nierówna praca po odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ben84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 18, 2008 19:18
Lokalizacja: Brzeg

nierówna praca po odpaleniu

Post autor: ben84 » śr wrz 21, 2011 22:39

Witam forumowiczów.
Od niedawna jestem (chyba nieszczęśliwym) posiadaczem nowego auta. Kupiłem Skodę Octavie z silnikiem ASV 1.9 tdi 110KM, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku).
Mam z tym autem spory problem

Objawy:


Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje.

Skontrolowałem:

Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona.
Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki).
Kontrola Vag'iem:
kąt wtrysku - 51
13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić.
Dawka paliwa - 4,4 mg...
W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza

Wykonany test:

Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same

PROSZĘ O POMOC

Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym

http://www.superserwispc.pl/skoda/skoda ... 13_vag.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.superserwispc.pl/skoda/blok_7i8.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

nierówna praca po odpaleniu

Post autor: chrzaniu » pt wrz 23, 2011 05:55

Jak masz od kogos to podmien wtryski .... jak to niepomoze podmien pompe wtryskowa .


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

ben84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 18, 2008 19:18
Lokalizacja: Brzeg

nierówna praca po odpaleniu

Post autor: ben84 » pt paź 07, 2011 21:37

Apropo jednego z objawów to jest tego głośnego stukania to już został wyeliminowany. Zostało wymienione koło pasowe alternatora (to ze sprzęgiełkiem) i poduszka pod silnikiem. Przez zepsute sprzęgiełko napinacz paska strasznie latał a przez poduszkę calym silnikiem mocniej rzucało po odpaleniu, wszystko do kupy dawało głośne stukanie. Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi sie, że to będzie któryś wtrysk.



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

nierówna praca po odpaleniu

Post autor: chrzaniu » pt paź 07, 2011 22:08

albo kąt wtrysku
sprawdz VAGiem


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

misiu_1_9_8_4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw maja 04, 2006 10:05
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: nierówna praca po odpaleniu

Post autor: misiu_1_9_8_4 » sob paź 08, 2011 10:15

Kont wtrysku sprawdzony 51 na rozgrzanym silniku


1.4 TDI

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

nierówna praca po odpaleniu

Post autor: chrzaniu » sob paź 08, 2011 19:25

A korekcje wtrysków sprawdzaliscie ?? może którys leje ....


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Longhorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lip 27, 2009 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Re: nierówna praca po odpaleniu

Post autor: Longhorn » sob paź 08, 2011 19:38

ben84 pisze:Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi sie, że to będzie któryś wtrysk.
Z logu w 013 wynika, że masz wysoką korekcję dawki paliwa na 3 cylindrze w kierunku dodatnim, sięgającą do 1,88 mg/suw wkrótce po uruchomieniu silnika, a powodem tego może być spadek ciśnienia sprężania lub coś się dzieje z wtryskiwaczem.



ben84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lis 18, 2008 19:18
Lokalizacja: Brzeg

Re: nierówna praca po odpaleniu

Post autor: ben84 » ndz paź 16, 2011 23:53

Witam. Ciśnienie cylindrów zostało sprawdzone (23 bary na każdym) więc jest ok, było sprawdzane na zimnym silniku z uwagi na to że problem jest tylko gdy zimny. pozostają chyba te wtryski.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 146 gości