MK3 TDI Przerywa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Witam,
Niedawno miałem problem z brakiem mocy po wymianie rozrzadu... okazało sie że padł przepływomierz. Tym razem mam nieco inne objawy. Auto przerywa praktycznie na każdym biegu. Przerywanie wyglada mniej wiecej tak że wciskam gaz a auto wogole nie reaguje, po czym dostaje po krótkiej lub dłuższej chwili mocy i ciagnie. Przerywania są bardzo różne. Raz przerywa raz za razem, czasami przerywa rzadziej. Najgorsze jest to, że bywa iż wsiade do auta i nie przyrwa. Po czym problem wraca zazwyczaj po nastepnym uruchomieniu silnika. Wydaje mi sie że najwieksze objawy przerywania sa z rana.
Dodam że:
1. Przejrzałem forum pod tym kątem, może do tego pasować kilka rzeczy od przepływomierza włacznie, przez wtrysk sterujący po nastawnik pompy.
2. Podpiałem VAG - błedów brak
3. Chciałem na dzień dobry zrobić logi dynamiczne ... ale otóż VAG mi rzuca błedem podczas wykonywania logów gdy mniej wiecej obroty dotra do 1500.
czy ma ktoś jakiś pomysł cóż to może dolegać mojemu staruszkowi
Niedawno miałem problem z brakiem mocy po wymianie rozrzadu... okazało sie że padł przepływomierz. Tym razem mam nieco inne objawy. Auto przerywa praktycznie na każdym biegu. Przerywanie wyglada mniej wiecej tak że wciskam gaz a auto wogole nie reaguje, po czym dostaje po krótkiej lub dłuższej chwili mocy i ciagnie. Przerywania są bardzo różne. Raz przerywa raz za razem, czasami przerywa rzadziej. Najgorsze jest to, że bywa iż wsiade do auta i nie przyrwa. Po czym problem wraca zazwyczaj po nastepnym uruchomieniu silnika. Wydaje mi sie że najwieksze objawy przerywania sa z rana.
Dodam że:
1. Przejrzałem forum pod tym kątem, może do tego pasować kilka rzeczy od przepływomierza włacznie, przez wtrysk sterujący po nastawnik pompy.
2. Podpiałem VAG - błedów brak
3. Chciałem na dzień dobry zrobić logi dynamiczne ... ale otóż VAG mi rzuca błedem podczas wykonywania logów gdy mniej wiecej obroty dotra do 1500.
czy ma ktoś jakiś pomysł cóż to może dolegać mojemu staruszkowi
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
To znaczy, możesz jaśniej ?rafalr27 pisze:3. Chciałem na dzień dobry zrobić logi dynamiczne ... ale otóż VAG mi rzuca błedem podczas wykonywania logów gdy mniej wiecej obroty dotra do 1500.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Tzn że jak wprowadze grupe logowania wcisne GO (Basic Settings). Wartosci w okienkach sie pokazuja i reaguja na pedał gazu. Wystarczy jednak ze na biegu jałowym (w czasie jazdy to samo) wejde powyżej 1500 obrotów to w okienkach pojawia sie napis o bledzie ( Error czy coś podobnego) i jest koniec logowania tzn program sie nie wysypuje tylko nie logowane są wartości, jak zejde z obrotów to także nie wracaja wartości w okienkach, musze wtedy wrócic do poczatku logowania żeby sie pojawiły. Wczesniej już robiłem logi dynamiczne i było ok, co prawda kabel pożyczałem koledze ale to chyba nie ma znaczenia bo na niskich obrotach działa bez zarzutu.
pozdrawiam
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
MK3 TDI Przerywa
Logi dynamiczne wykonujesz w Select => 01 - Engine => Meas. Blocks - 08rafalr27 pisze:Tzn że jak wprowadze grupe logowania wcisne GO (Basic Settings)
Basic Settings (nastawy podstawowe) logujemy na biegu jałowym,bez dotykania pedału przyśpieszenia
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Tak mój błąd, dziękuję za poprawkę ... przed chwila zrobiłem logi. Oto one:
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60109.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam że akurat podczas wykonywania logów auto nie przerywało. Wygląda na to że jest to przypadłość zimnego lub słabo rozgrzanego silnika, bo tego samego dnia co robiłem logi jadąc krótka trasa około 5km, zarówno w jedną (nastepnie silnik ostygł) jak i w druga strone auto mocno przerywało.
..może teraz padnie wskazanie na coś konkretnego ?
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60109.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60110.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam że akurat podczas wykonywania logów auto nie przerywało. Wygląda na to że jest to przypadłość zimnego lub słabo rozgrzanego silnika, bo tego samego dnia co robiłem logi jadąc krótka trasa około 5km, zarówno w jedną (nastepnie silnik ostygł) jak i w druga strone auto mocno przerywało.
..może teraz padnie wskazanie na coś konkretnego ?
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Jednak to nie kwestia ciepłego silnika, właśnie zrobiłem kurs zielona - głogów, po jakies 1/3 trasy auto zaczeło tak przerywac ze w zasadzie nie było chwili bez przerywania. Wygląda na to że sprawa sie nasila :/
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Jeszcze raz Vag, tym razem pokazał 553 czyli przepływomierz:
- poniżej logi
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60309.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wyglada na to że pechową przepływke trafiłem ... ze padła po 3 tyg użytkowania
- poniżej logi
http://vaglog.rtnet.pl/rafalr_60309.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wyglada na to że pechową przepływke trafiłem ... ze padła po 3 tyg użytkowania
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
W logu nie widać stałej wartości wskazań przepływki świadczącej o jej elektrycznym uszkodzeniu ale za to wartość MAF actual wskazuje na nieszczelność w dolocie (ale pomiędzy przepływką a turbosprężarką).
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
... niestety nadal żadnej poprawy. Oto co zdążyłem wykonać.
Szukałem nieszczelności między przepływką a turbosprężarka, sprawdziłem gruba karbowaną rurę wychodząca z przepływomierza, oraz wężyki, znalazłem dwa miejsca przetarć cienkich wężyków, jeden który wchodzi przy filtrze powierza(i własnie o niego sie przecierał) do małej kostki (zdaje sie że to N75 ?), do której także wchodzą jeszcze dwa inne takiej samej grubości weżyki. Drugi wężyk wychodził z drugiej rury z która łaczy sie karbowana. Usunałem przetarcia ... nie pomogło.
...zastanawiam sie czy gumowa rurka która dochodzi z prawej strony grubej rury do której wpada karbowana nie powinna być mocniej naciągnieta na jej plastikowy kołnierz, bo tam było widać wycieki oleju. Ale nie miałem pewności - wole zapytać żeby czegoś czasem nie zerwać.
Tej drugiej grubej rury nie za bardzo miałem jak zbadać (ciężki dostęp), i poza tym to rura plastikowa więc chyba nie pękła, obejrzałem ją tylko oględnie, nic szczególnego nie zauważyłem.
Kilka spostrzeżeń ktore może są istotne:
- Zauważylem kostke obok filtra paliwa, umieszczona nieco niżej na tym samym uchwycie co filtr paliwa, bliżej kabiny - widze ze sa tam dwie końcówki gdzie raczej powinny być jakieś kabelki doprowadzające, u mnie nie ma nic podłaczonego.
- zauważyłem także że auto pracuje nierówno, szarpie nieco silnikiem co widać jak otworze maske i patrze na silnik, po dłuższej chwili jakby sie uspokajał, ale wystarczy że dodam gazu i już znowu zaciąga...
To tyle ..
Panowie jakieś przemyślenia, propozycje (mam nadzieje że nie padnie na pompe wstryskową, a tak na marginesie czy łatwo zdiagnozować jej niedomaganie VAGIEM ? )
Na co moge zwrócic szczególną uwagę przy szukaniu tej nieszczelności ?
dzieki za wszystkie podpowiedzi... mam nadzieje, że w końcu trafie przyczyne
Szukałem nieszczelności między przepływką a turbosprężarka, sprawdziłem gruba karbowaną rurę wychodząca z przepływomierza, oraz wężyki, znalazłem dwa miejsca przetarć cienkich wężyków, jeden który wchodzi przy filtrze powierza(i własnie o niego sie przecierał) do małej kostki (zdaje sie że to N75 ?), do której także wchodzą jeszcze dwa inne takiej samej grubości weżyki. Drugi wężyk wychodził z drugiej rury z która łaczy sie karbowana. Usunałem przetarcia ... nie pomogło.
...zastanawiam sie czy gumowa rurka która dochodzi z prawej strony grubej rury do której wpada karbowana nie powinna być mocniej naciągnieta na jej plastikowy kołnierz, bo tam było widać wycieki oleju. Ale nie miałem pewności - wole zapytać żeby czegoś czasem nie zerwać.
Tej drugiej grubej rury nie za bardzo miałem jak zbadać (ciężki dostęp), i poza tym to rura plastikowa więc chyba nie pękła, obejrzałem ją tylko oględnie, nic szczególnego nie zauważyłem.
Kilka spostrzeżeń ktore może są istotne:
- Zauważylem kostke obok filtra paliwa, umieszczona nieco niżej na tym samym uchwycie co filtr paliwa, bliżej kabiny - widze ze sa tam dwie końcówki gdzie raczej powinny być jakieś kabelki doprowadzające, u mnie nie ma nic podłaczonego.
- zauważyłem także że auto pracuje nierówno, szarpie nieco silnikiem co widać jak otworze maske i patrze na silnik, po dłuższej chwili jakby sie uspokajał, ale wystarczy że dodam gazu i już znowu zaciąga...
To tyle ..
Panowie jakieś przemyślenia, propozycje (mam nadzieje że nie padnie na pompe wstryskową, a tak na marginesie czy łatwo zdiagnozować jej niedomaganie VAGIEM ? )
Na co moge zwrócic szczególną uwagę przy szukaniu tej nieszczelności ?
dzieki za wszystkie podpowiedzi... mam nadzieje, że w końcu trafie przyczyne
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Dziś sprawdziłem cieńkie wężyki te od n75, nie zauważyłem żadnych nieszczelności. Zajrzałem także do przekaźników czy sie czasem żaden nie poluzował (wszystko było w porządku), no i do bezpieczników. W bezpiecznikach "Fuel pump" czyli od pompy paliwa był przejarany. Wymieniłem i auto nabrało mocy, lecz przerywanie nie ustapiło, tylko jest mniej dokuczliwe, tzn jak wcisne gaz to kilka razy szarpnie i jak przekroczy 2 tys to już ciagnie ok. NIestety nierówna praca silnika po uruchomieniu cały czas występuje. Pomyślalem że skoro zjarał sie bezpiecznik od pompy tzn że być może była mocno obciażona np przez zapchany filtr paliwa.
Mimo iż go wymieniłem w lipcu, zrobiłem to dziś ponownie wsadziłem nowy... niestety nie pomogło. Moje ogledziny miedzy przepływka a turbiną przykuły spore wycieki spod pokrywy tej od wlewu oleju. Pamietam ze była ona sciagana przy wymianie rozrządu a podkładka nie była wymieniana niestety ... Wiecej pomysłów kurka nie mam..,na chwile obceną
Mimo iż go wymieniłem w lipcu, zrobiłem to dziś ponownie wsadziłem nowy... niestety nie pomogło. Moje ogledziny miedzy przepływka a turbiną przykuły spore wycieki spod pokrywy tej od wlewu oleju. Pamietam ze była ona sciagana przy wymianie rozrządu a podkładka nie była wymieniana niestety ... Wiecej pomysłów kurka nie mam..,na chwile obceną
pozdrawiam
MK3 TDI Przerywa
Trzeba podłączyć pompkę z manometrem, zaślepić fragment przewodu który chcesz sprawdzić, nagibać około 1 bara, i patrzysz na na zegarze czy szczelne, inaczej nie idzie sprawdzić, bo czasami wężyk z tworzywa jest pęknięty tak że nie zobaczysz gołym okiem.[b]rafalr27[/b] pisze:Dziś sprawdziłem cieńkie wężyki te od n75, nie zauważyłem żadnych nieszczelności
Obejrzyj jeszcze egr, sprawdź, czy zawór się otwiera.
Szarpanie to często objaw padającego nastawnika pompy wtryskowej, często towarzyszy temu falowanie na wolnych obrotach. Pomaga odpięcie wtyczki z impulsatora.
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
EGR - czyśćiłem tydzień temu, był zawalony, ale nic nie pomogło wyczyszczenie.Obejrzyj jeszcze egr, sprawdź, czy zawór się otwiera.
Wykluczenie nastawnika byłoby dobrym ruchem ... wiec zrobie ten manewr z wtyczką dzis.Szarpanie to często objaw padającego nastawnika pompy wtryskowej
Dodam że nierówna praca silnika - nie jet widoczna na obrotomierzu. Dopiero na VAG-u widać że co niektóry odczyt obrótów spada o około 40, np wczoraj ze standardowego 860 spadał momentami na 820. No i wciąż mi ten 533 wyskakuje czyli sporadyczny bład przepływki, nawet jak go skasuje to przy ponownym podpieciu VAG po jakimś odcinku ... on znowu jest. Ale wina na pewno nie leży po jej stronie bo robiłem test z odpietą przepływką także nierówna praca była.
Szarpanie/przerywanie podczas jazdy jest tak nagminne że w zasadzie cały czas trzęsie delikatnie budą.
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
MK3 TDI Przerywa
Telenoweli odcinek ... n-ty (już nie moge zliczyć )
1. Sprawdziłem impulsator zeby wyeliminowąć nastawnik - wyeliminowałem
2.Pecherzyki powietrza w przewodzie paliwowym - niewidoczne
3. Sprawdziłem przewody elektryczne od elektrozaworu oraz wtyczke - w porzadku
Dziś wymieniłem 2 z 3 węzyków od n75 (Na wymiane trzeciego zabrakło mi węzyka) . Bez zmian. Usłyszałem za to, że po wyłaczeniu silnika paliwo w filtrze kapnęło !!! Wiec szybko wymontowałem filtr firmy Filtron i był wypełniony w połowie... wydaje mi sie że powinien być pełny. W węzyku nie widziałem pecherzyków powietrza, ale pamietan że nie kupiłem oringu do filtra paliwa a zdaje sie że jest obowiązkowa jego wymiana. Podejrzewam że to on może być winny. Jutro kupie nowy i zamontuje. Zdam relacje co i jak. Trzeba przyznać że mam cicha niedzieje że to jest sedno sprawy... zobaczymy
1. Sprawdziłem impulsator zeby wyeliminowąć nastawnik - wyeliminowałem
2.Pecherzyki powietrza w przewodzie paliwowym - niewidoczne
3. Sprawdziłem przewody elektryczne od elektrozaworu oraz wtyczke - w porzadku
Dziś wymieniłem 2 z 3 węzyków od n75 (Na wymiane trzeciego zabrakło mi węzyka) . Bez zmian. Usłyszałem za to, że po wyłaczeniu silnika paliwo w filtrze kapnęło !!! Wiec szybko wymontowałem filtr firmy Filtron i był wypełniony w połowie... wydaje mi sie że powinien być pełny. W węzyku nie widziałem pecherzyków powietrza, ale pamietan że nie kupiłem oringu do filtra paliwa a zdaje sie że jest obowiązkowa jego wymiana. Podejrzewam że to on może być winny. Jutro kupie nowy i zamontuje. Zdam relacje co i jak. Trzeba przyznać że mam cicha niedzieje że to jest sedno sprawy... zobaczymy
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości