[TD] MK2 układ chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: PhoeniX » pt paź 14, 2011 10:29

Witam mam kilka pytań do kolegów a może i koleżanek. MK2 1.6 TD 1988 rok 70 KM
1. Mam ubytki w płynie chłodzenia nie widze wycieków oprócz górnej nakretki z kabelkami tam mi się zbiera woda i kable sa ciągle w wodzie ( jak dobrze doczytałem to czujnik poziomu płynu chłodzacego ). Pytania co wymienic zeby kabelki nie były w wodzie a po drugie czy ubytek płynu chłodzacego ( tytaj wody ) = wymiana uszczelki pod głowica?
2. Rano zimno troche siwego dymku dzisiaj poszło i nie łapie temperatury. Wymiana termostatu mnie czeka i jakas praca przy wtryskiwaczach?
3. Temperatura 2wody dioda. Nieraz podczas jazdy zapala mi sie dioda co może byc przyczyną? Stan wody jest przy wymianie wody na płyn chłodniczy zamierzam wymienić czyjnik temperatury przy bloku czy moze to pomóc?
Prosze o pomoc chce aby Ziepaka ( jak to mowi mój synek) wrócił do łask bo poprzedni własciciel go zaniedbał
Ostatnio zmieniony pt paź 14, 2011 14:40 przez PhoeniX, łącznie zmieniany 1 raz.


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: lukasz.gtd » pt paź 14, 2011 11:20

PhoeniX_DDZ pisze:Mam ubytki w płynie chłodzenia nie widze wycieków oprócz górnej nakretki z kabelkami tam mi się zbiera woda i kable sa ciągle w wodzie.
O której nakrętce myślisz?
PhoeniX_DDZ pisze:a po drugie czy ubytek płynu chłodzacego ( tytaj wody ) = wymiana uszczelki pod głowica?
Nie, równie dobrze może Ci cieknąc na chłodnicy, a tego nie zobaczysz, bo od razu odparuje.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

Re: [TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: PhoeniX » pt paź 14, 2011 11:24

Mam zbiornik wyrównawczy korek i jest taka niby srugba z dwoma pinami i do niej sie dołącza wtyczke
tutaj jest sam zbiornik a mi chodzi o ten środek http://www.nokaut.pl/czujniki-temperatu ... awczy.html" onclick="window.open(this.href);return false;


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: trepek » pt paź 14, 2011 18:28

PhoeniX_DDZ pisze:Rano zimno troche siwego dymku dzisiaj poszło
Z buzi też idzie jasny dym przy obecnych porankach więc to normalne :-)



Awatar użytkownika
chudi01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 19, 2008 13:32
Lokalizacja: Przemyśl okolice

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: chudi01 » sob paź 15, 2011 12:57

Też miałem podobny problem w moim poprzednim mk2. Kontrolka o której mówisz (na pewno jest to ta pośrodku wskaźnika temperatury) miga w przypadku braku odpowiedniej ilości cieczy chłodzącej lub w przypadku zbyt wysokiej jej temperatury. Proponuję wymienić czujnik poziomu cieczy ( jest on osadzony na gumowej uszczelce typu 'o-ring" i przeczyścić dokładnie styki w kostce przyłączeniowej. co do ubytku wody to przyczyn może być wiele (chłodnica , węże, uszczelka pod głowicą itp) sprawdż czy nie wyrzuca ci wody przez nakrętkę zbiorniczka, ponieważ jest to najczęstszy objaw uszkodzonej uszczelki i przez to może też zbierać się woda w tym zagłębieniu gdzie jest czujnik.



Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: PhoeniX » pn paź 17, 2011 09:14

trepek masz racje choc nieraz jak chce uciec komus bo sie niegrzecznie wpierd...... to robie zasłone dymną ( czarny dym ) chudi01 masz racje może i mi gdzies ucieka bo styki w czujniku poziomu płynu mam ciągle w wodzie. Na poczatek wymieniłem wode na płyn ale głupi jestem i mam teraz minimum nie perzygotowałem sie i płynu troszke za mało było ale dzisiaj uzupełnie. Wymieniłem czujnik temperatury wody i wskazówka zaczeła sie podnosic. Stary czujnik był kombinowany lutowany i kabel sztukowany teraz jest nowy cz7ujnik i konwenter ( tak sie chyba fachowo nazywa) załozony. Czekam na wypłatke to wymienie czujnik poziomu i wtedy napisze co i jak


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: PhoeniX » śr paź 19, 2011 08:21

Temat powraca. Wymieniłem płyn i czujnik temperatury wody idacy z bloku. Wszystko niby cacy wymieniłem w sobote w poniedziałek uzupełniłem poziom bo sie przeliczyłem że 5l mi wystarczy i mam mały problem zapewne elektryczny. Przy odpaleniu silnika nie zapala mi się kontrolka od wody. mam stare zegary ( licznik + zegarek) temperatura wody przekracza mi lekko diode w środku skali ale że jeżdze max 10 km to nie jestem w stanie sprawdzic co na dalszej odległości


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

Awatar użytkownika
PhoeniX
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2167
Rejestracja: śr maja 18, 2011 18:04
Lokalizacja: Bad Dirsdorf
Auto: MK2 oraz MK4
Silnik: 2xRP

[TD] MK2 układ chłodzenia

Post autor: PhoeniX » wt paź 25, 2011 08:54

Temat chyba do zamknięcie. Przyczyną jak sie nie myle był trefny nowy czujnik temperatury płynu chłodzącego. Dobrze że kolega miał stary motor wymontowałem wymieniłem autko rozgrzałem dostało po zaworkach troche a temperatura hmmmmmmmmmmmm miodzik malinka.


PhoeniX
Boże jak umrę, nie pozwól mojej żonie sprzedać auta za cenę zakupu z umowy
MK2 by PhoeniX http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 2#p6250552

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości