Gibanie koła od wspomagania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Derbi013
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn lut 22, 2010 23:56
Lokalizacja: Środa Śląska

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: Derbi013 » sob lip 23, 2011 00:20

to da sie wymienic samo łożysko rolki??(taka jak jest na zdjeciu wyzej) do 1z?? poda ktos wymiary łożyska?


Golf mk3 1.4+lpg -> Volvo 850 2.0T +lpg -> Passat B4 1.9TDI ->?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100583 mój pass.

Tofikos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 15, 2009 16:12
Lokalizacja: NDZ

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: Tofikos » śr wrz 14, 2011 17:41

Sorki że odgrzebuje temat ale mam podobny problem jak autor tematu z tym że lekko giba mi się na boki koło pasowe na wale. Oprócz tego strasznie trzęsie w srodku samochodu i kierownica na jałowych obrotach. Po dodaniu lekko gazu wszystko jak reką odjął. Na zimnym silniku słychać także piski z okolic tej rolki napinacza, po rozgrzaniu trochę ustają ale wydawałoby się że dodatkowo charczy i szumi. Pasek od środka widać że ma popękane te rowki czyli do wymiany tak? I pytanie czy te lekkie gibanie koła pasowego może powodować to wszystko? Pasek jest napięty i to można powiedzieć że bardzo mocno. W jaki sposób powinien być napięty pasek alternatora tzn ile powinien po docisku na niego sie uginać? Na pewno powoduje to jakaś cześć z układu napędowego paska wieloklinowego. Tylko pytanie jaka? Jak po kolei zdiagnozować co jest dobre a co do wymiany bo nie chciałbym wymienić czegoś co jest dobre bo finansowo słabo stoje ;/



Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: gluchy1984 » śr wrz 14, 2011 21:42

A napinacz drży?,



Tofikos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 15, 2009 16:12
Lokalizacja: NDZ

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: Tofikos » śr wrz 14, 2011 21:56

Tak cały napinacz drzy :?



Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: gluchy1984 » śr wrz 14, 2011 22:07

Mi drżał, w sodku było słychać dziwne dzwięki, wymieniłem na nowy za ok 140z ł i cisza i spokój.



Tofikos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 15, 2009 16:12
Lokalizacja: NDZ

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: Tofikos » czw wrz 15, 2011 17:09

No tak ale jeżeli koło pasowe ma lekke bicie na boki to też do wymiany? Czytałem o tym trochę i nieciekawa sprawa z tym... :? Bije same koło pasowe altka a te drugie jest dobre czyli wal może być jeszcze dobry bo przeraża mnie wymiana walu? :-( Ogólnie to planuje jutro i pojutrze posiedzieć i doprowadzić do stanu używalności ten motór :-) Pasek wieloklinowy mam popekany od wewnątrz to do wymiany? Jakiej firmy polecacie?



Awatar użytkownika
gluchy1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 21, 2007 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Gibanie koła od wspomagania

Post autor: gluchy1984 » czw wrz 15, 2011 20:38

Jak juz masz marny ten pasek to kup contitech, chyba ok 40 czy 50 zł, pozatym nie martw się tymi kołami trochę bić mogą u mnie tez tak ma i jakos jezdzi, ja bym wymienił napinacz i powinno być dobrze. Musisz zaryzykowac te sto parę złotych na niego, generalnie to czego byś się tam nie zdecydował wymianiać to w tych okolicach cenowych.



Tofikos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw paź 15, 2009 16:12
Lokalizacja: NDZ

Re: Gibanie koła od wspomagania

Post autor: Tofikos » ndz wrz 18, 2011 10:04

No i znalazłem rozwiązanie swojego problemu :bigok: Poszperałem w necie i znalazłem jak sprawdzić koło pasowe. Robi się dwie kropki koło siebie. Jedna na kole wieloklinowym a drugie na tym mniejszym. Jeżeli po odpaleniu i zgaszeniu silnika nie przesuną się to koło jest ok. I tak było. Wyczytałem także że silnik taki jak ja mam czyli 1.9 tdi 1Z nie miały seryjnie montowanych sprzegiełek alternatora i to przyczyniało sie do podskakiwania napinacza i do szybszego eksploatowania go. Wymiana na sprzegiełko dobrej firmy 250 zł. :-) Do tego nowy pasek 43zł. I słychać teraz tylko klekotanie diesla :bigok: Wszystko równiutko i cichutko chodzi :D



mac-pol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pn paź 18, 2010 14:17
Lokalizacja: Pomorskie/Gdańsk

Re: Gibanie koła od wspomagania

Post autor: mac-pol » pt wrz 23, 2011 11:18

Tofikos pisze:Wyczytałem także że silnik taki jak ja mam czyli 1.9 tdi 1Z nie miały seryjnie montowanych sprzegiełek alternatora i to przyczyniało sie do podskakiwania napinacza i do szybszego eksploatowania go. Wymiana na sprzegiełko dobrej firmy 250 zł. :-)
w moim 1z (1996) akurat było sprzęgiełko :) przekonałem się o tym w zeszłym tygodniu po zaczęło puszczać. za nowe zapłaciłem 190PLN
pozdro.


mac-pol

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości