Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: hoja » wt mar 08, 2011 21:40

dzisiaj u siebie ustawiłem kąt elegancko :)



gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: gelek82 » wt mar 08, 2011 23:57

i jak pali elegancko ? :)



Awatar użytkownika
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: hoja » śr mar 09, 2011 07:44

gelek82 pisze:i jak pali elegancko ? :)
no dzisiaj z rana, co prawda było tylko -2 na dworze ale odpalił od strzała i bez dymu :) potestuje parę dni to zobaczę czy już wreszcie będzie normalnie odpalał :pub: :bajer:



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 10:01

gelek82 pisze:Foto porada z ustawieni kąta wtrysku

1. Ściągamy plastikową osłonę na silniku, potrzebny klucz nasadowy 10 mm

2. Ściągamy osłonę paska rozrządu i widzimy koło pompy wtryskowej

3. Do ustawienia potrzebne są dwa klucze 13 mm i 22 mm

4. Kluczem 13 mm luzujemy 3 śruby

Proponuję wykręcić jedną śrubę i sprawdzić jej stan, u mnie każda miała zniszczony gwint co widać na fotkach na początku postu, więc kupiłem nowe w aso w cenie 2 zł za 1 sztukę, lepiej wymienić bo jedna stara ukręciła mi się ostatnio

5. Kluczem 22 mm kręcimy delikatnie dużą nakrętką w celu regulacji kąta wtrysku
- obrót dużej nakrętki nie powoduje obrotu koła pompy i paska rozrządu
- obrót dużej nakrętki powoduje obrót wału pompy wtryskowej
- obrót o 1mm to jakieś 22 stopnie kąta obrotu, więc ruchy muszą być minimalne, mniej niż 1 mm wiec najlepiej delikatnie stuknąć w płaski klucz

6. Zakręcamy mocno 3 śruby 13 mm, odpalamy silnik i sprawdzamy kąt wtrysku vagiem
Jeśli nie jest idealny to powtarzamy do skutku punkt 4 i 5

w którą strone trzeba kręcić ?? w prawo czy w lewo ? nie zrypie się nic ??


nie ma mnie

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: daniel.wwe » wt wrz 27, 2011 13:55

speckom pisze:w którą strone trzeba kręcić ??
W stronę zderzaka przyśpieszamy, w stronę szyby opóźniamy


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 14:53

daniel19843 pisze:
speckom pisze:w którą strone trzeba kręcić ??
W stronę zderzaka przyśpieszamy, w stronę szyby opóźniamy

to wszystko jasne :)


nie ma mnie

Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: macv6 » wt paź 04, 2011 22:32

Kąt jest przyspieszony jeżeli wartość wynosi więcej niż 50, a opóźniony kiedy mniej niż 50, tak?



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: speckom » śr paź 05, 2011 06:06

macv6 pisze:Kąt jest przyspieszony jeżeli wartość wynosi więcej niż 50, a opóźniony kiedy mniej niż 50, tak?
taaa:) chyba ?


nie ma mnie

gelek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: sob lis 01, 2008 13:20
Lokalizacja: Lublin

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: gelek82 » śr paź 05, 2011 10:27

Przekręć w każdą ze stron, sprawdź na VAG'u i wtedy będziesz wiedział jak jest w rzeczywistości :)



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: speckom » śr paź 05, 2011 11:17

gelek82 pisze:Przekręć w każdą ze stron, sprawdź na VAG'u i wtedy będziesz wiedział jak jest w rzeczywistości :)

no za duzo nie przekrecaj ....


nie ma mnie

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: daniel.wwe » śr paź 05, 2011 11:36

kąt wtrysku w TDI-Timing: punkt żółty powinien być na niebieskiej linii, a nie powinien wychodzić między zieloną a czerwoną. Dla lepszej wydajności całego silnika jest tak ustawić kąt wtrysku aby był lekko przyśpieszony (czyli powyżej niebieskiej linii) wtedy zimny silnik lepiej zapala, zaś przy dużym obciążeniu nie będzie miał problemu ze spaleniem dużej dawki paliwa.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: Mumin90 » pt paź 14, 2011 19:25

daniel19843 pisze:
speckom pisze:w którą strone trzeba kręcić ??
W stronę zderzaka przyśpieszamy, w stronę szyby opóźniamy
chya coś ci sie pomyliło jest odwrót



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: daniel.wwe » pt paź 14, 2011 20:48

Mumin90 pisze:chya coś ci sie pomyliło jest odwrót
To chyba Tobie się coś pomyliło :bajer:


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM

Post autor: wesol » sob paź 15, 2011 13:46

Tak do zderzak aprzekrecajac pompa czyli zgodnie z kierunkiem porusznaia si epaska przyspieszamy kąt.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 200 gości