Kody silników - różnice w ich budowie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: ttomecki » ndz maja 15, 2011 01:47

W takim razie nic tylko wkładać silnik i śmigać następne 200 tys, dzięki za pomoc. Aha może ktoś jeszcze sprawdzić w etce czy BKC i BXF mają to samo koło dwumasowe i turbinę. dziękuję



ttomecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 23:28
Lokalizacja: Częstochowa

Re:

Post autor: ttomecki » ndz maja 15, 2011 01:58

Dario84 pisze:
souler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie ;)

CZY jeśli BKC zamienię na BXF to muszę mieć też sterownik od BXF czy może zostać stary od BKC, dziękuję za pomoc



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » ndz maja 15, 2011 12:08

ttomecki pisze:może ktoś jeszcze sprawdzić w etce czy BKC i BXF mają to samo koło dwumasowe i turbinę.
to zależy, do BXF montowali tylko koło 228mm a do BKC w zależności od napędu, do przednio napędowych wsadzali
228mm a do 4Motion 240mm a jeśli chodzi o turbawki to do jednego i drugiego generalnie szły takie same z tym że
montowali KKK lub GARRETT w zależności od rocznika
ttomecki pisze:sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladnie
osobiście tego nie sprawdzałem ale z tego co kolega napisał kilka postów wcześniej to obydwa te silniki
są sterowane EDC16 więc różnią się tylko softem


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

car.partes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 18, 2011 09:06

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: car.partes » wt maja 24, 2011 20:37

Mając w aucie silnik BXE, spokojnie mogę wrzucić BXF ? Różnią sie tylko ssterownikiem ?

z góry dzięki



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » śr maja 25, 2011 05:23

car.partes pisze:Mając w aucie silnik BXE, spokojnie mogę wrzucić BXF ?
śmiało możesz robić taką zamiankę
car.partes pisze:Różnią sie tylko ssterownikiem ?
sprawdzę to póżniej jak wrócę z pracy


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

car.partes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 18, 2011 09:06

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: car.partes » śr maja 25, 2011 11:40

Chodzi mi o cały kompletny BXF ( cały osprzęt ), podmiana za BXE. Mam koło siebie BXE BXF turbiny klimy vacum 2masy, jest to 100 % to samo.

Także Detektor czekam na info. Z góry dzięki



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » śr maja 25, 2011 18:25

car.partes pisze:Chodzi mi o cały kompletny BXF ( cały osprzęt ), podmiana za BXE. Mam koło siebie BXE BXF turbiny klimy vacum 2masy, jest to 100 % to samo.

Także Detektor czekam na info.
prześwietliłem dokładnie obydwa silniki od środka i pod względem osprzętu no i obydwa silniki wraz z osprzętem
nie różnią się niczym oczywiście biorąc pod uwagę że pochodzą z tego samego modelu auta. Jedyna różnica
jest w sterownikach a dokładnie w ich programie, BXF ma sterownik 03G 906 021 KG a
BXE ma sterownik 03G 906 021 KH. Jeśli kombinujesz z podniesieniem mocy auta to podmieniasz
tylko sterownik i szerokiej drogi no chyba że masz jakiegoś BXE pod ręką młodszego rocznikiem i małym przebiegiem.
Z ciekawości zapytam, co Ci chodzi po głowie ?


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

car.partes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 18, 2011 09:06

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: car.partes » śr maja 25, 2011 20:05

Witam,

Sprzedaje silniki samochodowe, młode roczniki 2008 > 2010.
Klient w OCTAVI ma silnik BXE, który uległ uszkodzeniu. Kupił ode mnie silnik BXF kompletny turbo klima 2mass itd.

Również czekam na info z jego strony czy wszystko ok.

Chodzi mi o to czy montując silnik BXF pod ten sterownik który juz ma ze starego BXE, wszystko będzie grało


Dzięki wielkie !



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » czw maja 26, 2011 00:13

car.partes pisze:Chodzi mi o to czy montując silnik BXF pod ten sterownik który juz ma ze starego BXE, wszystko będzie grało
pomijając już kwestię osprzętu, do BXF i BXE montowali te same pompowtryskiwacze więc już na starcie
przy tego typu podmiankach jest to wielkim plusem więc musi wszystko grać i nie usłyszysz od gościa nic innego
jak to że wszystko jest ok.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

car.partes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 18, 2011 09:06

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: car.partes » pn maja 30, 2011 21:36

Witam,

Wszystko pasowało, różniło się tylko czujnikiem przy misie olejowej :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » wt maja 31, 2011 05:33

car.partes pisze:Wszystko pasowało, różniło się tylko czujnikiem przy misie olejowej
napisz mi na czym polegała ta różnica w czujnikach bo powiem szczerze że mnie zaskoczyłeś
myślałem do tej pory że jest jeden rodzaj czujnika


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

car.partes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 18, 2011 09:06

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: car.partes » wt maja 31, 2011 18:05

Różnica taka że w silniku klienta BXE 2006 przy misce był czujnik, a na moim BXF 2010r nie było ; )
Co skutkowało wywalaniem błedu. Nie chcieli ingerować w fabrycznie założoną michę, więc programowo pozbyli się błędu.
Także taka drobnostka, ale zależy to chyba od modelu samochodu.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: Detektor » wt maja 31, 2011 21:16

car.partes pisze:Różnica taka że w silniku klienta BXE 2006 przy misce był czujnik, a na moim BXF 2010r nie było
czyli jest tak jak myślałem, auto albo ma czujni lub go nie ma wogóle a czujniki są wszystkie takie same
bez różnicy jaki to model auta.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

krzys1216
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 17, 2011 20:24

Re: Kody silników - różnice w ich budowie

Post autor: krzys1216 » śr paź 05, 2011 23:18

Panowie a jak jest z silnikami 116Km w ktorych byly montowane 6 biegowe skrzynie. One maja 116KM czy 115KM ? oraz jakie jest oznaczenie silnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości