Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie)

Post autor: SvR » śr gru 02, 2009 15:41

Witam. Zauważyłem że coś dziwnego dzieje się pod maską. chyba wystąpiło to raz bo po wyczyszczenie tej górnej części (srebrnej) nie zabrudziła się powtórnie. Może wiecie co może być tego przyczyną ??

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 15:55 przez SvR, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 02, 2009 15:50

SvR, obowiązuje coś takiego jak "precyzuj tematy" a twój ... "Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie) ???? czego dotyczy w temacie???? :chytry:

ps. jakbyś nie wiedział to to jest zawór EGR

[ Dodano: Sro 02 Gru, 2009 ]
wystarczy w wyszukiwarkę wpisać EGR - mnóstwo wyników
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 15:54 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr gru 02, 2009 16:32

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

jako aktualizację danych zawartych w ww. linku dopiszę, że olej w dolocie pochodzi z odmy, z przyczyn rozszczelniającego się uszczelnienia wałka turbiny to marginalne przypadki, problemem jest wyciek oleju z obudowy zaworu EGR kiedy olej uchodzi dwoma przeciwlegle umieszczonymi otworkami (wyrównującymi ciśnienie) w obudowie bezpośrednio pod siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR (tym srebrnym deklem) gdyż świadczy to o rozkalibrowaniu się tulejki wewnątrz obudowy zaworu, w której porusza się trzpień uchylający zawór i olej przecieka tymi nieszczelnościami dostając się do siłownika podciśnieniowego pod membranę - naprawić tego się nie da domowym sposobem a regenerować chyba nie opłaca, wtedy wycieków oleju się nie pozbędziemy (jeśli nie wypniemy odmy z dolotu), jeszcze gorsze w skutkach może być drobne pęknięcie membrany siłownika w takim przypadku gdyż dostający się do części dolnej siłownika olej będzie przez nieszczelną membranę dostawał się do wężyka podciśnieniowego a nim do elektrozaworu N18 i może powodować zwarcie cewki elektrozaworu a tym samym niekontrolowane działanie zaworu EGR i jego uchylanie się w przypadkach gdy nie wymaga tego sterownik silnika - wiadomo, pogorszenie dynamiki silnika i jego pracy oraz zwiększone dymienie z wydechu o ile nieszczelność membrany będzie na tyle niewielka, że podciśnienie będzie jeszcze w stanie się wytworzyć i uchylać zawór EGR, w przypadku dużej nieszczelności EGR nie będzie funkcjonował wcale (tu akurat nieszczęścia żadnego nie będzie) ale olej będzie zasysany wężykiem w stronę N18 i go zalewał. Identycznie będzie z wyciekiem oleju z tulejek ośki obrotu klapy gaszącej - wycieku nie usuniemy. Wycieki spowodowane nieszczelnością na wężu gumowym wchodzącym na wlot obudowy EGR (zwłaszcza przetarcia w miejscu metalowej opaski samozaciskowej) można usunąć wymieniając ten wąż.
Widok poglądowy do wnętrza siłownika podciśnieniowego zaworu EGR :
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 17:25 przez Sztomel, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Post autor: damian4422 » sob lip 24, 2010 21:03

Witam,
może ktoś mi powiedzieć jak nazywa się ta część z której ubywa mi olej??
Obrazek



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » sob lip 24, 2010 21:05

odma.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Post autor: damian4422 » sob lip 24, 2010 21:16

Należy to wymienić czy jak?? Dlaczego ucieka tam olej??



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » sob lip 24, 2010 21:20

wyciagnij, przedmuchaj , przeczysc, zaloz i powinno działac.Cieknie bo jest pewnie zawalone.
zazwyczaj czyszczenie pomaga :grin:
Ostatnio zmieniony sob lip 24, 2010 21:21 przez wronek1, łącznie zmieniany 1 raz.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Awatar użytkownika
damian4422
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt kwie 23, 2010 21:22
Lokalizacja: WSE

Post autor: damian4422 » sob lip 24, 2010 21:29

A jak to wyjąc na co uważać i jak wyczyścić?? Benzyna powietrze czy jakoś inaczej??



Awatar użytkownika
Mako
Forum Master
Forum Master
Posty: 1030
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 16:41
Kontakt:

Problem z ... ?? Dziwny wyciek oleju (zdjecie)

Post autor: Mako » sob wrz 24, 2011 11:17

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3b ... 2703d.html" onclick="window.open(this.href);return false; u mnie jest tak samo :>
mam pytanie...jak rozebrać odme żeby ją wyczyścić ? przeglądam forum i nic nie mogę znaleść oprócz rozebranej już



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości