TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » pt wrz 23, 2011 08:51

[golf iv tdi ] alh ( CHYBA ) rok 1998

problem z odpaleniem na zimnym, ciepłym silniku


problem w tym ,że ma trudnosci z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku , mało pali w granicach 5-6 litrów


co sprawdzić wymienić , czy gdzies podjechać na ustawienie lub mozna samemu to ustawić vagiem czy czymś ??
Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 07:58 przez speckom, łącznie zmieniany 1 raz.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
l_witek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 23, 2005 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: l_witek » pt wrz 23, 2011 11:54

Piasek pisze:Zawór nie jest elementem składowym wymienianego filtra.
Czyżby chodziło o nr 4 ??

Obrazek



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piasek » pt wrz 23, 2011 12:30

Dokładnie


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
l_witek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 23, 2005 23:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: l_witek » sob wrz 24, 2011 13:23

Piasek pisze:Dokładnie
Podziękował :)



Awatar użytkownika
mateuszek278
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: śr lip 23, 2008 18:50
Lokalizacja: Stargard Szczecinski
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mateuszek278 » sob wrz 24, 2011 16:56

WItam.
Koledzy pomozecie mi??
ogolnie mam problem z odpaleniem silnika tdi afn jak jest cieply... a jak zimny pali od 1 zakrecenia.. ale zjawisko sie zmienia gdy odlacze czujnik temperatury wody.. i nawet na cieplym pali idealnie lecz bardzo kopci na jasny kolor...



Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » sob wrz 24, 2011 22:28

witam wszystkich, mam taki problem Golf IV 1.9 TDI 90KM, chodzi o to że gdy jest ciepło lub gdy auto jest ciepłe to pali zawsze na dotyk, ale gdy np. postoi przez nockę w nocy będzie z 7-10stopni na plusie to gdy rano idę go o 7 odpalić i jest podobna temperatura to poprostu nie pali mi na dotyk tylko muszę go te 3-6sekund pokrecić dłużej,,, nie wiem co to może być? boję się gdy temperatura spadnie poniżej to go nie odpalę a autka jeszcze nie znam dobrze bo mam je od czerwca tego roku, najpierw zmieniłem filtr paliwa(bosh) powietrza olej + filtr oleju no ale to nic nie zmieniło, następnie wymiana świec wszystkich na 4 nowe bosha no i dalej jest tak samo, zmieniłem jeszcze wężyki podciśnienia... co może być przyczyną? no akumulatora nie sprawdzałem ale czy to może być on przy takiej temp?


Obrazek

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: dimmer » ndz wrz 25, 2011 08:38

DLA TYCH KTÓRZY MAJĄ PROBLEM ZE ZDEJMOWANIEM PRZEWODÓW PALIWOWYCH z pompy i nie tylko.. wczoraj czyściłem u siebie pompę w baku i doszedłem do tego jak łatwo zdjąć przewody paliwowe z którymi jest taki straszny problem.. mowa o tych plastikowych na pompie na wierzchu ...trzeba porostu wcisnąć to zabezpieczenie które tam jest ...np śrubokrętem wciskamy to zabezpieczenie do środka i ta nakładka z wężem schodzi aż miło:):) nie znalazłem nigdzie na forum aby to było napisane jak łatwo to zrobić więc pisze tu jest jak pompę wyjąć kilka tematów ale jak te plastikowe węże z nakładkami zdjąć już nie ma chyba ze przeoczyłem albo coś.. mam nadzieje że może komuś to pomoże :):)


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 07:36

plisss pomoże mi ktoś ?? , cięzko odpala czy zimny czy ciepły ale odpala od strzała na letnim silniku po wyjeciu wtyczki temperatury , coto może być pompa do wymiany ?? , gdzie w okolicach kutna to robią ?? bardzo prosze o pomoc bo mi siadzie rozrusznik i akumulator jak go bede tak chechłał.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » wt wrz 27, 2011 07:59

speckom pisze:[golf iv tdi ] alh ( CHYBA ) rok 1998

problem z odpaleniem na zimnym, ciepłym silniku


problem w tym ,że ma trudnosci z odpaleniem na zimnym i ciepłym silniku , mało pali w granicach 5-6 litrów


co sprawdzić wymienić , czy gdzies podjechać na ustawienie lub mozna samemu to ustawić vagiem czy czymś ??
plisss pomoże mi ktoś ?? , cięzko odpala czy zimny czy ciepły ale odpala od strzała na letnim silniku po wyjeciu wtyczki temperatury , coto może być pompa do wymiany ?? , gdzie w okolicach kutna to robią ?? bardzo prosze o pomoc bo mi siadzie rozrusznik i akumulator jak go bede tak chechłał. :(


nie ma mnie

Awatar użytkownika
szewczi90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: sob lip 02, 2011 22:36
Lokalizacja: - - - - - -
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: szewczi90 » śr wrz 28, 2011 14:58

szewczi90 pisze:witam wszystkich, mam taki problem Golf IV 1.9 TDI 90KM, chodzi o to że gdy jest ciepło lub gdy auto jest ciepłe to pali zawsze na dotyk, ale gdy np. postoi przez nockę w nocy będzie z 7-10stopni na plusie to gdy rano idę go o 7 odpalić i jest podobna temperatura to poprostu nie pali mi na dotyk tylko muszę go te 3-6sekund pokrecić dłużej,,, nie wiem co to może być? boję się gdy temperatura spadnie poniżej to go nie odpalę a autka jeszcze nie znam dobrze bo mam je od czerwca tego roku, najpierw zmieniłem filtr paliwa(bosh) powietrza olej + filtr oleju no ale to nic nie zmieniło, następnie wymiana świec wszystkich na 4 nowe bosha no i dalej jest tak samo, zmieniłem jeszcze wężyki podciśnienia... co może być przyczyną? no akumulatora nie sprawdzałem ale czy to może być on przy takiej temp?

poradzi ktoś coś na to?


Obrazek

Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Mako » śr wrz 28, 2011 21:14

speckom, wymień czujnik temperatury.
szewczi90, sprawdź kąt wtrysku akumulator, czy nie ma powietrza w wężykach, sprężanie hmm odepnij wtyczkę od temp przed odpaleniem i odpal



Asia1822
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt cze 21, 2011 23:15

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Asia1822 » śr wrz 28, 2011 22:59

Witam wszystkich,
Moja bora 1.9 tdi 110 km ciężko pali gdy silnik się nagrzeje, natomiast gdy jest zimny pali na dotyk, nie ma żadnych innych objawów, mechanicy twierdzą że jest to sprawa pompy wtryskowej, czytając różne fora, znalazłam kilka rozwiązań dla tego problemu, regeneracja pompy lub wymiana i tu również nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem, czy ktoś mógłby podać koszt regeneracji, są również propozycje takie jak zmiana dawki rozruchowej, przez założenie jakiegoś chipu, ale czy to jest rozwiązaniem problemu czy tylko "oszukaniem" pompy którą i tak prędzej czy później trzeba będzie wymienić?
Bardzo proszę o jakąś radę.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
speckom
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
Lokalizacja: Ferrara Włochy
Kontakt:

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: speckom » czw wrz 29, 2011 08:16

[quote="Mako"]speckom, wymień czujnik temperatury.

a jak wyjme wtyczke temperatury to tez ciezko odpala... więc to nie czujnik wody ( a on pokazuje prawidłowo )

dodam ,że jak ciepły to mu sie poprawiło troche ( powymieniałem wezyki )

a jak zimny to krece 3 x rozrusznikiem , wylączam i odpalam ponownie i pali od 2 strzała.

byłem u goscia ma jakięs urządzenie LUNCH i mi podłaczył i wyskoczyły jakies błedy ( ja mu na to ze sobie je spisze jakie to ) aon sekunde pozniej mi je wykasował wiec nie zdazylem spisać, pozniej sprawdzal czy sa błedy i juz nie było.

jak to jest z tymi kabelkami kkl na usb za okolo 40zl z wysyłka działaja one, da sie tym ustawic kąt wtrysku ?? bo byłem u 2 goscia to ma CAN-a i powiedział ze tym kabelkiem z allegro nie da sie tego ustawic. ( moze chcial mnie naciagnac ) ja mu na to ze sobie sprawdze ( jutro sprawdze jak lapka pozycze, kabel juz mam od viakena za 45zl z wysylka ) vaga program mam oryginalny z oryginalnym kluczem.


nie ma mnie

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6862
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Piasek » czw wrz 29, 2011 08:25

szewczi90 pisze:a może mieć coś do tego termostat? bo chyba jest do wymiany bo nie zawsze się rozgrzewa do 90stopni czasem wskazówka jest lekko przed 90 stopni
Tylko odczyt wartości temperatury w VAG`u pokaże czy kwalifikuje się on do wymiany. Wskazania zegara to tylko orientacyjne wartości.
Asia1822 pisze:Moja bora 1.9 tdi 110 km ciężko pali gdy silnik się nagrzeje, natomiast gdy jest zimny pali na dotyk, nie ma żadnych innych objawów, mechanicy twierdzą że jest to sprawa pompy wtryskowej, czytając różne fora, znalazłam kilka rozwiązań dla tego problemu, regeneracja pompy lub wymiana i tu również nie wiem co jest lepszym rozwiązaniem, czy ktoś mógłby podać koszt regeneracji, są również propozycje takie jak zmiana dawki rozruchowej, przez założenie jakiegoś chipu, ale czy to jest rozwiązaniem problemu czy tylko "oszukaniem" pompy którą i tak prędzej czy później trzeba będzie wymienić?
VAG, VAG i jeszcze raz VAG. Tylko i wyłącznie dobry szpec w tej materii i odpowiednie korekty, ustawienia.
Jeżeli byłaby zajechana pompa to prędzej na zimnym by nie odpalał a nie na odwrót.
W najgorszym przypadku będzie nastawnik do regeneracji lub tylko czyszczenia ale to groszowe sprawy w porównaniu do wymiany całej pompy w której nei wiesz co siedzi i możesz kupić zdecydowanie gorszą niż już posiadasz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 174 gości