Witam,
mam problem z temperaturą silnika w moim Golfie IV TDI 115 KM.
Wszystko zaczęło się od wariującej wskazówki temperatury, która raz pokazywała, a raz nie. VAG wyrzucał błąd czujnika - wymieniłem, wskazówka już nie wariowała, ale silnik był niedogrzany cały czas. Wymieniłem więc termostat - wszystko pięknie zaczęło działać.. I tak kilka dni. Teraz silnik znowu jest niedogrzany, po 10-15 km wskazówka lekko się unosi i to by było na tyle. Po trasie ok 50 km otworzyłem maskę, temperatura silnika wg wskazówki jakieś 65-70 stopni, węże do chłodnicy - górny gorący, dolny (z termostatem) zimny, czyli termostat był zamknięty.
Jak myślicie, co może być problemem? Jeśli termostat się nie otwiera, to auto powinno się rozgrzać. A czy problemem może być płyn chłodniczy? Przy wymianie termostatu dużo ubyło. Dolałem trochę czerwonego dynagel, a trochę zielonego kuler (czy coś), bo takie akurat miałem. Napisane było, że mieszalne z innymi płynami.
Proszę o pomoc..
Problem z temperaturą silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Problem z temperaturą silnika
Wymieniłem płyn na G12 i dalej to samo. Czy możliwe że padł termostat? Dolny wąż od chłodnicy cały czas zimny, a o górny można się poparzyć..
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Problem z temperaturą silnika
Termostat wydaje się działać jak należy. Błędów żadnych teraz już nie pokazuje? Czujnik oryginalny czy zamiennik? Jak zamiennik to wymień na ori.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Problem z temperaturą silnika
Zamiennik.. Ale to możliwe że termostat tak długo trzyma wodę w bloku? Boję się żeby nie przegrzać.. A co do czujnika, możliwe że padło, bo zamiennik to raz, a dwa, na VAGu podaje inną wartość na deskę (44 stopnie) a inną w bloku "Engine" (68 stopni)..
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Problem z temperaturą silnika
Termostat otwiera się jakoś przy 80 czy tam 85C najlepiej jakbyś go wymontował i wsadził do wrzącej wody z termometrem i patrzył co się dzieje i kiedy się otwiera, a kiedy zamyka. Jeśli oczywiście masz taką możliwość. Jeśli nie to kupuj termostat Wahlera i będzie dobry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości