Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
masa1988
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pn sty 15, 2007 12:05
Lokalizacja: Czę100chowa
Auto: Golf mkIV GTI 1.8t i Bora variant 2.0 8v LPG
Silnik: AUQ

Post autor: masa1988 » ndz cze 20, 2010 16:58

Rozebrałem cały dolot i nie było oleju tzn tak wczesniej, postanowiłem sprawdzic turbo i okazało sie ze to ono padło wiec przystąpiłem do wyciagania turbo, a tu lipa zesrała sie pusciła wszystko w wydech moze z pół litra oleju, zamierzam ja oddac bo koles chyba lipe sieje, wykonałem telefon do niego i go postraszyłem. kazał ją przywiesc. :evil:

Turbo da sie wyciagnoc od góry nie potrzebny jest kanał, ale trzeba sie troche powygimnastykowac i miec dobre klucze bo bez tego to tylko sruby mozna zjechac.

I co teraz mam z tym zrobic? :-k
Ostatnio zmieniony ndz cze 20, 2010 16:59 przez masa1988, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: k18t » wt wrz 27, 2011 00:55

Silnik ALH
1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Łuki_79 » wt wrz 27, 2011 10:10

k18t pisze:1. Czy Turbo schodzi razem z dwoma kolektorami czy tylko z wydechowym?
Turbosprężarka zintegrowana jest z kolektorem wydechowym,ale ssący sobie również wymontuj,łatwiej się wyciąga turbinę,przy okazji wyczyścisz sobie kol. ssący
k18t pisze:2. Które uszczelki trzeba dokupić przed rozpoczęciem pracy? Może coś oprócz uszczelek (przewód olejowy)?
Uszczelka pod kol. ssący,wydechowy oraz między turbo a rurę wydechową.Są również dwie podkładki mosiężne przy mocowaniu węża odprowadzającego olej przy bloku silnika,ale tego nie wymieniałem - wyczyściłem dokładnie i bangla :grin:
k18t pisze:3. Przewód doprowadzający olej koniecznie trzeba zalać przed złożeniem wszystkiego?
Przed przykręceniem przewodu olejowego zalewasz olejem przy pomocy strzykawki turbinę przez ten nypel przy turbo do którego przykręcasz przewód doprowadzający olej.Nie uruchamiaj silnika przy pierwszym starcie na długo,tylko "cykaj" po ok 1 s kilkakrotnie aby układ smarowania doprowadził olej.Po to zalałeś suszarkę olejem,aby w tym czasie nie pracowała na sucho :grin:
k18t pisze:4. Przy wyciąganiu turbo trzeba działać od spodu, na podnośniku, czy wszystko zrobię od góry, spod maski?
Odprowadzenie oleju,wspornik turbiny rozmontujesz niestety od spodu.Ja podstawiłem auto na klockach pod wahaczami i tyle dałem radę :hmm:
k18t pisze:5. Jak będę musiał wymienić "gruchę" to jak ją później wyregulować na sztandze?
Na sztandze masz przeciwnakrętkę,którą luzujesz,wewnątrz sztangi jest taka szeroka nakrętka regulacyjna,którą kręcisz wydłużając lub skracając długość sztangi.Mierzysz suwmiarką długość starej sztangi od jej czubka do blachy mocującej gruszkę do turbiny i taką samą długość regulujesz przy nowej.Mam nadzieję,że kumasz :bigok:
To się tobie również przyda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=373199" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=348669" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: k18t » wt wrz 27, 2011 14:20

Łuki_79 Punkcik poleciał, dzięki. Nie ma innej opcji, żeby ustalić długość szatngi tylko mierzenie starej? :popcorn:
aha i jeszcze jedno... jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem? Bo mam zamiar wywalić kata, ale nie chcę ciąć i spawać na aucie.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Łuki_79 » wt wrz 27, 2011 23:25

k18t pisze:Nie ma innej opcji, żeby ustalić długość szatngi tylko mierzenie starej?
Jest :okej:
Montujesz gruszkę przy turbo,przesuwasz dźwignię sterującą zmienną geometrią do góry (w pozycję min. doładowanie)trzymając ją cały czas w tej pozycji i tak regulujesz długością sztangi aby ten otwór w sztandze idealnie nasuwał się na oś dźwigni.Wykonujesz log dynamiczny grupy 011 i patrząc na wysterowanie zaworu N75 masz obraz czy jest ok.
k18t pisze:jak już zdejmę turbo, to dużo jest roboty żeby wyciągnąć ten fragment wydechu z katalizatorem?
Luzujesz obejmę przy łączniku dwóch rur i chyba jest jeszcze wcześniej wspornik jakiś - nic strasznego,dasz radę :grin:
Looknij sobie na układ wydechowy do Mk4 1,9 TDI 90 KM to będziesz wiedział o co kaman :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... =wydechowe" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: k18t » śr wrz 28, 2011 00:06

Łuki_79, :pub:



Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: k18t » ndz paź 09, 2011 12:10

A co myślicie o regulacji aktuatora podciśnieniem jak na tym filmie? Przy jakim podciśnieniu w ALH turbo wchodzi w max boost -0,58 bar?


[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Sztomel » ndz paź 09, 2011 12:25

Podoba mi się nazewnictwo poszczególnych podzespołów turbosprężarki tego gościa. Głównie nazywa wszystko "to" :)


Obrazek

Awatar użytkownika
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: czw mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: k18t » ndz paź 09, 2011 13:31

Bo on na co dzień posługuje się angielskim a filmik nagrany dla znajomego (wszystko jest w komentarzach na yt). Do rzeczy, robił tak już ktoś w ALH?



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Kulon » śr sty 11, 2012 22:56

KoJ@K pisze:Wyciągał ktoś może turbine z silnika AXR ? I mógłby zdradzic trochę więcej szczegółów co i jak lub dac jakieś porady ? Lepiej za to się zabrac z góry ? Ze spodu też trzeba podziałąc,ale jak się Wam wyciągało lepiej ? Czy po wyjęciu kierownice można by było "delikatnie" wypiaskowac ? Czy lepiej druciaczkiem na wiertarce to robic ?
od góry (egr, kolektor, chłodnica , przewód od powietrza, przewód olejowy od góry) i od dołu (rura wydechu, przewód do IC, przewód olej) - tak w skrócie
najlepiej na delikatnych najazdach żeby można było się wsunąć od dołu - 5h wyjęcie i włożenie turbo od ARL-a - dwie osoby

to tak na szybko

jakby ktoś chciał to mam turbo od AXR-a na sprzedaż


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
KoJ@K
...
...
Posty: 5923
Rejestracja: pt maja 28, 2010 08:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: KoJ@K » czw sty 12, 2012 20:05

Kulon, dzięki za skrót,ale już "dawno" jestem po zabiegu wyjmowania,czyszczenia i wkłądania go spowrotem. ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: Sztomel » śr sty 25, 2012 03:48

I to bardzo starannie - aż miło popatrzeć.


Obrazek

Awatar użytkownika
RemixSub
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: sob lut 04, 2012 23:37
Lokalizacja: ZGY

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: RemixSub » ndz mar 18, 2012 00:09

Witam jestem nowy i mam od niedawna MK4 TDI 90KM 1998 ALH 236km tys. zakupiony za granicą. Auto trochę stało u poprzedniego właściciela.
Był zanik mocy bardzo duży. Wymieniłem: olej, filtry wszystkie, czyszczenie wtrysków. Poprawiło się dużo lecz prędkość v-max 150km/h przy obr. około 3100. Przyspieszenie do 100km/h dość ładne. Nie wyskakuje notaluf. I dodam, że cieknie/kapie z turbo olej dość sporo i duża plama na tych elementach (Nie na ulicy. Niedługo zrobię zdjęcie). I pewnie dla tego bierze olej 0,4L na 4tys. km nie ma innych wycieków z silnika (olej to 5w40 full syntetyk z normą odpowiednią). Mówią, że to normalne poci się turbo. Mam katalizator i jak jest zimny/gorący silnik to nie puszcza dymu. A w tym wydaję się, że silnik głośno chodzi. (Wiem, że to disel). Często jezdze po mieście na wysokich biegach a niskie obroty. Opisałem dość sporo żeby można było wyczuć mój problem.
Stan auta jest dobry. I dodam jeszcze tyle, że odczepiałem te dwa grube węże lewy i prawy (lewy gładki a prawy harmonijka od filtr powietrza). Bo "mechanik" mówił że jak jest w nich olej to mam nie kupować. I nie ma w nich.

PS. Nie mam na razie do VAGa dojścia. I zmieniam biegi na max 2tys, obrotów, a pisali tu że na 2,5tys. trzeba. I teraz nie wiem co mam robić i jak jezdzić. Proszę pomóżcie i napiszcie co robię zlę. :rozpacz:
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

Post autor: souler » ndz mar 18, 2012 00:58

misiek zacznij od rozrzadu i kąta wtrysku. potem mozna reszte rozpatrywac.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 146 gości