drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grekiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 27, 2007 11:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: grekiu » pn paź 10, 2011 09:10

Witam.
Mam dziwny problem ze swoim VW Bora 1.9TDI (101KM, ATD). Od jakiegoś czasu pojawiły mi się dziwne drgania podczas ruszania bez względu na to czy silnik zimny czy nagrzany. Do tego podczas zmiany biegów zdarza się, że czuje lekkie szarpanie. Nie wiem za bardzo w czym szukać przyczyny. Koło dwumasowe razem ze sprzęgłem wymieniałem jakieś 20 tys. km temu więc nie powinno być z nim problemu (chociaż czasami mam lekkie problemy przy zmianie biegów - ciężko wchodzi 1, 3, 5 i rzadziej wsteczny - ten problem występował już wcześniej przed pojawieniem się drgań). Tylko czy możliwe żeby coś się podziało ze sprzęgłem po 20 tys? Ostatnio wymienianą miałem uszczelkę na wale i mechanik z tego co wiem coś przy sprzęgle grzebał, więc może tutaj szukać przyczyny? Szukałem na forum i czytałem też, że to może być wina poduszek, ale nie wiem za bardzo jak je sprawdzić.. Zauważyłem też, że od jakiegoś czasu autko jest coś słabsze więc może przyczyna gdzieś tutaj leży? Liczę na jakąś pomoc bo zaczynają mnie te drgania bardzo denerwować.
Z góry dziękuję za pomoc..



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: italiano_83 » pn paź 10, 2011 19:33

Poduszki - nie wszystkie- ale można sprawdzić, stawiając auto na biegu i popychając je do przodu - do tyłu i obserwując "pracę" silnika powinien się poruszać, ale powinien być to "sprężysty" ruch bez "pustych" przeskoków, obserwujesz miejsca mocowań i prace poduszek.
Skoro po ostatniej wizycie u mechanika pojawił się problem z biegami, to trzeba go zapytać, co tam robił, problemy z biegami to może być rozregulowany mechanizm - długość cięgieł, lub uszkodzony wybierak na skrzyni, ewentualnie nie odpowietrzony prawidłowo wysprzęglik.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grekiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 27, 2007 11:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: grekiu » pn paź 10, 2011 21:34

Dzięki za rady. Postaram się jutro popatrzeć na zachowanie silnika podczas popychania auta do przodu i do tyłu. Dokładniej to problem z ciężkim "wchodzeniem" biegów był wcześniej, a po wizycie u mechanika pojawiły się te denerwujące drgania. Podjadę spytać co robił i niech ewentualnie popatrzy.. A masz jakiś pomysł co mogło spowodować spadek mocy ? Czytałem o rożnych przyczynach min. zawór EGR (samemu można wyczyścić?)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: italiano_83 » pn paź 10, 2011 21:37

grekiu pisze: A masz jakiś pomysł co mogło spowodować spadek mocy ?
Gdybyś miał dostęp do vag-a i zrobił byś logi to było by widać jak na dłoni co się dzieje i jaka jest ewentualna przyczyna spadku mocy, gdyż wiele może być tego powodów.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grekiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 27, 2007 11:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Re: drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie bi

Post autor: grekiu » pn paź 10, 2011 22:24

italiano_83 pisze:Gdybyś miał dostęp do vag-a i zrobił byś logi to było by widać jak na dłoni co się dzieje i jaka jest ewentualna przyczyna spadku mocy, gdyż wiele może być tego powodów.
Jutro będę miał kabel więc mógłbym zrobić tylko nie bawiłem się w robienie logów jeszcze nigdy i nie bardzo wiem jak. Poradziłbyś coś ? Jakie bloki musiałbym sprawdzić?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: italiano_83 » pn paź 10, 2011 22:52

Zrób tak, silnik rozgrzany i najpierw logi dynamiczne, robimy na 3 biegu od 1400-4000 z gazem na 100% od początku do końca, wchodzisz w vag/engine/meass Bloks i wybierasz grupy 003.008.011 log/start i jazda. Ja skończysz to zrób logi bassic settings - czyli na biegu jałowym wchodzisz w vag/engine/bassic settings i robisz każdą grupę osobno przez 60s, na biegu jałowym bez dotykania gazu, grupy 003 i 011.
Sprawdź czy są zapisane jakieś błędy w sterowniku jeśli są to spisz numery i wstaw tutaj.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

grekiu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt mar 27, 2007 11:00
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

drgania przy ruszaniu i lekkie szarpanie przy zmianie biegów

Post autor: grekiu » wt paź 11, 2011 07:56

Wielkie dzięki za podpowiedź jak zrobić te logi. Zajmę się tym jutro bo dziś muszę się zająć wymianą akumulatora, bo chyba szlak go trafił. Rano nie odpaliłem nawet, a już jakiś czas dawał znać o sobie. Jakiś tydzień temu sprawdzałem błędy to były 4:
532 Napięcie zasilania
sygnał za mały - BŁĄD SPORADYCZNY
943 Podgrzewanie lusterka lewego-Z4
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1314 Sterownik silnika
obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY
1314 Sterownik silnika
magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
Pierwszy pewnie przez akumulator, drugi wiem od czego - do wymiany mam wkład lusterka, a pozostałe dwa nie wiem czego mogą dotyczyć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości