Zmiana kąta wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zmiana kąta wtrysku
Witajcie potrzebuję trochę oświecenia w temacie, silnik ASV + virus, strasznie klepie chciałem troszeczę opóźnić kat wtrysku i pojawił się problem. Kręcąc kołem od pompy zmieniam kąt statyczny który w/g moich obserwacji jest korygowany automatycznie zaraz po odpaleniu silnika. I teraz moje pytanie czy jest jakaś mozliwość zmiany nastawów kąta dla pracującego silnika przez program czy tylko wyłącznie korekcja virusa u tunera?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Zmiana kąta wtrysku
Tak właśnie ma byćDenior pisze:Kręcąc kołem od pompy zmieniam kąt statyczny który w/g moich obserwacji jest korygowany automatycznie zaraz po odpaleniu silnika.
Jeśli chcesz zmienić nastawy kąta wtrysku na pracującym silniku, to trzeba to edytować w ECU - dynamiczny kąt wtrysku
Statyczny ustawia się na kole pompy wtryskowej.
Zmiana kąta wtrysku
Wydaje mi sie, że mechanicznie poprawiasz pompą, a softowo tylko tuner.Denior pisze:no ale czy można to zrobić np z VAGA czy tylko edycja map u tunera?
Zmiana kąta wtrysku
No tak ale kracac kolem na pompie to tez zmienia sie i dynamiczny. Poprostu ECM ma zapisane z ema zmieniac zaleznie od warunkow pracy( obciazenie, proces odpalania, bieg jalowy czy obroty podwyzszone itp). ECM nie ustawia z ema byc np 50 czy 60 tylko ECM przyspiesza badz opoznia np o 10 czy np o 30 jednostek. Inaczej mowiac jak mas zustawiony kat na 50 to przy odpalaniu kat jest ustawiany na 38 ( wyprzedzany o 12) gdy np podczas jazdy bedzie czasami wiekszy jak 60 czy 70 to poprostu opoznia o 10 czy 20 jednostek.
Kąt masz miec ustawiony w okolicy 50 na vagu podczas pracujacego silnika na jalowych obrotach. Jesli komus nieco przeszkadza twarda praca to sobie opóźnia o 5-10 jednostek a jak ktos lubi miec wyrywne auto to sobie przyspiesza o tyle samo od tych nastaw standardowych.
Kąt masz miec ustawiony w okolicy 50 na vagu podczas pracujacego silnika na jalowych obrotach. Jesli komus nieco przeszkadza twarda praca to sobie opóźnia o 5-10 jednostek a jak ktos lubi miec wyrywne auto to sobie przyspiesza o tyle samo od tych nastaw standardowych.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Zmiana kąta wtrysku
Kąt ma być ustawiony w okolicy 50 na pracującym silniku w NASTAWACH PODSTAWOWYCH - basic setting. Przy normalnej pracy nawet przy źle ustawionym początku wtrysku sterownik skoryguje wartość do 50 co może zmylić.
A poza tym w adaptacjach można przy pomocy vaga zmieniać w niewielkim zakresie ustawienie początku wtrysku tak jak dawkę, obroty jałowe itp. Nie wszystkie sterowniki na to jednak pozwalają.
A poza tym w adaptacjach można przy pomocy vaga zmieniać w niewielkim zakresie ustawienie początku wtrysku tak jak dawkę, obroty jałowe itp. Nie wszystkie sterowniki na to jednak pozwalają.
Zmiana kąta wtrysku
No wlasnie nie ustawi na tych 50 bo sam sobie podlub w aucie i sprawdz z ejak deczko dasz wiecej to bedzie wahlowac w wyzszym zakresie a jak dasz ponizej 50 to bedzie tez wahlowac w nizszym zakresie. Ustwiajac idealnie w punkt 50 to jest jakby ustawienie standardowe do ktorego sie odnosi ECM regulujac kat. ECM nie interesuje ze tak powiem czy kat jest ustawiony na 20 czy na 80 wahania sa takie same. ANi z 80 nie zrobi ci 50 ani z 20 nie zrobi ci 50Faja pisze:Przy normalnej pracy nawet przy źle ustawionym początku wtrysku sterownik skoryguje wartość do 50 co może zmylić.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
Re: Zmiana kąta wtrysku
wpisz login 12233 i w adaptacjach kanal 04 mozesz sobie regulowac cala mapke kata wtrysku na + lub -. bedziesz widzial jak zmienia sie kat na biegu jalowym. Ja u siebie skorygowalem w sofcie tak zeby miekko pracowal
Re: Zmiana kąta wtrysku
Dzięki Koledzy za informacje - trochę mi się rozjaśniło w głowie, kąt wczoraj ustawiłem na 45 w BS i jeszcze jest głośno dzisiaj sprawdzę w adaptacjach, co tam jeszcze można podregulować i na jakich kanałach, jest to w miarę łatwe czy wymaga instrukcji?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 91 gości