Nie wiem co to może oznaczać czy to jakiś problem z Turbo czy niekoniecznie.
Silnik AHF 1.9 TDI 110 KM chip na 140 KM - Założył go poprzednik.
Dodając gazu na luzie nie puszcza chmury lecz w jeździe przy 2 , 2.5 tysiącach obrotów puszcza dosyć sporawą chmure, najczęsciej przy nagłym wyprzedaniu to dokładnie widać.
Znajomy stwierdził że to może być lipny chip i za dużo podaje mu paliwa i nie zdąża tego przepalać czy to prawda czy jednak zgłosić się z tym do jakiegoś mechanika? Są powody do obaw?
Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
A czy to kopcenie tak nagle wystąpiło czy było tak od momentu kupna auta ?2nec pisze:Dodając gazu na luzie nie puszcza chmury lecz w jeździe przy 2 , 2.5 tysiącach obrotów puszcza dosyć sporawą chmure,
To rozumiem, że jest wpięty w instalacje box - zewnętrzny a nie były edytowane mapy w ECU przez tunera, bo to dwie różne bajki.2nec pisze:Silnik AHF 1.9 TDI 110 KM chip na 140 KM - Założył go poprzednik.
Jak kopci tylko przy bucie, to jeszcze powodów do jakiegoś wielkiego zmartwienia nie ma, gorze jak by kopcił non-stop, albo walił jak z fabrycznego komina.
Sprawdź szczelność układu doładowania na początek turbo-ic- kolektor dolotowy czy nie ma gdzieś "dziury" szczególnie przy IC bo tam lubią opaski puszczać.
Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
No jak mu przycisne to jest w lusterkach widoczne bardzo a jak jezdze spokojnie to nie widać delikatnie no ale to chyba kazdy dieselek kopci. tydzien temu bylem u mechanika wymienial mi sprezyny laczniki stab filtry olej i pare innych smieci i mial mi wyczyscic IC a rozumiem ze ten caly dolot to od IC idzie? Laik jestem moj 1-wszy Diesel 
* a i kopcenie było od momentu kiedy wszedlem w posiadanie Czwórki wiec wydaje mi sie ze on juz jezdzil na tym dlugo jak nie dluzej ...

* a i kopcenie było od momentu kiedy wszedlem w posiadanie Czwórki wiec wydaje mi sie ze on juz jezdzil na tym dlugo jak nie dluzej ...
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
Więc możliwe, że ma polane trochę po tłokach, co by moc była i tyle, jedni chcą program bezdymny, a drudzy chcą moc i dym w granicach rozsądku podczas butowania im nie przeszkadza. Układ doładowania sprawdzasz rury od turbo poprzez intercooler aż do kolektora dolotowego.2nec pisze:* a i kopcenie było od momentu kiedy wszedlem w posiadanie Czwórki wiec wydaje mi sie ze on juz jezdzil na tym dlugo jak nie dluzej ...
Jak chcesz, żeby nie dymił to trzeba edytować ten soft który masz u tunera, "przytnie" gnój, moc pewnie nieco spadnie i będzie mniej dymu- zakładając, że końcówki wtryskiwaczy nie leją.
Re: Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów
Rozumiem. Dzieki bardzo za pomoc. Pozdrawiam
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości