Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » pn paź 03, 2011 19:15

Otoz problem przedstawia sie nastepujaco. Mam golfa mk2 1.6 td sb i przy butowaniu momentalnie wzrasta temperatura. Wydaje mi sie, ze przed wymiana rozrzadu, pompy wody i termonstatu tak nie bylo. Mam olej w plynie chlodniczym, wylaczylem chlodniczke oleju z obiegu i jestem na etapie czyszczenia ukladu chlodzenia. Diziaj kupilem jakis specyfik, ale jak dla mnie szalu nie zrobil, uklad nadal zaolejony. Woda plukalem juz z 3 razy, specyfikiem raz. Macie moze jakis pomysl na dobre przeczyszczenie? Wracajac do tematu, co moze powodowac to grzanie sie? Wykluczmy na razie uszczelke pod glowica i pekniety blok, bo chce zobaczyc czy to nie ta chlodniczka powodowala olej w plynie chlodzacym. Przestawiony rozrzad ? Zly kat wtrysku?

[youtube][/youtube] U mnie temp. wyglada podobnie. Widze, ze ten ktos sie tym nie przejmuje.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: stonefree » pn paź 03, 2011 22:11

Ja obstawiam wadliwy termostat. Jakiej firmy kupiłes?



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » pn paź 03, 2011 22:24

To nie ja kupowalem, tylko mechanik. Tak wiec ciezko mi powiedziec, a zostal wymieniony przy okazji, tamten dzialal ok. Waz przy termostacie robi sie goracy, to chyba sprawny?



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn paź 03, 2011 22:45

kolego skoro temperatura rośnie to powinna chłodnica się włączyć aby zbić ci temperaturę, druga sprawą jest jak kolega stonefree, napisał jakiej jest firmy termostat.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » pn paź 03, 2011 22:58

Chlodnica? W sensie wentylator? On jest wlasnie niesprawny, w sensie drugi bieg tylko sie wlacza i to tez ledwo sie kreci. Jakos kiedys go zrobie, ale podczas jazdy ped powietrza powinien wystarczac chlodnicy zeby wychlodzila uklad? A z tym termostatem to bede mogl sie dowiedziec jutro jakiej firmy byl, o ile bedzie pamietal. Ewentualnie moge go wymontowac, bedzie gdzies wybite jakiej jest firmy? Ale skoro jak pisalem wczesniej, waz prowadzacy do termostatu robi sie goracy, to chyba termostat sprawny?



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn paź 03, 2011 23:09

czarnyblack, sorki chodził mi o wentylator :pub: owszem pęd powietrza powinien wystarczyć, ale skoro temperatura rośnie to normalnym objawem jest niesprawny termostat-> a najpewniej jest sprawdzić czy dobrze otwiera przy odpowiedniej temperaturze, jak jest w porządku to coś może z ickiem masz nie tak?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » wt paź 04, 2011 19:10

A ze tak sie spytam, jak juz bede ten termostat sprawdzal, to mam do wrzacej wody wlozyc i zobaczyc czy rozszerzy sie o 7mm?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: stonefree » wt paź 04, 2011 19:45

czarnyblack pisze: do wrzacej wody wlozyc i zobaczyc czy rozszerzy sie o 7mm
Można i tak, ale ja bym zainwestował te 55 PLN i włożył nowy, czyli firmy co najmniej WAHLER. Do tego płyn G12. Poza tym zró porzadek z tą chłodnicą oleju.



Awatar użytkownika
dudasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: śr mar 05, 2008 01:15
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: dudasz » wt paź 04, 2011 20:15

kolego, te wskazanie jakie masz wydaje mi się że jest poprawne. u mnie po wymianie oryginalnego termostatu na "ten z górnej półki" zamiennik wydawało mi się że się grzeje, ale że wymieniałem w jednym czasie chłodnice pomyślałem że to wina chłodnicy [używana z zachodu...] jednak po wyciągnięciu termostatu silnik był tak nie dogrzany, że [w sierpniu] zakryłem pół chłodnicy. Kupiłem inny zamiennik termostatu i wskazanie też jest tak jakby za duże i tak jeżdżę. jak dla mnie na 99% jest ok.... żeby na wolnych obrotach wentylator się załączył [po normalnym rozgrzaniu silnika do temp pracy] upływa dużo czasu czyli jest w chłodnicy zapas "zimnej" wody....
chciałbym przypomnieć że wskaźnik w mk2 wskazuje rzeczywistą tem wody.... w jakiś tdi'kach niby pokazuje zawsze 90* a tak na prawde temp wody silnika moze byc w przedziale od ok 74-104 st i pokaze zawsze 90st. jeśli ktoś nie zrozumiał mego wywodu to przepraszam :banghead:



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » wt paź 04, 2011 20:33

dudasz, Wywód zrozumiałem ; ] Ale muszę przyznać, że teraz mam mętlik w głowie. Może też być, że wskaźnik temp świruje, tez czytałem o takich przypadkach. Muszę przyznać, że wolałbym wiedzieć na 100% co jest tego przyczyną. Mówisz, że tak jeździsz i jest ok, sam już nie wiem. Może zamontować jakiś dodatkowy wskaźnik temp chociaż na chwilę? Tylko jaki wskaźnik? Gdzie zamontować czujnik?

EDIT: No dobra, już popatrzylem i widze wskazniki na allegro. Pewnie najlepiej bedzie zamontowac temp. wody i oleju? Na pewno nie zaszkodzi. Oczywiscie z chlodniczka i tak sie uporam w swoim czasie.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: inż. Mk2_marcin » wt paź 04, 2011 20:54

czarnyblack, po prostu jak odczujesz różnicę w spalaniu to coś jest nie tak (no chyba że jakieś mody przeprowadzałeś w tym czasie to cieżko stwierdzić)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14133
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: Michał_1977 » wt paź 04, 2011 21:01

czarnyblack pisze:Wydaje mi sie, ze przed wymiana rozrzadu, pompy wody i termonstatu tak nie bylo
czarnyblack pisze:mechanik
czarnyblack,a to Pan mechanik nie wie,że po wymianie rozrządu ustawia się kąt wtrysku?!
Jeżeli jest za wczesny,a przypuszczam,że jest,to silnik siłą rzeczy musi się bardziej grzać.
czarnyblack pisze:wolałbym wiedzieć na 100% co jest tego przyczyną
Ustaw kąt wtrysku na 0,90mm +/-0,02mm i temperatura wróci do normy :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » wt paź 04, 2011 21:14

Michał_1977, Moj mechanik (kumpel) zrobil mi to za darmo i akurat jakis pompiarz od niego sie napatoczyl i odstawil taka fuszerke. Ogolnie to nie wiem czy pamietasz, ale wlasnie umieszczalem filmik z pracy mojego silnika i tam stwierdziles, ze kat jest za wczesny. Ten temat zalozylem zeby jeszcze wysluchac opinii innych. Jutro moze sprobuje cos z tym podzialac.



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

Grzeje sie przy butowaniu 1.6 td

Post autor: czarnyblack » śr paź 19, 2011 18:23

Na razie odstawilem kat wtrysku na bok, gdyz dzisiaj sprawdzilem waz dolny i byl kompletnie zimny, gorny na natomiast twardy, a temperatura poza polowa. Termostat chcialem pod blokiem wyjac od gory. Niestety nie ma dojscia do tej srubki co jest przy misce olejowej. Jak podejde od dolu i odkrece ta oslone silnika, to bez problemu wykrece termostat?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 200 gości