Witam,
Szukałem, szukałem - ale co sytuacja to inny problem, i jeszcze inne rozwiązanie. Posiadam Borę 1,9 TDI ASZ automat. Dziś rano po raz trzeci samochód zakrzyknął do mnie że mu płynu brakuje chłodzącego. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce z dwa miesiące temu. Wściekły zgasiłem silnik i dolałem płynu. Przyjechałem do pracy. Po godzinnym postoju, może półtoragodzinnym gdy silnik ostygł już, postanowiłem zobaczyć co jest z tym płynem. Wcześniej naczytałem się co trzeba sprawdzić. Płyn świeży więc nie widać żeby był tłusty, czy miał jakiś kontakt z olejem. Ale pojemnik nie wygląda na jakiś zatłuszczony. Nie było także dużego ciśnienia pod korkiem czy to przed dolaniem (dziś rano) czy po dolaniu. Nic nie syczało. Te gumowe rurki, które odchodzą od zbiorniczka - gdy silnik był zgaszony, były miękkie i elastyczne. Dało się je ugnieść. Przy odpalonym silniku, stanowiło to większy problem, ale nie były super twarde i spuchnięte. W zbiorniku nie było też pęcherzyków powietrza. Olej też w porządku. Czarny, w normie, pod korkiem nie było żadnego "masła". Fakt - była warstwa oleju, który był ciut gęstszy od tego, który jest na bagnecie. Ale także był w postaci płynnej. Tylko gęstszy. No i dymienie.. Silnik był już dziś rano grzany, i to nie tylko tak że ledwo dotknął 90 i już gasimy. Był porządnie rozgrzany. A po odpaleniu po tym godzinnym postoju rura wydaje z siebie takie oto cuda:
[youtube][/youtube]
W kabinie czasem czuć jakby spaliny - zwłaszcza jak się podjeżdża do skrzyżowania. Jak jest zimny to także potrafi zatrzepotać silnikiem przy hamowaniu do zera. Turbo zrobione. Czy to uszczelka pod głowicą? Jakie ewentualnie powinienem zrobić "testy" u mechanika by wykryć i naprawić awarię?
Jako że miałem mały wyjazd "ekstra" w pracy to zobaczyłem jak wygląda sprawa dymienia jak silnik jest rozgrzany. Zero dymu. Czysto i bez problemów. Czyli coś się zbiera gdzieś i silnik to wypala. Teraz pytanie co..
Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
Odkręć korek od zbiorniczka płynu chłodzącego, druga osoba niech doda gazu a Ty obserwuj, czy płyn się dźwiga. Jak płyn się dźwiga to uszczelka pod głowicą, jak nie to nie ona a wycieku musisz szukać gdzie indziej.
A dymić może np. z powodu pompy i braku ciśnienia w niej. Podłącz manometr i sprawdź, wiele roboty nie ma a już coś mówi.
A dymić może np. z powodu pompy i braku ciśnienia w niej. Podłącz manometr i sprawdź, wiele roboty nie ma a już coś mówi.
Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
Kolego te silniki lubią wypluwać uszczelki.
Kiedyś miałem przypadek że wypluwał wodę poprzez przelew w zbiorniczku - ten plastikowy króciec od boku zbiornika. Służy on do wyrzucenia nadmiaru ciśnienia tak żeby nie rozerwało węży czy innych elementów.
Także możesz popatrzeć po mocniejszej jeździ czy wyrzuca tamtędy wodę.
LUB
Włóż tam suchą szmatę i później sprawdź czy jest mokra.
Kiedyś miałem przypadek że wypluwał wodę poprzez przelew w zbiorniczku - ten plastikowy króciec od boku zbiornika. Służy on do wyrzucenia nadmiaru ciśnienia tak żeby nie rozerwało węży czy innych elementów.
Także możesz popatrzeć po mocniejszej jeździ czy wyrzuca tamtędy wodę.
LUB
Włóż tam suchą szmatę i później sprawdź czy jest mokra.
[/color]
tel: 606408070- WTRYSKI 0.216/0.230/0.260 WZM/TH/SEVEN/BOSCH/FIRAD
POMPOWTRYSKI - FIRAD HF +50% / +80% / +120% Power Plus 1043, Race 783
TURBINY [- GTB2260VK / GTB1756VK / GT2256VK / GT1749VA / GT1749VB /gt22v / GT2256V
tel: 606408070- WTRYSKI 0.216/0.230/0.260 WZM/TH/SEVEN/BOSCH/FIRAD
POMPOWTRYSKI - FIRAD HF +50% / +80% / +120% Power Plus 1043, Race 783
TURBINY [- GTB2260VK / GTB1756VK / GT2256VK / GT1749VA / GT1749VB /gt22v / GT2256V
Re: Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
Tam przy dodaniu gazu to aż mi się gotuje.. W sensie tak właśnie płyn wyrzuca jakby się woda gotowała. Tak się gotuje że aż płyn się pieni. Wymieniać uszczelkę? Jaki to mniej więcej orientacyjny koszt i gdzie dobrze zrobić to w Białymstoku?Muszka.d pisze:Kiedyś miałem przypadek że wypluwał wodę poprzez przelew w zbiorniczku - ten plastikowy króciec od boku zbiornika. Służy on do wyrzucenia nadmiaru ciśnienia tak żeby nie rozerwało węży czy innych elementów. (...)
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
Odkręć korek i dodaj gaz, jak się zacznie podnosić woda to masz 100% pewność że uszczelka bo kompresja idzie w płyn.MaciejS pisze:Wymieniać uszczelkę?
Uszczelka 90-100zł, szpilki 40-50zł, planowanie 50-100zł i 4-pak piwa jakbyś samemu robił. W zależności od stanu i od tego, jak dawno wymieniałeś to jeszcze: uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelki pod kolektory i drobne pierdułki, które mogą wyjść przy okazji, np. świece żarowe, śrubki, podkładki.MaciejS pisze:Jaki to mniej więcej orientacyjny koszt
Jak komuś masz zlecać robotę to licz za robociznę 200-400zł.
Przy okazji możesz wymienić uszczelniacze zaworowe, koszt 30-40zł za komplet plus robocizna.
Re: Dymi biało, gubi płyn - uszczelka?
I tak zrobiłem. W że tak ujmę, w "zbiorniku głównym*", poziom płynu raczej jest stały. Nie widać żeby się podnosił czy też jakoś opadał. Ale w tym króćcu na boku zbiornika, przelewie czy jak to to się nazywa - to płyn aż się gotuje. I jakieś ciśnienie nie wiadomo skąd go wypycha do, że tak to ujmę "zbiornika głównego*"trepek pisze:Odkręć korek i dodaj gaz, jak się zacznie podnosić woda to masz 100% pewność że uszczelka bo kompresja idzie w płyn.
*Za fachowe nazewnictwo przepraszam. Zbiornik główny to mam na myśli cały zbiorniczek z płynem chłodzącym.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości