Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 01:44
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Witam, mam problem ktory juz istnieje odkad mam mojego golfa czyli od zeszlego roku, wczesniej brat nim jezdzil, albowiem po rozruchu auto chodzi dosc ladnie do czasu jak nie odlacze ssania (recznego), jak odlacze i dam gazu chcac jechac to autem strasznie szarpie, silnik przerywa jak stara 50-tka z zepsuta swieca i okropnie kopci na siwo, dopiero gdy przejade nim tam okolo 30s to przestaje i jedzie normalnie, czyli jak sie do pewnego stopnia zagrzeje bo sytuacja pojawia sie jedynie gdy jest zimny. Nie chce dawac tego do mechanika bo lubie sam robic z autem lecz nie wiem od czego zaczac i jak sprawdzic, a wydaje mi sie ze szarpie nim coraz bardziej niz wtedy kiedy pierwszy raz nim jechalem.
Inna sprawa byc moze z tym zwiazana - dlatego pisze- to to ze gdy dodam gazu w deche, na jalowym np bo wtedy akurat widze (silnik cieply) to kopci mocno na czarno jak jest na wysokich obrotach..
A jeszcze inna sprawa to to ze silnik gdy jest zimny to cyka (chyba zawory).
Na prawde na silniku sie nie znam wiec moze ktos cos wywnioskuje z tego co napisalem i cos poradzi
Chyba ze z tym przerywaniem to tak ma byc chociaz nie wydaje mnie sie... kolega odpala bez ssania i nic sie nie dzieje, w sumie moj tez odpali ale siwo za nim jakby ktos ognisko palil albo papieża wybral..
Inna sprawa byc moze z tym zwiazana - dlatego pisze- to to ze gdy dodam gazu w deche, na jalowym np bo wtedy akurat widze (silnik cieply) to kopci mocno na czarno jak jest na wysokich obrotach..
A jeszcze inna sprawa to to ze silnik gdy jest zimny to cyka (chyba zawory).
Na prawde na silniku sie nie znam wiec moze ktos cos wywnioskuje z tego co napisalem i cos poradzi
Chyba ze z tym przerywaniem to tak ma byc chociaz nie wydaje mnie sie... kolega odpala bez ssania i nic sie nie dzieje, w sumie moj tez odpali ale siwo za nim jakby ktos ognisko palil albo papieża wybral..
- trepek
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
- Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
- Kontakt:
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Sprawdź kąt wtrysku i go przyśpiesz. Sprawdź też ciśnienie wewnętrzne pompy, bankowo będzie do podniesienia.
Jak to zrobisz to napisz jak pracuje silnik.
Jak nie masz czujnika zegarowego to aby przyśpieszyć kąt wtrysku zaznacz sobie na metalowej obudowie rozrządu położenie charakterystycznego punktu pompy. Zdejmij plastikową obudowę rozrządu, ustaw koło pasowe pompy tak abyś mógł poluzować dwie śruby (rozmiar 13), jeszcze jedną śrubę znajdziesz nad tymi dwoma śwubami ale łbem skierowaną w przeciwną stronę (do pompy). Czwarta śruba do poluzowania znajduje się pod sekcją wysokiego ciśnienia. Pompę o 1mm do silnika, skręć śruby, odpal.
Miłej jazdy.
Jak to zrobisz to napisz jak pracuje silnik.
Jak nie masz czujnika zegarowego to aby przyśpieszyć kąt wtrysku zaznacz sobie na metalowej obudowie rozrządu położenie charakterystycznego punktu pompy. Zdejmij plastikową obudowę rozrządu, ustaw koło pasowe pompy tak abyś mógł poluzować dwie śruby (rozmiar 13), jeszcze jedną śrubę znajdziesz nad tymi dwoma śwubami ale łbem skierowaną w przeciwną stronę (do pompy). Czwarta śruba do poluzowania znajduje się pod sekcją wysokiego ciśnienia. Pompę o 1mm do silnika, skręć śruby, odpal.
Miłej jazdy.
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Witam, podłącze się pod temat, bo mam podobny problem... dzieje się to tylko gdy robi się zimniej - w tamtym roku mniej więcej o tej porze roku miałem to samo... gdy po nocnym postoju odpalam silnik Golf przerywa jakby się dusił - nawet na wyciągniętym ssaniu i wydobywa się siwy dym... wystarczy, że lekko przygazuje przez jakiś czas i jest ok... gdy pochodzi tak ok pół minuty, zgaszę i ponownie odpalę jest już wszystko w porządku... czy to będzie to samo co u kolegi wyżej? w lato nic takiego się nie pojawia... pomocy!
Dodam jeszcze, że w tym roku się pogorszyło, ponieważ nawet na wyciągniętym ssaniu się dławi - rok temu dławił się tylko jak odpalałem bez ssania...
Dodam jeszcze, że w tym roku się pogorszyło, ponieważ nawet na wyciągniętym ssaniu się dławi - rok temu dławił się tylko jak odpalałem bez ssania...
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
kordzio,przypuszczalnie niektóre świece padły.Wtryskiwacze też mogą podlewać
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Michał_1977, Podejrzewałem właśnie świece - zostały wymienione i zero poprawy a czy jakby podlewały wtryski byłoby coś widać? bo u mnie jakby przy jednym było trochę mokro... przez jeden mogłoby się coś takiego dziać? i czy można je jakoś samemu sprawdzić czy tylko u specjalisty? dzięki za pomoc
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Dym za autemkordzio pisze:czy jakby podlewały wtryski byłoby coś widać?
Pisząc "wtryski leją", ma się na myśli brak rozpylenia ON,a nie pocenie się wokół korpusu.kordzio pisze: u mnie jakby przy jednym było trochę mokro... przez jeden mogłoby się coś takiego dziać?
Trzeba mieć specjalny próbnik do wtryskiwaczy.kordzio pisze: można je jakoś samemu sprawdzić czy tylko u specjalisty?
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Acha jak kogoś znajdę to postaram się sprawdzić te wtryski... wczoraj mi kumpel który NIBY zna się trochę na mechanice mówił, że może silnik ma już słabą kompresję i dlatego jak jest zimniej tak się zachowuje - może to być prawda?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
kordzio, a jak auto odpala jak jest zimne?
U mnie leje któryś z wtrysków, auto pali od strzała, ale jak jest zimne, to przerywa i puszcza chmury siwego dymu.
Myślę że przy słabej kompresji, trzeba trochę zakręcić zanim odpali.
U mnie leje któryś z wtrysków, auto pali od strzała, ale jak jest zimne, to przerywa i puszcza chmury siwego dymu.
Myślę że przy słabej kompresji, trzeba trochę zakręcić zanim odpali.
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Jeżeli mowa o słabej kompresji na wszystkich baniakach,to tak,ale jeśli spadek sprężania jest na jednym lub dwóch,to odpali od strzała,ale bedzie przez chwilę "przebierał".Orzeł_01 pisze:Myślę że przy słabej kompresji, trzeba trochę zakręcić zanim odpali.
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Orzeł_01, u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...
- ja4rqu
- Gadatliwa bestia
- Posty: 635
- Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
- Lokalizacja: Okolice Przemyśla
Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
kordzio pisze:u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...
mój przy 5 stopniach bez świec tak pali [youtube][/youtube]
jak widać około 10 sekund kręcenia, więc chyba nie jest taki zły ten silnik
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Re: Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
kordzio
po odpaleniu w przewodach paliwowych nie masz pęcherzyków powietrza?
po odpaleniu w przewodach paliwowych nie masz pęcherzyków powietrza?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Golf 2 1.6TD slinik przerywa szarpie
Nie szkoda Ci było rozrusznika i akumulatora tak piłować?ja4rqu pisze:kordzio pisze:u mnie też pali od strzała... ale chyba niestety będzie u mnie słaba kompresja, bo jak jakieś 2 miechy temu padł mi przekaźnik świec żarowych (a nie było wtedy tak zimno) to mimo kilku prób uruchomienia bez zagrzania świec nie udało się... a kilka dni temu dla kumpla padł przekaźnik w SB i za trzecim kręceniem załapał...
mój przy 5 stopniach bez świec tak pali [youtube][/youtube]
jak widać około 10 sekund kręcenia, więc chyba nie jest taki zły ten silnik
Mi sie wydaje, że jak na zdrowy silnik 10s przy plus 5 stopniach to jest słabiutko, ale zobaczę jutro na swoim specjalnie bez podgrzewania.
Mi silnik kręci gdzieś z 2 kręcenia wału rano, po zgaśnięciu kontrolki świec (a kontrolka szybko gasnie-kiedyś miałem silnik JR to świeciła z 10s).
Palę z cięgnem zmiany kąta wtrysku, dopiero gdy temperatura spadnie poniżej zera.
Kolego Kordzio a co Ty tankujesz do baku? Może pompa Ci sie rozszczelnia przez opał np.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości