie 14, 2011 17:19

MarianSŁW pisze:Nie wiem czy licznik był cofany. Może był bo aut było sprowadzone. To nie jest mój pierwszy diesel... tzn mój pierwszy ale ojciec jeździ już 3 dieslem i żaden tak nie kopcił. Teraz ma Toyotę avensis to ona prawie w ogóle nie dymi. Co do błędów to nie wiem bo nigdy nie podłączałem go do kompa... Musze jechać do jakiegoś elektronika samochodowego. A przy okazji może ktoś zna jakiegoś dobrego w okolicach Mińska Mazowieckiego???

I druga sprawa. Jakieś 3 dni temu mój golf dostał strasznej zamułki. Prawie w ogóle nie ma przyspieszenia. Ostatnio nawet ciężarówki nie mogłem wyprzedzić. Czy to kopcenie ma związek z tym zamuleniem? Dodam, że zatankowałem prawdopodobnie słabego paliwa bo na jakiejś prywatnej stacji. I po tym sie zaczęło tak mulić. Jak go w czasie jazdy przegazuje to troche przechodzi i zaczyna przyspieszać lepiej ale i tak nie jest to takie przyspieszenie jak było kiedyś. Jeszcze jedną rzecz spostrzegłem. Mam na kompie chwilowe spalanie. Kiedyś jak go dociskałem to pokazywało 30 - 40 l/100 km. A teraz po tej zamule to pokazuje 6-7 l/100km przy pedale wciśniętym do dechy. Czy to może paliwo nie dochodzi do silnika??? może filtr sie przypchał???
Radzę odpuścić sobie jazdę do mechanika, polecałbym napisanie na forum regionalnym, pewnie znajdzie się ktoś w pobliżu, kto ma vaga i wykona poprawnie diagnostyke, ewentualnie kupić samemu na aukcji za 40zł i zastosować się do instrukcji z forum. Znam wiele osób, które pojechały do przypadkowych mechaników, zwłaszcza tych starszej daty, którzy albo nie mają czym, albo nie wiedzą jak diagonozować, pozostali mają sprzęt uniwersalny, a ten czasami nie wykonuje diagnostyki dynamicznej jak vag. Jeśli już szukać mechanika to na forum regionalnym. Mi to wygląda na uszkodzony przepływomierz lub lewe powietrze.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Downloadpro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw lip 28, 2011 20:41
Lokalizacja: 3 Miasto

AHF kopci na czarno

Post autor: Downloadpro » ndz sie 14, 2011 17:51

kopcenie na czarno oznacza za duzą ilosc paliwa w stosunku do ilosci powietrza.. także kopcenie może oznaczać niedobór powietrza .. ja bym stawiał na to że turbo mówi papa albo jak koledzy powiedzieli jakaś nieszczelność w dolocie



MarianSŁW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 21:55
Lokalizacja: SŁW (MMZ)
Kontakt:

AHF kopci na czarno

Post autor: MarianSŁW » ndz sie 14, 2011 18:30

Za dużo paliwa dostaje... Ale on spalanie ma w normie. jakieś 5 max 6 l na 100 km.



MarianSŁW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob kwie 24, 2010 21:55
Lokalizacja: SŁW (MMZ)
Kontakt:

AHF kopci na czarno

Post autor: MarianSŁW » czw wrz 08, 2011 13:03

Wymieniłem filtr powietrza, wyczyściłem dolot powietrza i przestał kopcić.



iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

AHF kopci na czarno

Post autor: iigAlisArr » czw wrz 08, 2011 14:04

MarianSŁW :bigok: Taka błachostka a ile nerwów.


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

Awatar użytkownika
Andrzej R.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob sty 08, 2011 18:25

Re: AHF kopci na czarno

Post autor: Andrzej R. » ndz paź 16, 2011 14:37

widze ze niektorzy latwo zalatwiaja problem,ja mam tez AHF i tez kopci,filtry wymienione olej co 10.000 motul pelen syntetyk i turbo po czyszczeniu lopatek i ponoc wyglada w srodku jak nowe :grin: od wymiany do wymiany bierze moze ze 2setki oleju a wiec niema tragedi,jak na 2jce go przycisne tak do 3tys to dymu masakra,wszyscy uciekaja,a stalo sie to tak z dnia na dzien,na postoju tez tak przy 3,3.5 kopci a wczesniej przy ponad 4 nic,i wlalen to stp do czyszczenia wtryskow i po drodze do anglii 1600km przestal kopcic na postoju :bigok: ,tydzien minol 3 bieg 2000 obr gaz w podloge i chmura i wszyscy zmieniaj pas,przyspiesza super zadnych problemow z moca,tylko pali duzo 130km/h na trasie ponad 6 litrow na sto masakra jakas,kolega ma volvo s60 2.4 chip na 190km i mowi mi ze jezdzi 130km/h i nigdy nie mial wiecej jak 4.9 na sto,na pelnym baku po odpowietrzeniu zrobie 960km w trasie i srednia 5.8 co jest z ty golfem nie tak?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AHF kopci na czarno

Post autor: italiano_83 » ndz paź 16, 2011 16:41

Andrzej R. pisze:na pelnym baku po odpowietrzeniu zrobie 960km w trasie i srednia 5.8 co jest z ty golfem nie tak?
A czego się spodziewałeś, że będzie palił 5l/100km :hmm: Żeby mk4 wycisnąć 5.5l/100km trzeba jechać nie szybciej jak 130km/h , 6 l w przelocie na trasie to nic nie normalnego. Jak mocno dymi, to na początek sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie, potem zrób logi dynamiczne i statyczne oraz BS, przyczyn mocnego dymienia może być wiele, tak na tip-top nikt nie jest wstanie stwierdzić co jest powodem nadmiernego dymienia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

AHF kopci na czarno

Post autor: kw » ndz paź 16, 2011 19:05

Jak masz od kogo podmień przepływomierz. Stawiam butelke Jonny Walkera, że jak Ci kolega to Volvo sprzeda, to już nie będzie tak paliło :satan: Zanałem takiego, chodził i pierniczył, że mu auto 6 litrów LPG po mieście pali, sprzedał sąsiadowi i zaczęło 8-9, oczywiście wyszło na to że nowy nabywca nie umie jeździć. Spalanie mojego ALH 5,5 do 6,5 litra 70% trasa, 30% Wrocław. Żeby zejść do 5,5 to w trasie trzeba utrzymywać 110km na autostradzie, 6,5 to przy jeździe 130 plus kilka porannych korków.


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 140 gości