grzanie się silnika po raz setny :/

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » wt wrz 27, 2011 14:59

witam kolegów

mam nieco nietypowy problem z mooim golfem ze względu na to że nie mam pojęcia dlaczego mi się on grzeje.
silnik zaczął mi się grzać jakiś niecały miesiąc po dokładce klimy. czyli jak wiecie też zmieniona chłodnica, byl to zamiennik z 2007 roku.
jak wskazówka stoi po środku to mi dochodzi do połowy tego okienka następnego,w skrajnych przypadkach do przedostatniej kreski
auto : Golf 2 Tdic 80KM


na wstępie napisze co zostało wymienione:
-termostat
-uszczelka pod głowicą
-przepłukany układ preparatem rozrzedzającym osady , coś tam wyleciało niiby ale nie pomogło,
-czujnik dający sygnał na wentylator aby to za pozno nie włączał się,
-wentylator sprawdzany na krótko i działa na obydwu biegach, łożysko w nim również dobre,
-turbo dmucha 0,7 bar na wskaźniku czyli chyba niezakoksowane łożyska, jak pokręcę turbo ręką to kręci się raczej bez oporów na cieplym silniku
-silnik lekko pomodzony turbo do 0,7bar a dawka lekko dymna aczkolwiek działał długo bez zarzutu na takich modach więc to nie przez nie pewnie
-pompa sprawdzona i ma wszystkie swoje skrzydełka nic nie połamane, kręci się tylko nie wiem czy z dobrą prędkością gania płyn bo nie umiem tego sprawdzić
-układ odpowietrzony, obydwie rury wchodzące do ściany grodziowej odpowietrzone


moje podejrzenia padają teraz na chłodnicę która jest niby nowa z 2007 roku ale mowił mi jeden mechanik że to podróby szybko rdzewieją od środka i mają węższe kanaliki, a cały problem grzania zaczął mi się po tym jak zamontowałem klimatyzację, również nagrzewnica była wymieniona, układ odpowietrzony obydwie rury wchodzące do ściany grodziowej są gorące,



POMOŻE ktoś ?
już tyle kasy i czasu na to straciłem a nie da się nim jeździć normalnie trzeba wolno i puszczać ciepłe powietrze :(


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 27, 2011 16:40

coleman, chłodnicę cieczy przysłoniłeś chłodnicą klimy i przedmuch jest słabszy,to raz,a dwa,że kompresor klimy stawia silnikowi dodatkowy opór,więc silnik ma prawo złapać większą temperaturę.Mi codziennie (od czasu modów silnika),gdy mocniej przycisnę,wskaźnik pokazuje tak jak Tobie i nie robię z tego jakiegoś problemu.Wentylator włącza się poprawnie,więc nie mam się czym przejmować :bigok:
coleman pisze:podejrzenia padają teraz na chłodnicę która jest niby nowa z 2007 roku ale mowił mi jeden mechanik że to podróby szybko rdzewieją od środka i mają węższe kanaliki
Z tym mogę się zgodzić.
Jeszcze jedno-jak zakładałeś klimę,ruszałeś pompę wtryskową?
Jeśli tak,to może być źle ustawiony kąt wtrysku (zbyt wczesny) i silnik będzie się bardziej grzał.Ustaw zegarowo lub lampą i powinno się poprawić :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » śr wrz 28, 2011 15:12

pompa nie była ruszana, po pierwsze niemozliwe ze grzeje się od modów bo grzeje sie przy zwyklej jezdzie i tego nigdy nie bylo wczesniej,
po drugie dla pewnosci jak klima byla nie nabita jeszcze to wyjalem chlodnice klimy a problem byl dalej, rozmawialem z fachowcem od klimatyzacji i mowil ze chlodnica klimy ktora jest drozna, tak jak w moim przypadku, nie ma prawa wplywac na grzanie sie silnika w żadnym stopniu a jesli nawet to czujnik tego i tak nie odczuje bo przeplyw powietrza jest, osobiscie poznalem w tym roku inżyniera w niemczech który zaprojektował ten silnik i mówił mi to samo,

sprawdze jeszcze elektr pompke robiącą dodatkowy obieg płynu a jak nie to to wymienie chlodnice na nową bo ta niewiadomo ile lezala moze zardzewiala itak dalej,
kolega tez mi powiedzial ze chlodnica musi byc ciagle czyms napelniona inaczej zaczyna gnićć a ta nie wiem ile lezala czekala naa mnie


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » pt wrz 30, 2011 19:04

w pon wymieniam chlodnice, a mozliwe ze nagrzewnica ma slaby przeplyw i tez grzeje sie sillnik przez nia? ogolnie jak byl zapowietrzony i odpowietrzylem przez korek to szybko zrobily sie oba weze gorace ale czy ona musi brac udzial w obiegu wody w ukladzie?


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 30, 2011 21:21

coleman pisze:czy ona musi brac udzial w obiegu wody w ukladzie?
Jeżeli nie jest suwak ustawiony na grzanie,to nie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » ndz paź 02, 2011 19:30

wiec jesli jest zapchana nagrzewnica to obieg ukladu chlodniczego nie jest zachwiany bo płyn nie krąży w nagrzewnicy,
zatem zabieram sie do wymiany chlodnicy bo lezała na pewno wiecej niz miesiac nienapelniona niczym i pewnie skorodowala,

uszczelka pod glowica byla wymieniana, choc jak sie okazało tamta stara też była dobra, przestrzałów nie ma nigdzie , a grzanie spowodowane pęknieciem bloku czy głowicy nastąpiłoby dopiero jakby widoczne pęknięcia byłyby chyba, nic tam nie stwierdzilem takiego


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » pn paź 03, 2011 19:53

chłodnica wymieniona, dalej jest problem niestety , *#cenzura#* co to moze byc w koncu


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14296
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: Michał_1977 » pn paź 03, 2011 21:18

coleman pisze:na wstępie napisze co zostało wymienione:
-termostat
Z jaką temperaturą otwierania założyłeś ten termostat?
Jeszcze jedno-możesz podjechać do pompiarza,żeby sprawdził Ci kąt wtrysku,bo jak za wczesny,to silnik mocniej grzeje się :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » pn paź 03, 2011 21:29

termostat wahlera ktory zawsze kupowalem i dobrze bylo, dedykowany do tego silnika, na bank dobry,
ale czy pompa sama by sie przestawila? jak wspominalem grzebane bylo w grzybie, czy mozliwe ze dawka spadla paliwa i za duzo turbo tloczy wzgledem dawki paliwa i wtedy za szybko grzeje sie przez to? ale auto normalnie działa ,

mozliwe zeby pompa sama sie przestawila? a moze rozrząd?


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

grzanie się silnika po raz setny :/

Post autor: coleman » wt paź 04, 2011 19:08

przyjrzałem sie dokladnie i teraz po wymianie chlodnicy dochodzi tylko do niecalej polowy tego okienka przedostatniego, i stoi niewazne czy sie mocno butuje czy nie, jak wiatrak sie wlaczy to na niedlugo tak na krotko bardzo czyloi bardzo sie nie przegrzewa,
w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli mi ze są dwa typy czujników temp pokazujacej temp na blacie, opcja bez klimy i z klimą, jutro kupuję ten z klimą i zobacze


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości