Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
2nec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw maja 14, 2009 06:21
Lokalizacja: EL
Kontakt:

Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

Post autor: 2nec » czw paź 06, 2011 17:11

Nie wiem co to może oznaczać czy to jakiś problem z Turbo czy niekoniecznie.
Silnik AHF 1.9 TDI 110 KM chip na 140 KM - Założył go poprzednik.
Dodając gazu na luzie nie puszcza chmury lecz w jeździe przy 2 , 2.5 tysiącach obrotów puszcza dosyć sporawą chmure, najczęsciej przy nagłym wyprzedaniu to dokładnie widać.
Znajomy stwierdził że to może być lipny chip i za dużo podaje mu paliwa i nie zdąża tego przepalać czy to prawda czy jednak zgłosić się z tym do jakiegoś mechanika? Są powody do obaw?


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

Post autor: italiano_83 » czw paź 06, 2011 18:23

2nec pisze:Dodając gazu na luzie nie puszcza chmury lecz w jeździe przy 2 , 2.5 tysiącach obrotów puszcza dosyć sporawą chmure,
A czy to kopcenie tak nagle wystąpiło czy było tak od momentu kupna auta ?
2nec pisze:Silnik AHF 1.9 TDI 110 KM chip na 140 KM - Założył go poprzednik.
To rozumiem, że jest wpięty w instalacje box - zewnętrzny a nie były edytowane mapy w ECU przez tunera, bo to dwie różne bajki.
Jak kopci tylko przy bucie, to jeszcze powodów do jakiegoś wielkiego zmartwienia nie ma, gorze jak by kopcił non-stop, albo walił jak z fabrycznego komina.
Sprawdź szczelność układu doładowania na początek turbo-ic- kolektor dolotowy czy nie ma gdzieś "dziury" szczególnie przy IC bo tam lubią opaski puszczać.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
2nec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw maja 14, 2009 06:21
Lokalizacja: EL
Kontakt:

Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

Post autor: 2nec » pt paź 07, 2011 07:45

No jak mu przycisne to jest w lusterkach widoczne bardzo a jak jezdze spokojnie to nie widać delikatnie no ale to chyba kazdy dieselek kopci. tydzien temu bylem u mechanika wymienial mi sprezyny laczniki stab filtry olej i pare innych smieci i mial mi wyczyscic IC a rozumiem ze ten caly dolot to od IC idzie? Laik jestem moj 1-wszy Diesel :)

* a i kopcenie było od momentu kiedy wszedlem w posiadanie Czwórki wiec wydaje mi sie ze on juz jezdzil na tym dlugo jak nie dluzej ...


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

Post autor: italiano_83 » pt paź 07, 2011 17:48

2nec pisze:* a i kopcenie było od momentu kiedy wszedlem w posiadanie Czwórki wiec wydaje mi sie ze on juz jezdzil na tym dlugo jak nie dluzej ...
Więc możliwe, że ma polane trochę po tłokach, co by moc była i tyle, jedni chcą program bezdymny, a drudzy chcą moc i dym w granicach rozsądku podczas butowania im nie przeszkadza. Układ doładowania sprawdzasz rury od turbo poprzez intercooler aż do kolektora dolotowego.
Jak chcesz, żeby nie dymił to trzeba edytować ten soft który masz u tunera, "przytnie" gnój, moc pewnie nieco spadnie i będzie mniej dymu- zakładając, że końcówki wtryskiwaczy nie leją.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
2nec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw maja 14, 2009 06:21
Lokalizacja: EL
Kontakt:

Re: Kopci bardziej przy 2.5 tyś obrotów

Post autor: 2nec » pt paź 07, 2011 19:57

Rozumiem. Dzieki bardzo za pomoc. Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/8480][img]http://www.motostat.pl/user_images/8480/icon3.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości